Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

edit: Forøvrig god erfaring med Barbershop.no :) fikk tilogmed T-skjorte på kjøpet der :)

 

 

Kødder du? Fikk ikke jeg ...

 

Jaja kanskje jeg får når jeg kjøper meg stativ der etter nyttår når de får inn et som passer til både HDen og kosten i ett stativ.

 

Jeg fikk med en da jeg bestillte for et par måneder siden. Syns den var ganske kul så jeg sendte de nylig en e-post om å kjøpe en til, men da var de tomme for t-skjorter. Sikkert det som er tilfelle vil jeg tippe...

 

Noen som forresten har prøvd de prouktene fra Lucky Tiger? Syns de flaskene så veldig stilige ut :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som forresten har prøvd de prouktene fra Lucky Tiger? Syns de flaskene så veldig stilige ut :p

De flaskene er barske ja! Ville sett ut som den drankeren om man hadde en hel serie fra Lucky Tiger stående på badet, de ser jo ut som en form for Jäger, hehe.

 

Forøvrig ganske morsomme produkttekster på Lucky Tiger produktene:

 

En mann som tar vare på seg selv vil til enhver tid ha et pent og velstelt ytre. Denne fuktighetskremen er spesielt fremstillt for å pleie huden, gi den ny energi, og gjøre en Lucky Tigers rynker litt mindre synlige. Lucky Tigere som ikke er modne nok til å ha dette problemet vil oppleve at deres hud får en fresh look som vil imponere tigerjentene.

 

Til og med det barskeste mannfolk trenger skikkelige produkter til hudpleie. Denne ansiktsskrubben eksfolierer huden ved å fjerne døde hudceller. Gir nytt liv til huden og minimerer porene. Mild nok til at den kan brukes regelmessig, slik at du alltid ser polert og frisk ut når du skal på nye eventyr.

 

:wee:

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Da har jeg akkurat prøvd ut min safety-razor, som jeg fikk i posten i dag :wee: Nå er det morsomt å shave :D

 

Får man tak i noe OK barberskum i vanlig butikker? Gilette sitt = :thumbdown:

Lenke til kommentar
Da har jeg akkurat prøvd ut min safety-razor, som jeg fikk i posten i dag :wee: Nå er det morsomt å shave :D

 

Får man tak i noe OK barberskum i vanlig butikker? Gilette sitt = :thumbdown:

 

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en kost samt en ordentlig barberkrem eller barbersåpe. Det vil koste litt, men en god kost kan du ha i 10-15 år hvis du tar godt vare på den. Litt dyrere barberprodukter er også ganske drøye, samt at med en kost vil du få mye skum selv ut små mengder såpe eller krem. Dessuten er det skikkelig kos og blande seg opp skum før du setter i gang med barberingen. :)

 

Som nevnt før har barbershop.no et godt utvalg. Sannsynligvis langt bedre enn hva noen butikk i Norge kan vise til, og milevis bedre enn utvalget i vanlige butikker.

Lenke til kommentar

Knallbra tråd! Den gamle tråden som White laget i fjor er visst bortgjemt.

 

Jeg henger meg på Vralteladden, og alle dere andre som liker den tradisjonelle stilen innen barbering: ingenting som slår den! Jeg vil si meg selv som en ganske så erfaren når det kommer til barbering. Jeg er egentlig en barberings-fantast. Det hele startet med en Mach 3 Turbo-pakke som inneholdt barberingsgele, selve høvelen og ekstra barberblader. Uviten som jeg var den gangen, likte jeg å barbere meg fra dag en - og mange har helt sikkert kuttet seg opp til flere ganger pga. huden ikke helt er vant til barberingen og at man kanskje ikke er så flink til å rake med høvelen fra dag en. :)

 

Nok om det. Jeg trodde at gele var drømmen, men der tok jeg feil. Hvorfor? Jo, fordi jeg synes at barberingsgele tørker alt for fort (produkt har litt og si her, f.eks Zirh > Loreal) i forhold til andre produkter. Neste stopp ble skum - bedre enn gele. :) Hvorfor? Skum har en tykkere konsistens og tørker i alle fall ikke så fort som gele. Her spiller også produkt en viktig rolle. Et par mnd. med bruk av skum, tok jeg turen videre innen barbering og prøvde barberingskrem og kost. Hva skal jeg si? Jeg går i alle fall ikke tilbake til skum/gele og fordeling av dette med mine hender. Krem + kost = himmelen innen barbering.

 

Og med det, så vil jeg anbefale Mankind.co.uk. som er knallgod side for oss menn. Har søkt rundt om kring på nettet etter andre sider - men denne siden har alt innen kosmetikk for oss menn og det lille ekstra man måtte ha. Jeg gikk for MenU-barberingskrem og MenU-barberingskost. Anmeldelsene lyver ikke når det gjelder kremen fra MenU, den er bare helt rå. Det jeg trekker den ned litt for, er at den ikke skummer så mye. Det er pga. den litt ''oljete'' konsistensen vil jeg tro. Så ikke la deg lure om den ikke skummer, når du har fordelt kremen godt utover ansiktet, så glir høvelen som en drøm. Legg merke til prisen/awarden kremen har fått. The Gentlemens Refinery - fin side dette også.

 

---

 

MrLee: Geo F. Trumper's barberingskremer og såper skal visst være bedre enn Truefitt & Hill. Mitt neste produkt innen barbering, blir uten tvil Rose Shaving Cream til Geo F. Trumper. Tenk deg duften av rose på ansiktet ditt - herlig.

 

Bytex, tips til deg: Det er egentlig helt ok at man trenger og gå over samme sted flere ganger. Prøv deg på to-ganger-barberings-metoden. Altså først skal du rake over ansiktet en gang med skum/krem/gele/såpe (klargjøre ansiktet med varmt varm/rensing først selvfølgelig). Vete ansiktet igjen med varmt varm, påføre skum/krem/gele/såpe, og rake igjen for siste finish.

 

Når det gjelder Gilette Fusion - dette er egentlig et leketøy. Jeg så og holdt i en sånn for ikke så lenge siden, dette er det største makkverket du kan kjøpe. Flere klager over, bl.a. en venn, over altfor tettsittende høvler som gjør at skjegget setter seg godt fast, noe som medfører til mye skylling.

 

---

 

Når jeg bestilte fra Mankind, så fikk jeg med to brosjyrer om deres produkter og info om barbering. Helt strålende.

 

Så nå gutta er det bare å kose seg med lesing av anmeldelser folk har gitt på Mankind, kaste alt av mainstreamprodukter dere har, og finne noe som virkelig duger der ute, men som ikke folk vet om. Er det en mainstreamprodukt som virkelig duger pr. dags dato, så er det Gilette Excel. Min far har en slik liggenes og som er prøvd. Glimrende for oss ungdom. God avstand mellom høvlene. Mach 3, joda, fungerer helt ok - men ikke la deg lure fordi den har tre blader. Brukes daglig, men skal straks byttes ut med Merkur Futur.

 

Happy shaving. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Mankind virker som en meget bra side. Veldig godt utvalg! Hvor mye koster det egentlig å få ting tilsendt derfra? Og hvordan blir det med toll og moms på slike pakker?

 

Har forøvrig Mercur Futur selv og er strålende fornøyd med det valget. Utrolig solid bygd, det merkes virkelig at den er kraftet i Tyskland. :wee:

Lenke til kommentar
Artig med en ordentlig barberingstråd! Jeg har alltid hatt lyst på en ett blads-høvel, men aldri kjøpt en. Ser veldig bra ut den norske webshopen. Må prøve ut den (=

Ja barbershop er veldig bra side. Leverer kjapt (ja også til nord norge :p )

Greie priser. Finnes en annen "norsk" nettside som selger billigere. Men der kommer det toll og tull i tillegg så det blir fort jævela dyrt da. Trur dem kom på totalt 200 kr mer en barbershop.

 

(nettsiden blir ikke mer nevnt av meg siden jeg overhode ikke liker dem :p )

Lenke til kommentar
Mankind virker som en meget bra side. Veldig godt utvalg! Hvor mye koster det egentlig å få ting tilsendt derfra? Og hvordan blir det med toll og moms på slike pakker?

 

Har forøvrig Mercur Futur selv og er strålende fornøyd med det valget. Utrolig solid bygd, det merkes virkelig at den er kraftet i Tyskland. :wee:

 

Det blir 25% moms på bestillinger over 200 + 93 (?) kroner for forenklet tollbehandling. Har bestillt der en gang og var forsåvidt godt fornøyd, men nå kjøper jeg egentlig det meste jeg trenger i Norge.

 

F.eks. Merkur Futur er 35 pund på Mankind, altså 388 kroner + 25% moms = 485 + at det kommer 93 kroner ekstra for fortolling av pakken. På Barbershop koster den 459, så det blir faktisk billigere å kjøpe i Norge. Noen produkter blir litt billigere fra Mankind selv om man legger på moms, men det er såpass lite at da bestiller jeg den like godt i Norge så får jeg den i løpet av et par dager. F.eks. Anthony Logistics Glycolic Facial Cleanser koster 18 pund på Mankind = 200 kr + 25% moms = 250 så den er 10 kr billigere enn i Norge, men så kommer det 93 kr for den tollbehandlinga, så om om du ikke bestiller en veldig stor pakke vil det faktisk igjen bli billigere i Norge. Mulig det finnes produkter som du kan spare mer på, orker ikke å gå igjennom og sammenligne alle produktene :)

 

Men dersom du skal ha et spesiellt produkt de ikke har i Norge, så er Mankind definitivt en god side.

 

Til tja_ jepp, jeg har også bestillt hos den "norske" butikken etter at jeg så en annonse for den. Står i kjøpsbetingelsene at det tilkommer moms og toll, men tror ikke så mange leser det.. Er generellt lite glad i sider som utgir seg for å være norske, men som egentlig holder til og sender fra utlandet. Bestillte også noen DVDer fra en "norsk" side en gang, og ble ganske forbanna da jeg måtte betale moms og tollgebyr :p

Lenke til kommentar

Jepp, så det lønner seg å kjøpe flere varer slik at Tollvesenet setter gebyr på en pakke. Det er som Vralteladen sier, moms kommer i tillegg på pakker med verdi over 200 NOK og forenklet tollbehandling.

 

Det blir en bestilling fra Mankind før jul igjen. Bl.a. ny barberingskrem fra Geo F. Trumper, Merkur Futur og en ansiktskrem. Anbefaler forresten Anthony Clay Mask for rensing. Dette er en dyr hobby gitt. :p

Lenke til kommentar
Bump,

 

1 stk. MRK-BLD Merkur Super Platinium barberblader 10-pakning à kr 39,00

1 stk. TRUFHL-00001 Truefitt & Hill Trafalgar Shaving Cream Bowl à kr 195,00

1 stk. MENU-BSBB men-u Barbiere Pure Bristle Shaving Brush - sort à kr 159,00

1 stk. MRKC34 Barberhøvel Merkur HD 34C à kr 269,00

 

Måtte bare si at jeg ble mektig imponert over hva jeg så i videon.

Da har jeg sendt avgårde den samme bestillingen. Gleder meg til å hente pakken :D

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Anthony Ingrown Hair Treatment? Sliter ikke så mye med inngrodde hår, men er ett sted på halsen jeg får det nesten hver gang, selv om jeg ikke barberer meg mot hårene, osv.

 

Takk for tipset om Clay Mask. Har aldri prøvd en ansiktsmaske før, funker det bra?

Kanskje litt dyr den fra Anthony? Denne fra Tend Skin er under topp 10 av meste solgte produkter. Du kan jo prøve den.

 

Når det gjelder ansiktsmaske - anbefales! I alle fall Anthony Clay Mask. Legg inn en bestilling på Mankind da vell. Ansiktsmasken og Tend Skin-flasken. Sitter selv med Clay Mask på meg nå! :D

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok å legge bestillingene min til barbershop også i fremtiden. Selv om det sikkert blir litt dyrere i blant synes jeg det er greit å støtte oppunder en såpass service orientert forhandler som dem. Jeg prøvde faktisk å legge inn den samme bestillingen på en del Anthony produkter på begge sidene, og pluss moms og tollgebyr hadde faktisk bestillingen blitt dyrere om jeg bestillte fra mankind. Andre ting igjen er det sikkert en del å spare på, så det blir jo alltids en vurderingsak.

Lenke til kommentar

Ja enig med deg der, er bra å støtte opp om butikker som gir god service. Sikkert mulig å spare penger på noen ting, mens andre saker som f.eks Merkur barberblader er faktisk billigere i Norge. Er også litt utålmodig så jeg syns egentlig ikke det er verdt den ekstra ventetiden... Om jeg hadde spart masse penger hadde jeg nok vurdert det, men som oftest virker det som om prisene er ganske like. Og nå som vi er midt i klimafokuset med besøk av Al Gore og alt er det jo greit å bestille nærmest mulig så sparer vi Co2 :idea:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...