Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Dell XPS m1330 tråden v.2

 

 

 

Dette er en fortsettelse av den gammle tråden. Den tråden finner du Her.

 

Regler:

 

-Dette er en tråd for teknisk hjelp/hjelp til kjøp, IKKE en tråd for å klage på at det tar lang tid for at du får maskinen din.

- Og selfølgelig retningslinjene til forumet.

 

11mobiledatamaskineroy9.png Bilder av maskinen:

 

 

 

 

2421113.jpg

2421116.jpg

dell-xps-m1330-2.jpg

 

 

 

287743.jpegHvordan kontakte Dell support

 

 

Om du får problemer med PCen så kan det være lurt å kontakte Dell.

 

For å gjøre ting så enkelt som mulig så er det lurt å ha ID Tagen skrevet opp før du ringer dem.

 

Kundeservice: 67 11 75 12

XPS support : 81 53 50 43

 

 

 

287251.jpegFAQ

Trykk på spoiler for løsning/svar.

 

PCen låser seg når jeg tar ut CDen. Hva er galt?

 

 

 

Dette skjer når du har en gammel BIOS. Oppdater til den nyeste verjsonen.

Den nyeste versjonen finner du Her

 

 

Jeg har varmeproblemer etter å ha oppdatert BIOS!

 

 

Dette kommer av at tempratur sensorene er på bærtur etter at du haroppdatert BIOS.

For å resette sensorene må du la PCen stå i rom tempratur i noen timer slik at PCen er kjølt ned.

 

Så rebooter du PCen og trykker F2 slik at du går inn i BIOS. Mens du går inn i BIOS må du trykke fn+Z, da skal sensorene resettes

 

 

Kommer maskinen med 32 eller 63bits Vista?

 

 

Den leveres med 32bits vista. Uavhengig av Vista utgave.

 

 

Jeg får blåskjerm etter å ha oppdatert vista

 

 

Dette kommer av en oppdatering som WinUpdate har innstalert.

 

Oppdateringen heter KB943899. For å forhindre at den innstalerer den må du skjule oppdateringen for WinUpdate'n.

 

 

Jeg har Kjøleløsning rev.1, hva kan jeg gjøre for å kjøle PCen bedre?

 

 

Da kan du fjerne den puten som ligger mellom kjøler og GPU, og bytte de ut med en plate på 14x14x1.5mm. Den burde helst være av kobber, men jern etc. funker også.

Husk kjølepasta!

 

Her er en guide for dere som ønske det.

 

Dette er noe Dell ikke har funnet på, så dette gjøres på eget ansvar!

 

Jeg tar ikke ansvar for dette om du gjør dette og det skjer noe galt!

 

 

Maskinen finner ikke bluetooth enheten etter formatering

 

 

Dette skyldes at bluetooten var deaktivert når du formaterte.

Denne burde være på når du formaterer så slipper du mye problemer med det.

 

Dell har sluppet en liten fix for dette.

Den kan lastes ned Her.

 

 

287717.jpegJeg vil ha XP på maskinen

 

 

Siden XP ikke har har driverne til harddisken din på XP Cden så må du legge inn disse selv med et program som heter Nlite(Trykkbar link)

 

Så må du laste ned selve driveren som du skal legge inn på XP cden. Den finner du Her.

 

Så skal du legge inn driverene på CDen. Da skal du som sagt bruke Nlite.

For de som ikke er sikkre på hvordan Nlite funker kan bruke denne guiden.

Merk: Øverst på siden er det linker til sidene som tilhører guiden. Det er midten på 3 som de forklarer hvordan du legger til drivere. Men les alle sidene slik at du får med alt som trengs for å lage en ny XP cd.

 

Så har du kommet så langt at du har laget XP cd med driverene, og innstalerer XP.

 

Så skal du laste ned og innstalere disse driverene(link):

 

Chipset

Minnekortleser

Nettverkskort

Nettverkskort programvare (ikke nødvendig, men kjekk å ha)

Web kamera

Tuchpad

Fingeravtrykk leser

Wlan

Bluetooth

Lydkort

Quickset

Skjermkort Velg Geforce 8series og XP

 

Dette er alle driverene du trenger å innstalere.

 

Det kan være litt knotete å innstalere lydkort driveren. Om den ikke vil innstalere driveren så restarter du og oppdaterer driveren fra mappen der du pakka ut driverene.

 

XP funker 100% på min, men Dell har ikke suport på XP på maskinen så du må ikke regne med at du får hjelp om det skjer noe software messig med den og du ringer Dell.

 

HW messig så tror jeg ikke at det gjør noe at du har XP på den om det blir garantisak på den.

 

Jeg tar ikke ansvar om du har innstalert XP og det skjer noe med den! Det gjøres på eget ansvar!

 

 

Førstesiden er under oppbygging, så send link til sider med tips som kan legges ut her.

 

 

Cred til Core2duo som har tatt seg tid til å lage denne fine førsteposen :)

Endret av Atzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen måte å få fjernkontrollen til å fungere med flere medieprogrammer som winamp, vlc osv?

 

For winamp;

Options > Preferences > General Preferences > Global Hotkeys > Enabled

så skal ihvertfall de fleste funksjonene virke.

 

-Tet

 

Edit: winamp del

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte min XPS m1330, valgte jeg IKKE innebygd mobilt bredbånd. Dette hadde isåfall kostet kr 1056,25 ekstra hvist det ble bestilt sammen med maskinen. Selvfølgelig er dette mye dyrere å kjøpe etterpå. Dell Wireless 5520 koster kr 2236,- inkl frakt og mva kjøpt løst.

 

Så til mitt spørsmål; er noen av dere kjent med andre produsenter av denne type kort, altså ett mini pc Wwan minikort for 3G/HSDPA?

Har søkt rundt uten å finne noen ting!

Lenke til kommentar
Håper ikke dette bryter med "reglene" for tråden; Noen tips om bærevesker/beskyttelsesvesker til 1330? Egentlig ikke interessert i noen stor veske; heller en for ren beskyttelse.

 

Noen som vet om denne er stor nok?:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311062

 

Merket 13¨; regner med at det går greit. Dog kanskje et problem med tykkelsen? XPS noe tykk i batterienden.

 

Neida, bryter ikke regler, men de fleste såkalte 13" ervel egentlig 13,3" Eller er jeg help på jordet?

Lenke til kommentar
Håper ikke dette bryter med "reglene" for tråden; Noen tips om bærevesker/beskyttelsesvesker til 1330? Egentlig ikke interessert i noen stor veske; heller en for ren beskyttelse.

 

Noen som vet om denne er stor nok?:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311062

 

Merket 13¨; regner med at det går greit. Dog kanskje et problem med tykkelsen? XPS noe tykk i batterienden.

 

Neida, bryter ikke regler, men de fleste såkalte 13" ervel egentlig 13,3" Eller er jeg help på jordet?

 

Det er vel slik at de fleste såkalte 13" er 13,3" ja. Så om en kjøper ei veske/mappe som det står 13" på¨, så skal nok den passe bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Håper ikke dette bryter med "reglene" for tråden; Noen tips om bærevesker/beskyttelsesvesker til 1330? Egentlig ikke interessert i noen stor veske; heller en for ren beskyttelse.

 

Noen som vet om denne er stor nok?:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311062

 

Merket 13¨; regner med at det går greit. Dog kanskje et problem med tykkelsen? XPS noe tykk i batterienden.

 

Nå vet jeg ikke om du har 1330 selv, men det følger altså med en sånn beskyttelsesveske til PCen fra Dell. Du kan se den på et bilde på førstesiden fra HW.no's test: http://www.hardware.no/artikler/dell_xps_m1330/43577 Vesken har ingen bæreremmer eller lommer o.l. - den er kun for å beskytte PCen.

Lenke til kommentar

Poster bare for å få denne tråden inn i mine innlegg... jeg har altså fulgt den originale tråden fra starten og lest samtlige 4439 innlegg... men nå som den originale er stengt, hvor skal alle disse "når får jeg maskinen min"-innleggene havne? Skal alle som lurer på dette starte sin egen tråd?

Lenke til kommentar

Bra initiativ :)Da kan jeg fyre løs med to spørsmål med en gang

 

Skjønner meg ikke på Xpsen min nå altså, i det ene øyeblikk ligger den på ~50 grader så flyr den opp til ~80 grader uten at noe skjer på pcen. Har oppgavebehandling oppe hele tiden for å følge CPU bruk og da kan det også være at en liten oppgave som ikke skal bruke noe av cpuen som f.eks. åpne en ny fane i opera gjør store utslag på grafen. Det virker som den går på 800 MHZ eller noe innimellom.

Før var nesten aldri vifta på mens nå kjører den på fult nesten hele tia... sitter med pcen på et plant bord og det er godt med luft rundt. Bruker I8KFanGUI. Har T7500 og GO8400GS ;)

 

Og er det noen som vet om et nettverkskort som passer til M1330 som er bedre enn Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN sammen med D-link DIR-655 får liksom 39MB nå og sitter 5 meter unna rutern. Begge har siste driver/firmware

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Da er det bekreftet at BIOS A10 fikser problemet med at maskinen henger seg når løser ut optisk stasjon!

 

 

EDIT: Hvor aktiverer man Dvalemodus? Det forsvant etter at jeg tok diskopprydding...

 

http://www.mydigitallife.info/2007/10/25/h...-windows-vista/

 

Hei.

Noen som har noen erfaringer med å bruke 90w AC adapteret i en ikke-jordet strømkontakt?

 

skulle ikke være noe problem

 

Nydelig :new_woot: har nemlig bare jordede kontakter på kjøkkenet og litt surt å bare kunne lade étt sted :dontgetit: selv har jeg flere jordededingser som tv,laptops ++ i ikke-jordede konakter (i veggen) uten noe problem, men leste om en sånn electric shock artikkel hos Cnet.com og da begynte ballen å rulle ..

Lenke til kommentar
Hva skulle det ha å si og hva skulle forskjellen være fra andre adaptere?

Det står: Koble bare til Jordete kontakter osv, selv om jeg har andre pcer hvor det står det samme og adapteret er likt, og de har jeg hatt både i jordede og ikke jordede, men problemet er at jeg har lest at den "aluminiums" finishen kan gi deg støt om du ikke bruker en jordet kontakt. :ohmy: :ohmy:

Lenke til kommentar

Fikk PC-en min igår å jeg lurer på om jeg har fått en med Whine. Tror ikke jeg hadde tenkt noe på det hvis det ikke var så utbredt. Men er det en liten skviiipe lyd som kommer med håndleddstøtten på høyre side? (T9300 2,5GHz)

 

Er service pack 1 innstalert hos meg? Hvor kan jeg se det? og eventuelt, hvor laster jeg det ned ifra?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Fikk PC-en min igår å jeg lurer på om jeg har fått en med Whine. Tror ikke jeg hadde tenkt noe på det hvis det ikke var så utbredt. Men er det en liten skviiipe lyd som kommer med håndleddstøtten på høyre side? (T9300 2,5GHz)

 

Er service pack 1 innstalert hos meg? Hvor kan jeg se det? og eventuelt, hvor laster jeg det ned ifra?

 

Takker for svar :)

 

Fikk min i går jeg også, men med T8100 2.1 GHz prosessoren. Jeg har ingen whine og jeg har lastet ned den nye Biosoppdateringen fra Dell. Den heter A10 og erstatter A09.

 

Windows Vista Service Pack 1 får du automatisk gjennom Windows Update. Jeg har lest at folk har oppdaget at webcam og diverse ting slutter å fungere etter SP1, men hos meg så fungerte alt som normalt etter SP1. Systemet ble kjappere og det fikk en frisk start. Jeg anbefaler deg å logge deg inn på www.dell.no og klikke på support>laste ned de nyeste drivere og oppdateringer. Kjør også Windows Update regelmessig eller sett opp en dato for automatisk søk osv :-) Lykke til :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...