Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke Intel i5 9400F til The Corporal? Den ligger 50,- under 8400 og har litt høyere base og boost frekvenser.

F-varianten mangler GPU som er kjekt når man skal feilsøke skjermkort. 9400 med GPU koster et par hundrelapper ekstra.

 

8400: 1789,-

9400F: 1899,- (6,1% dyrere, 3,6% raskere basefrekvens, mangler GPU)

9400: 2090,- (16,8% dyrere enn 8400, 3,6% raskere enn basefrekvens, har GPU)

Lenke til kommentar

Å bruke pris fra elkjøp som ikke har på lager før 26 mars istedet for å sammenligne prosessorene på proshop som har de på lager blir for meg feil. Videre så er det ingen av butikkene som har 9400 på lager før i slutten av mars/starten av april.

 

8400: 1949,-

9400F: 1899,-

9400: 2090,-

 

At igp er kjekt å ha er jeg enig i men ikke veldig viktig på et prissensitivt bygg.

Endret av mer-hw
Lenke til kommentar

Er itte disse pakkene litt dyre kanskje?

Etter som jeg husker det så er de designa etter hvilke prisklasser som gir noe som er verdt pengene. Men har man ikke mulighet til å gå opp et par lapper så finnes det selvfølgelig alternativer. Disse er også ment til å passe til de aller fleste, derfor er det for eksempel større disk som man kan spare på hvis man ikke lagrer så mye, evt legge til senere.

Lenke til kommentar

Har laget meg en Alchemist\Black Refinery hybrid. Til dere med peiling, ser dette greit ut? I all hovedsak er 2080 byttet ut med 2060, og Schyte Mugen byttet ut med Noctua NH-D15 siden denne ikke var tilgjengelig. Har også fjernet 2TB disken.

 

 

 

post-33278-0-05114800-1554112257_thumb.jpg

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Har laget meg en Alchemist\Black Refinery hybrid. Til dere med peiling, ser dette greit ut? I all hovedsak er 2080 byttet ut med 2060, og Schyte Mugen byttet ut med Noctua NH-D15 siden denne ikke var tilgjengelig. Har også fjernet 2TB disken.

Ser bra ut. Trenger du mer plass en 250gb ville jeg byttet ut ssden med intel 660p 512gb til 850 hos dustin.

Lenke til kommentar

Har laget meg en Alchemist\Black Refinery hybrid. Til dere med peiling, ser dette greit ut? I all hovedsak er 2080 byttet ut med 2060, og Schyte Mugen byttet ut med Noctua NH-D15 siden denne ikke var tilgjengelig. Har også fjernet 2TB disken.

D15 blir tight i det kabinettet, men det skal gå! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for tipset, setter pris på hjelpen i denne glimrende tråden for nybegynnere som meg.

 

noen som kjenner til MSI RTX 2080 Gaming x trio, ble beskrevet som et "stort" kort. Betyr det at jeg kan få plassproblemer i Alchemist med den også store D15 vifta?

Fra nettsidene til Noctua så ser det ut som det skal gå fint. Selv om skjermkortet er stort, så bygger det ikke særlig opp mot cpu-kjøler. Skulle det likevel ikke passe, går det an å ta av bakplaten til skjermkortet (for å spare noen millimeter).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser at samsung 970 er valgt som SSD i alle built. Er dette udiskutabelt best når det kommer til pris, holdbarhet og hastighet? 

Vurderer den selv, men da i 1Tb versjonen.

 

Pro-versjonen av 970 er uslåelig i den prisklassen. Du vil selvfølgelig få mest "bang for bucks" på f.eks en Intel 660p eller en Adata SX8200 Pro (best 4K write-speed), men om du er på utkikk etter ren ytelse alt i alt er Samsung Pro 970 den beste SSD'en. Ville dog anbefalt en Samsung Evo Plus 970, men om budsjettet er fritt er det bare å kjøre på med Pro-versjonen.

Lenke til kommentar

Pro-versjonen av 970 er uslåelig i den prisklassen. Du vil selvfølgelig få mest "bang for bucks" på f.eks en Intel 660p eller en Adata SX8200 Pro (best 4K write-speed), men om du er på utkikk etter ren ytelse alt i alt er Samsung Pro 970 den beste SSD'en. Ville dog anbefalt en Samsung Evo Plus 970, men om budsjettet er fritt er det bare å kjøre på med Pro-versjonen.

 

Sx8200pro og hp ex950 er konge på 4k random read, noe som er kjekt for desktopbruk :)

Knuser 970 påbdet området.

 

970pro er meget dyr og bra ssd. Dog ville jeg heller anbefalt 970evo. Sånn ssd for pengene. Men sx8200/hp ex950 ville jeg kjøpt til OS any day. Bare slått av Optane

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...