Gå til innhold

Klarer ikke å streame HBO på ny pc, funker bra på gammel.


Aspiov

Anbefalte innlegg

Hei!
Vet ikke helt hvor jeg skal plassere tråden, så det ble på generell.

 

Jeg har kjøpt en ASUS R517S og skulle til å kose meg med Black Sails på HBO. Til min store frustrasjon var kvaliteten dårlig og hakkete. 

 

Da jeg prøvde den eldre bærbare pcen (fra 2012) funket det helt fint. Fungerte også bra på iPad.

 

Hva kan feilen være? Jeg har oppdatert alt som kan oppdateres (og det var ikke mye),

 

Forøvrig fungerer Netflix utmerket. Jeg har også prøvd å streamet i Opera og Edge (Chrome er førstevalget).

 

Edit: Alt er over det trådløste Internettet. Lyse (Altibox) som er min leverandør kunne ikke finne noen feil, og hastighet har jeg nok av (40).

Endret av Aspiov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kjøpt en utrolig treig PC, som er mye treigere enn din gamle.

 

https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp%5B%5D=2513&cmp%5B%5D=798

 

 

Hm, okei? Kan du forklare litt mer? Jeg er ikke så datakyndig, men regner egentlig med at når jeg kjøper en pc for samme pris i 2016 at den skal være bedre enn en pc i 2013? Fyren i butikken mente den nye uansett var raskere på grunn av SSD. 

 

Ellers fant jeg ut at HBO funker bra med kabel, så er vel nettverkskortet da?

Lenke til kommentar

Det er bare noe selgere i butikk sier for å selge nye pcer. Billige pcer i 2016/2017 er og forblir dårlige pcer med gammel teknologi.

I dette tilfellet er jo CPUen din ca 50% svakere enn den gamle pcen.

Celeron og Pentium prosessorer er så dårlige at det ikke burde være lov å selge dem. Men de gjør det uheldigvis.

 

Jeg anbefaler folk jeg kjenner om å regne minimum 6.000 (opp mot 8.000) for en OK bærbar, og da snakker vi bare OK. Eneste dugende prosessorer er i3, i5, i7. Og personlig er jeg ikke fan av i3 heller.

 

SSD disk hjelper litt på OS oppstart og filflyt, men en dårlig CPU ødelegger for alt annet.

 

Og ja, sammen med slike dårlige pcer, kommer ofte dårlig hardware som nettverkskort osv, støtter nesten garantert bare 2.4 Ghz, og har generell dårlig rekkevidde.

 

Så kjipt, absolutt. Derfor er det lurt å bruke forum som dette før pc kjøp. For da kunne noen fortalt at dette var et dårlig valg.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Jeg er ikke så datakyndig, men regner egentlig med at når jeg kjøper en pc for samme pris i 2016 at den skal være bedre enn en pc i 2013?

Nei. Du skulle ha undersøkt bedre.

 

Den har andre fordeler:

* Høyere skjermoppløsning.

* Raskere harddisk.

* Lavere vekt.

* Sikkert mindre støy.

* Kanskje (mye) bedre batterilevetid.

 

Problemet er at du har byttet ut en gaming-pc med en lettvekts-bærbar. Dette er forskjellige typer produkter. Dessuten er dollarkursen forandret, så alt av elektronikk er mye dyrere. Og i tillegg har det vært nesten ingen økning i cpu-ytelse på laptoper, kun senkning av strømforbruk.

 

Var jeg deg, ville jeg prøvd å få levert tilbake den maskina. Du ble lurt da selgeren påstå at den var like bra. Et bra alternativ i din prisklasse, er å rense den gamle PCen for støv og bytte ut harddisken med SSD. Det vil gi deg en "ny" pc verdt 5000 kroner for rundt 1400 kroner (for 400 gb ssd).

 

Vil du ha en raskere PC må du godt opp i pris.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke si at en PC til 6000,- er en 'billig' PC heller, her er det expert som lurer folk spør du meg.

 

Så faktisk det nå jeg også. Da ville f.eks denne til 5.995 https://www.komplett.no/product/906048/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-pc-er/acer-aspire-e5-575g-156-full-hd-matt# være et bedre alternativ, til og med som nevnt her, er det ikke noen voldsom økning i CPU ytelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...