Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barbershop.no har jeg så langt utelukkende god erfaring med! De er veldig raske på å svare på mail, og det virker som om de som driver siden "kan sin barbering". De har i alle fall gitt meg mange gode tips. :) Prismessig ligger de på omtrent samme nivå som utenlandske sider (om man legger på moms og frakt), pluss at det er veldig greit å ha en norsk forhandler og forholde seg til.

Lenke til kommentar

Psilocybe: Jeg kjøpte nylig en Merkur Progress, noen såper og en badger kost.

 

1. Såpen (jeg kjøpte) har sånn "gravering" på toppen. Denne kan jeg fremdeles se helt tydelig. Nå barberer jeg meg bare en 2-3 ganger i uka da, men at såpa er utrolig dryg er absolutt ingen underdrivelse. Hvis man ikke overdriver skummingen vil jeg tippe halvårsestimatet ikke er så altfor langt unna sannheten.

 

2. For å skumme saturerer jeg kosten i vann (kostene holder sykt med vann), for så å føre den våte kosten over såpa i ring 6-7ganger. Det er nok til å lage masse skum (som forøvrig genereres på direkte på fjeset med slike babersåper, ikke i koppen. Kremene på tube o.l. drypper du en dæsj nedi koppen og lager skummet direkte oppi koppen derimot.

 

 

edit: Forøvrig god erfaring med Barbershop.no :) fikk tilogmed T-skjorte på kjøpet der :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jepp, den var størrelse 2 for lite for meg da, men det kunne jo ikke de vite. Fin brun reklame T :)

 

Edit: Forøvrig er det en glede å barbere seg etter at jeg kjøpte progressen. Single Blade razor 4 life!

 

Edit 2: Det var forresten denne tråden som gav meg info om dem https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=862361&hl= endel nyttig info der også.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hm, very well. Er så salig lei Fusion-blad som må skylles etter hvert drag over huden, samt det at de koster en årslønn og er skarpe i en uke. Det ble høvel + blad og en såpeskål fra barbershop på meg også. :)

 

husk kost også! og stativ til kosten (den har godt av å henge nedover, ikke stå opp :) )

Lenke til kommentar

Ja, pengene flyr fort i starten. Uansett så er det en av de bedre investeringene jeg har gjort når det gjelder personlig velvære. Før var det å barbere meg noe jeg kun gjorde når det ble nødvendig, mens nå ser jeg faktisk frem til det. Jeg koser meg når jeg blander opp skummet, og den herlig følelsen av den tunge Merkur høvelen min er fortsatt digg. Dessuten er lukten av Truefitt & Hill barberkremen min i blanding med grevling på badet herlig!

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Jeg har bare kjøpt Merkur HD og 3 10 pack med blader. Så er ikke helt i 1000 kr klubben enda.

 

Tenker jeg skal utnytte julen litt.

 

Noen som har prøvd såpene fra fitjar og kan si litt om hvordan de er i forhold til andre såper?

 

 

Denne var genial:

Fra produktbeskrivelsen til fitjar såpekokeris kjakesmurning:

 

HVORDAN OPPRETTE RYKTE SOM VILLMARKENS SØNN

 

Her følger noen enkle tips til nybegynnere:

 

Alle tidsangivelser gis i før/under/etter en eller annen jakttid. Eksempel: ”Jeg har ikke tid før etter elgjakta/rypejakta/harejakta” eller ”Sønnen min ble født før elgjakta 1984”.

 

Kuldegrader omtales som ”kalde”. Eksempel: ”Jeg tror han snaia nedi femten kalde i natt” (Oversatt: Jeg tror det var ca. femten kuldegrader i natt)

 

Pass på å ha noen barnåler i lommer og i ryggsekken. Bruk gjerne barnåler fra juletreet (Obs dette bør unngås hvis du har kunstig juletre, det kan virke mot sin hensikt).

 

Unngå å snakke om følelser. Hvis mulig, unngå å snakke i det hele tatt. Da gir du inntrykk av at du ikke liker å skryte av alle villmarkseventyrene du har vært med på. Noen grynt rundt bålet holder i massevis.

 

Lær deg å lage kokekaffe i svartkjele. Pulverkaffe og urtete bør unngås.

 

Mikrofleece, GoreTex og andre moderne tekstiler bør ikke ha en framtredende plass i garderoben. Vadmel og ull er greit.

 

Boblebad eller steamdusj er ikke greit. Vedfyrt badestamp eller badstu går bra.

 

Pass på at ingen ser at du bruker etterbarberingskrem. Om nødvendig, skift til VILLMARK KJAKESMURNING, som selges i diskret innpakning. Hvis du blir konfrontert med spørsmål om hvorfor du lukter så godt, kan du alltid si at du rullet deg i en einerbusk på vei over fjellet eller noe sånt.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Herlig tråd :)

 

Jeg har også blitt mer og mer oppmerksom på gledene med en tett og fin barbering uten razorburns i det siste. Jeg kjøpte et sett fra shaving shack med høvel som det passer mach3-blader til, en god kost, samt stativ for begge.

 

Etter å ha lest litt i denne tråden ligger jeg an til å kjøpe en merkur HD, samt en skål.

 

Bruker forresten Tabac barberingskrem kjøpt på ebay. Anbefales :)

Lenke til kommentar
miCro: Jeg kjøpte selv bare en refill av Crabtree & Evelyn såpa. Jeg vet opplevelsen av såpene er meget forskjellige, men hvordan er den fra Truefitt & Hill?

Jeg har kun prøvd barberkremen til Truefitt & Hill, ikke såpen. Alt jeg har fra Truefitt & Hill er uansett fabelaktig bra, så jeg kan ikke skjønne annet enn at såpen er i tilsvarende kvalitet.

 

Har du forresten prøvd barberkrem? I så fall, hvordan var opplevelsen sammenlignet med barbersåpe?

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...