Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg urimelig?


Anbefalte innlegg

Ok, regner med å bli slaktet helt her, men prøver likevel.

 

Jeg er 18 år og bor med moren min, hun sliter med helsa pga kroniske sykdommer og litt psykisk. For ca 2 år siden ble hun endeligkvitt det som var min stefar. Han er fra Polen var veldig vanskelig, semi alkoholiker og fulltid alkoholiker mot slutten. Han bodde sammen med oss i 8 år og lærte ikke på den tiden Norsk engang. Fra jeg gikk i 3 klasse til jeg droppet ut i vg1 måtte jeg ofte høre dem krangle og annet bullshit, så mamma ble slått et par ganger også. Dette har satt litt spor i meg og dette pluss andre ting i livet mitt førte til angst og at jeg sliter litt psykisk. Men går heldigvis på skolen igjen.

 

Siden bruddet har mamma "holdt på" med et par andre, men det gikk skeis heldigvis. Mamma ser ut til å tiltrekke seg udugelige menn, gjerne utlendinger som sliter økonomisk.

I det siste har hun begynt å holde på med han som leier hytta av mamma (Han bor der) jeg og broren min ( som forøvrig utdanner seg til psykolog) er veldig skeptiske på denne fyren. Han har ingen fast jobb, det siste året han har leid har han flere ganger ikke betalt leia på 2 k i måneden. Mamma har flere ganger truet med å kaste han ut. Han er ikke god nok for henne, mamma trenger en med god og stabil jobb, ikke en som er ute etter pengene hennes ( som ikke mye, NAV) han kan faen ikke betale leia på 2 k engang, finner ikke billigere bolig enn dette.

 

Mamma har siden vi ble kvitt polakken lovt meg at så lenge jeg bor her (Litt over 1 år til nå) Så skal det aldri noen mann inn i dette huset.

For min del kan ho holde på med hvilken menn hun vil, ho kan reise vekk med dem, være hos dem hva faen hun vil, men jeg vil IKKE at en sånn fyr skal komme inn her. Men idag sa mamma at han skulle sove over her etter de skulle på byen, da satt jeg ned foten og da ble hun sint, men aksepterte dette.

Har jævlig dårlig sammvittighet nå. Er jeg helt urimelig, broren min drar den enda lenger og prøver å snakke hun ut av å drive med denne fyren. Mamma vet etter det vi har opplevd etter mange år ikke hva som er best for henne selv, hun har gjort ekstremt mange dumme valg i livet sitt spess når det gjelder menn, og nå driver hun med en fyr som ikke klarer å betale leia til henne en gang, date en leieboer er i utgangspunktet ikke noe god ide heller.

 

Start the flaming.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er overhode ikke urimelig, du prøver bare å passe på moren din og få henne til å åpne øynene for hva hun driver med. Moren din sliter nok med en trang til å ha noen å ta seg av og en ensomhetsfølse, moren til min ex holdt på på samme måte. Er ikke mye å gjøre, men er godt å høre at du passer på moren din likevel. Hun er heldig som har to sønner som passer på seg, selv om hun kanskje ikke ser det slik selv når hun får motstand mot hva hun gjør.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...