Gå til innhold

Anmeldelse: Far Cry 3: Blood Dragon (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Multiplayer er da totalt uinteressant - FC3 er et strålende singleplayerspill og et av fjorårets høydepunkter pga bra atmosfære og story.

 

Storyen var ræva. Douchebag skal redde douchebag venna sine som ikke gidder å hjelpe douchebagen siden de selv er douchebags.

Klarer å bruke våpen som en proff med en gang selv om han aldri har skutt i sitt liv før. Klarer å jakte og flå dyr perfekt hver gang selv om han aldri har jaktet før. Kanskje jobbe litt mer med hovepersonens bakgrunn neste gang?

Når dette er sagt så hadde jeg det gøy med free-roamingen i spillet og skattejaktinga og sidequestene. Bilkjøringen var gøy og det er mye å ta seg til i spillet. Mitt tips: Gå for freeroaming og skipp den kjedelige og forutsigbare storyen.

Lenke til kommentar

(...)Klarer å bruke våpen som en proff med en gang selv om han aldri har skutt i sitt liv før. Klarer å jakte og flå dyr perfekt hver gang selv om han aldri har jaktet før. Kanskje jobbe litt mer med hovepersonens bakgrunn neste gang?

(...)

 

I motsetning til Gordon Freeman, som hadde lang trening før han plukket opp et våpen. Eller... vent...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I motsetning til Gordon Freeman, som hadde lang trening før han plukket opp et våpen. Eller... vent...

 

Vi vet svært lite om Gordon Freemans fortid. For alt vi vet kan han ha fått god opplæring i militæret før han ble forsker. Han er også mer erfaren enn fjortisen vi spiller i FC3. Det vi vet om douchebagen i Far Cry 3 er at han ikke har vært i militæret og at han aldri har rørt et våpen før. Og et par minutter senere er han ypperste drapsmann og verdens beste med alle våpen han kommer over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storyen var ræva. Douchebag skal redde douchebag venna sine som ikke gidder å hjelpe douchebagen siden de selv er douchebags.

Klarer å bruke våpen som en proff med en gang selv om han aldri har skutt i sitt liv før. Klarer å jakte og flå dyr perfekt hver gang selv om han aldri har jaktet før. Kanskje jobbe litt mer med hovepersonens bakgrunn neste gang?

Når dette er sagt så hadde jeg det gøy med free-roamingen i spillet og skattejaktinga og sidequestene. Bilkjøringen var gøy og det er mye å ta seg til i spillet. Mitt tips: Gå for freeroaming og skipp den kjedelige og forutsigbare storyen.

 

Enig i at storyen ikke er all verden, men så finnes det knapt en eneste FPS i verden med god story. Jeg kan muligens strekke meg til ett ensifret antall. Det er ikke irrelevant med storyen, men så ekstremt viktig er det heller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva som er ihverfall er galt med spillindustrien er grinte småunger.
hva i faen har unger med industrien å gjøre? er jo faen ikke de som lager spilla din smartting

Det eg vil tru Maury meinte, var at spelindustrien oppførar seg som om den skulle kun bestå av grinete småungar. Det er samanlikning, det var iallefall slik eg tolka det.

Lenke til kommentar

Snille AMD:-) Fikk jo med Bioshock og Tombraider ved 7970-kjøpet mitt, og akkurat nåh! kom denne mailen:-)

Far Cry® 3 Blood Dragon is now available in the Never Settle Reloaded promotion!There’s even more good news for those of you that have already redeemed a code: we’re giving you a FREE COPY of Far Cry® 3 Blood Dragon in the email below to say thank you for supporting AMD Radeon™ Graphics!

 

Jeg fikk også en slik mail, men koden jeg fikk gir ingen effekt på nettsiden til Ubisoft. Fikk du benyttet koden din?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Recommended:

OS: Windows® XP (SP3) / Windows Vista® (SP2) / Windows® 7 (SP1) / Windows® 8

Processor: 2.93 GHz Intel® Core™ i3-530 or 3.10 GHz AMD Phenom™ II X2 550 or better

Memory: 4 GB

Graphics: 1024 MB DirectX 11–complaint or higher

DirectX®: DirectX® 11

Hard Drive: 3 GB HD space

Sound: 5.1 surround sound

Perpherals Support: Windows-compatible keyboard, mouse, Xbox 360 Controller for Windows

Requires a UPlay account.

 

Fuck this! Det var ikke mulig å nevne dette i anmeldelsen? Så altså Steam OG Uplay...

OK, cracked game it is for me.

 

Edit:

Uplay-filene blir automatisk lagt inn på C:\[X] (husker ikke eksakt, da det var pronto uninstall på meg) når man innstallerer via Steam, og man får ingen valgfrihet her.

Noen sier Steam-Uplay-klienten kun er en thin-install med kun det mest nødvendige, men det driter jeg i uansett: hele hensikten for meg med Steam, som jeg i utgangspunktet ikke liker pga. always-online (krever Steam og nett for å spille Dark Forces via DOSbox? Please...), er for å holde meg til EN klient, og når da Uplay krever egen konto i tillegg...NEI TAKK! Ffs...

 

Edit2:

Og der var spillet innstallert...5 minutter og en fil ved navn rld-fc3bd.iso og jeg var klar til å denge Cyber Soldiers. No problems.

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det sagt, hvorfor kjøpe et ubisoft spill på steam? Visste du ikke at ubisoft var utgiver?

 

Joda, men jeg fikk ikke med meg den lille teksten om at det krevdes Uplay i tillegg - det holder lenge med en spy-/mal-/ad-ware/always-online/useless klient for meg.

 

"Spillere støttet ett slikt system"...OK, la oss nå i teorien si at det var bred enighet rundt ett slikt online DRM-system: hvor i helsike jævlig kunne da alternativet ha vært? Best å ikke tenke på det...

"1 CD/DVD/BD, 1 serial, ett bra spill, og la meg være i fred" er slik jeg vil ha det!

 

Men OK, hvis det er slik utgiverne vil ha det, så får jeg bare kutte ned på spillkjøp også, da - filmer var først, serier og musikk har det alltid vært, så hvorfor ikke spill også...

Det eneste jeg går glipp er, hva? Useless achievements og passord på avveie? Det kan jeg leve med, så lenge det kun er singleplayer-delen jeg er interessert i.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...