Gå til innhold

Collector's/Limited/Special Edition diskusjon!


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å lage en tråd hvor man kan diskutere og gjøre klar over de forskjellige spillutgavene som blir utgitt. Det vil si spillutgaver som "Collector's/Limited/Special Edition". Det kan til tider være ganske vanskelig å få med seg alle spillutgavene i og med at det blir lansert altfor mange av dem. For å gjøre det lettere for de som er interessert har jeg laget en egen tråd hvor man kan diskutere fritt om emnet, slik at man slipper å lage en helt ny tråd kun for å spørre om det finnes en samlerutgave av et spill.

 

Da vil jeg gjerne starte med å spørre om noen her har forhåndsbestilt "Kingdom Hearts: Birth by Sleep - SE" og hvor?

 

Kingdom Hearts: BbS Special Edition inneholder:

- En artbook («The Art of KINGDOM HEARTS Birth by Sleep»)

- Konseptbilder fra spillet

 

Noen forkortelser:

CE- Collector's Edition

LE- Limited Edition

SE- Special Edition

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig glad i spesialversjoner av spill, og hvis det er et spill jeg vil ha som har en spesialversjon, så kjøper jeg som regel den. Er spesielt glad i figurer og soundtrack som følger med.

 

Nå har jeg forhåndsbestilt Halo: Reach Legendary Edition, Fallout: New Vegas Collector`s Edition, Fable III Collector`s Edition og Assassin`s Creed: Brotherhood Collector`s Edition. Har også lyst på Dead Rising 2 Outbreak Edition.

Lenke til kommentar

Jeg liker LE/CE/SE, og er glad for at det kommer mange av de fremover, men jeg må innrømme at det blir LITT for mye :p

Har bestilt Fable 3 CE, Assassin's Creed 2: Brotherhood CE, Fallout: New Vegas CE og Star Wars: The Force Unleashed 2 CE, men vurderer Dead Rising 2: Outbreak- eller Zombrex Edition. Neste år blir det Mass Effect 3 CE, siden jeg har CE av 1 og 2. CE av Dragon Age 2 må også til. +++++

 

<-------- Blakk?

Lenke til kommentar

Hmm, er veldig glad i Limited, Collectors Edition eller Special Edition.

 

Men kjøper det omtrent bare til spillserier som jeg liker. Har nettopp bestilt Dead Rising 2 - Outbreak Edition. Også får jeg Limited Edition fra Gamestop av Medal Of Honour når det kommer.

 

Ellers har jeg fra før:

Halo 3 - Legendary Edition(kjøpt nesten 1år etter Halo 3 release vel å merke, uåpnet. Å de sa det var et virkelig begrensa oppslag av denne utgaven)

 

Halo 3 - Collectors Edition(kjøpt på release av Halo 3)

 

HaloWars - Collectors Edition

 

Bioshock 2 - Special Edition(en svær ekse med en av "englene" i sølv på esken, med vinyl-plate, plakater o.s.v. inni)

 

Fallout 3 - Collectors Edition

 

Diverse "Limited Edition" som egentlig ikke koster mer enn vanlige utgaven slik som Bioshock 1 i stålcover, Red Dead Redemption, Mafia 2 Nordic Edition o.s.v.

 

Ellers The Beatles: Rock Band bundle med masse stæsj.

Lenke til kommentar

Spesialutgaver kjøper jeg bare til de spillene jeg vet vil være spesielle for meg. Det forrige var Oblivion, da jeg både var og er enorm fan av Morrowind. Da jeg så hørte at det skulle komme et spill til i serien var det bare en utgave jeg kunne gå for. Denne gangen er det Halo: Reach. Halo er den serien som har formet mitt liv som spiler mest og det var det som introduserte meg med både FPS på konsoll og competitive multiplayer. Når så Bungie skal gi ut sitt siste Halo spill mener jeg det er passende for meg å markere det med en skikkelig salutt. Også kjent som statuen av Noble-team.

 

Med andre ord er det veldig sjeldent jeg går for den største pakken av tilgjengelige utgaver. Limited Editions kjøper jeg av og til, men jeg kjøper mer eller mindre alltid kun Standard Edition, da det er spillet som betyr noe for meg og ikke innpakningen.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på CE av Little Big Planet og LE av Castlevania: Lords of Shadow.

Ellers har jeg bestilt CE av Fable 3 og Assassin's Creed: Brotherhood og den SE av Birth By Sleep.

Har også lyst på den Signature Edition an GT5, men har måttet finne meg i at den er for dyr.

 

Takker og bukker for den herlige nettsiden du linket til Cloudemyx, app.! Uansett, har de annonsert LittleBigPlanet CE før de har annonsert lanseringsdatoen til spillet? Synes det var litt merkelig. :D

 

Brif gjerne hva dere har av spesialutgaver av spill, som Maury allerede har gjort. Vil vite hva folk har. :)

 

Noen formeninger om hva som er den beste spillutgaven? Personlig synes jeg "Assassin's Creed II Black Edition" er den kuleste hittil bare pga figuren som følger med.

Lenke til kommentar

Av de jeg kan se så har jeg:

 

God of War 3 Trilogy Edition

Assassin`s Creed Collector`s Edition

Assassin`s Creed 2: Black Edition

Bioshock Collector`s Edition

Bioshock 2 Collector`s Edition

Splinter Cell Conviction Collector`s Edition

Gothic 3 Collector`s Edition

Saint`s Row 2 Collector`s Edition

Street Fighter 4 Collector`s Edition

Alone In the Dark Limited Edition

Far Cry 2 Collector`s Edition

Halo 3 Legendary Edition

GTA IV Collector`s Edition

The Witcher Collector`s Edition

Fable 2 Collector`s Edition

Mass Effect Collector`s Edition

Mass Effect 2 Collector`s Edition

Alan Wake Limited Edition

Halo Wars Limited Edition

Gears of War 2 Limited Edition

Dark Messiah of Might and Magic Collector`s Edition

S.T.A.L.K.E.R Collector`s Edition

 

Har helt sikkert flere, men orker ikke gå igjennom absolutt alt :p

Det er i det hele tatt veldig mange store esker og mange figurer stående her inne, og jeg håper det blir mange flere.

 

Edit: Må og bare skryte av at jeg har Ico Limited Edition. Det er kanskje den jeg er aller mest stolt over.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Elsker samlerutgaver/begrensede utgaver. Men liker ikke helt utgaver der man får tidlig tilgang på våpen som i Bad Company 2 LE og Medal of Honor LE. Liker best der vi får fysiske objekter i tillegg til eksklusivt innhold som folk som ikke kjøper smlerutgaver ikke får. Men av spessielle utgaver har jeg:

 

Battlefield: Bad Company 2- Limited Edition

Alan Wake- Limited Collector`s Edition

Halo: Reach- Limited Edition

Uncharted 2: Among Thieves- Limited Edition

God of War III- Collector`s Edition

Call of Duty: Modern Warfare 2- Hardened Edition

 

Har flere, men kommer ikke på dem.

Lenke til kommentar

I beskrivelsen av StarCraft II Collector's Edition så står det følgende:

 

"Exclusive Battle.net downloadable content, including special portraits for your Battle.net profile, decals to customize your units in-game, and a visually unique version of the terran Thor unit"

 

Hvor finner jeg den unike Thor'en? :(

 

Dette er vel en ingame pet på World of Warcraft og den skal ligge i mailen din. :)

Lenke til kommentar

StarCraft II Collector's Edition:

 

* The Art of StarCraft II: Wings of Liberty, a 176-page book featuring artwork from the game

* An exclusive 2GB USB flash drive replica of Jim Raynor's dog tag, which comes preloaded with the original StarCraft and the StarCraft: Brood War® expansion set

* A behind-the-scenes DVD containing over an hour of developer interviews, cinematics with director's commentary, and more

* The official StarCraft II: Wings of Liberty soundtrack CD, containing 14 epic tracks from the game along with exclusive bonus tracks

* StarCraft comic book issue #0, a prequel to the comic series

* A World of Warcraft® mini Thor in-game pet that can be applied to all World of Warcraft characters on a single Battle.net account

* Exclusive Battle.net downloadable content, including special portraits for your Battle.net profile, decals to customize your units in-game, and a visually unique version of the terran Thor unit

 

 

Det er hele listen over det man får, så jeg tror ikke det ingame pet'en som du påstår. Det skal være en Thor med spesiell type skin (det som er i fet og understreket).

Lenke til kommentar

StarCraft II Collector's Edition:

 

* The Art of StarCraft II: Wings of Liberty, a 176-page book featuring artwork from the game

* An exclusive 2GB USB flash drive replica of Jim Raynor's dog tag, which comes preloaded with the original StarCraft and the StarCraft: Brood War® expansion set

* A behind-the-scenes DVD containing over an hour of developer interviews, cinematics with director's commentary, and more

* The official StarCraft II: Wings of Liberty soundtrack CD, containing 14 epic tracks from the game along with exclusive bonus tracks

* StarCraft comic book issue #0, a prequel to the comic series

* A World of Warcraft® mini Thor in-game pet that can be applied to all World of Warcraft characters on a single Battle.net account

* Exclusive Battle.net downloadable content, including special portraits for your Battle.net profile, decals to customize your units in-game, and a visually unique version of the terran Thor unit

 

 

Det er hele listen over det man får, så jeg tror ikke det ingame pet'en som du påstår. Det skal være en Thor med spesiell type skin (det som er i fet og understreket).

 

aha såg ikke den! hmm har ikke lagt merke til noe "visually unique" Thor jeg heller i så fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...