Gå til innhold

Acer Swift 3 - erfaringer?


Andeby

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er litt lysten på ny bærbar PC og har sett mye på Acer sin Swift 3 (http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXGKBED011/acer-swift-3-sf314-14-barbar-pc-signature-edition-solv).

Det har seg sånn at jeg har mulighet til å få den på lenken for ca. 7000 så derfor er jeg litt ekstra frista til å prøve den.

 

Det jeg er litt skeptisk på er U-serien til Intel, kan denne oppleves for svak for mer enn helt enkel bruk? Jeg vil stort sett bruke den til surfing, serier og sånne enkle ting, men ønsker også muligheten til å bruke musikkproduksjonsprogrammet FL Studio problemfritt. Heller ikke umulig at skolebruk blir aktuelt etter hvert. Gaming på bærbar er noe jeg har gitt opp og bruker kun stasjonær til det så det har ingen betydning.

 

Så går det jo også igjen at Acer bruker billige deler og har generelt lav kvalitet, er dette noe som går igjen i alle deres modeller?

 

Jeg har akkurat nå en Multicom Xishan W230S som jeg kjøpte når jeg tenkte ytelse til spill var viktigere enn byggekvalitet. Dette angrer jeg på nå, og har derfor litt fokus på god byggekvalitet og varighet. Gjerne også hakket mer portabel og ikke en 13.3" svær plastklosse.

 

Det frister jo også litt å gå all-out med noe som en Dell XPS 15, men føler det blir litt vanskelig å forsvare prislappen så lenge man ikke har relativt høy lønn. De maskinene er vel i hvert fall gode på byggekvalitet? Regner med man kan ha en slik i årevis mtp prisen.

 

Veldig takknemlig for gode råd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har jo absolutt greie specs, med FullHD oppløsning, 8 GB minne, 512 GB SSD disk osv. Som du selv nevner er jo denne aboslutt ikke beregnet på spill siden den ikke har dedikert skjermkort.

Jeg har likt Acer pcer siden 2012, og har vært fornøyd med de pcene jeg har hatt fra Acer selv, samtidig som jeg i samme tidsperiode har anbefalt pcene til venner og kunder. Og ingen har så langt vært misfornøyde.

 

Skal sies at da jeg fornyet mine 2 bærbare i fjor gikk jeg for Lenovo, men det var mer fordi pris kontra spesifikasjoner var det rette på Lenovo pcene.

 

Jeg har en i5 7200U på den ene av mine pcer, og merker ikke noe til at den går tregt i forhold til i5 6300HQ (4 kjerner) på den andre.

Med SSD OS disker i begge starter de super raskt opp, og arbeid går som en lek.

 

Har dog ingen erfaring med musikk programmet ditt, en ser du på specs oppgitt på hjemmesiden:

 

2Ghz Intel Pentium 4 / AMD Athlon 64 (or later) compatible CPU with full SSE2 support. The faster your CPU and more cores it has the more you will be able to do simultaneously

 

Så ser du at en ny og moderne CPU ikke har noen problemer med å kjøre dette programmet. Den CPUen du har valgt er enormt raskere enn en Intel Pentium 4. Likevel står det at flere kjerner er en fordel, så skal du gjøre mange jobber samtidig så vil jo en fire kjerner CPU være en fordel. Likevel, spørs om det er verdt prisen da.

 

 

Og siden du ev. får den til 7000 kroner får du greit for pengene.

Lenke til kommentar

Utviklerne bak FL Studio anbefaler selv i7 4770k eller lignende, noe som jeg synes virker unødvendig. i5 3570K i min stasjonære har ingen problem. Jeg er ikke akkurat på et profesjonelt nivå heller og har ikke akkurat soundtrack til Christopher Nolan sin neste film som prosjekt så jeg tror det burde gå greit.

 

Så er det vel det å forsvare pengebruken, hehe.. Takker for gode innspill! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...