Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er poenget med vaksiner for barn?


Anbefalte innlegg

Jo høyere levestandard mennesker har, jo færre barn får de. Denne utviklingen har vi sett i Asia, Afrika og Sør-Amerika. Hvis basis behovene på helsetjeneste, mat, vann, strøm og ly blir dekket inn vil antall barn per kvinne synke, dette har skjedd i flere land i kontinentene nevnt tidligere. 

 

Økonomisk vekst, som igjen gir tilgang til og tilfredstille disse behovene resulterer i at familier får færre barn da barn ofte er resurser etter at de har overlevd småbarnsstadiet. Antall mennesker på jorden har aldri vært høyere, men hvis det fortsetter som det gjør nå, så vil antall mennesker i verden holdes ganske konstant etter en viss tid, det vill først øke, så flates ut.  Hans Rosling har ganske artig og nøytral faktabasert statistikk på dette, 

 

for eks denne forelesningen

 

Enig i det over.

Det viktigste man kan gjøre er å øke levestandarden for folk i u-land.

 

Kortsiktig vil det nok øke utslipp og ressursbruk opp mot om man lar det være som i dag, men nettopp på grunn av effekter som lavere befolkningsvekst, mer kunnskap om viktigheten av å ta vare på miljøet etc, vil man nok fort tjene inn dette.

 

Min oppfatning er at å sørge for fungerende demokratier og økt levestandarddet er det aller beste man kan gjøre både for å forhindre fremtidige sykdommer, hungersnød, forurensning etc, 

 

Utfordringen er selvsagt hvordan man skal få til dette i en verden full av diktatorer og diverse regimer som tviholder på makten og ikke ønsker forandring....

 

(Edit: Så har man utfordning med CO2-utslipp og ressursbruk, men dette tror jeg er løsbart, bare man tenker fornuftig. Her vil den største effekten skje hvis den vestlige verden klarer å redusere noe.)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at trådstarter tar dette budskapet sitt i offentlige medier med fullt navn og bilde.

 Kan du forklare hvorfor?

 

Jeg er ansatt i en kommune og hører litt forskjellig fra avdelinger rundt omkring der jeg jobber, barnehager,sykehjem og institusjoner. Det er ganske heftig debatt blant ledere om de skal begynne og kjempe for at barn uten vaksine skal utestenges fra barnehage og skoler, Jeg har såvidt jeg kan huske aldri hørt noen som er uenige. Nå er det riktig nok ikke mange det gjelder.

 Her har du problemet. Man vil frata folk valgfriheten.

 

I tillegg kan man registrere at ingen tydeligvis har problemer med at aborterte babyer blir brukt i vaksinene, hvilket er etisk og moralsk forkastelig.

 

Lyver du aldri?

 Nei.

 

Har ikke sett på NRK siden kanskje 2006 så det kan jeg si lite om.

Fornuftig valg. Dessverre gjelder dette nrk.no i tillegg.

 

Tolk det som du vil. Men som et eksempel kan nevnes at du selv sa du ikke kunne ta diskusjonen om satellitter, men like fullt er du bastant på at de ikke finnes. Altså er du bastant på noe du ikke kan nok om til å forsvare ditt eget standpunkt. Da må det vel være lov å i det minste si du drar forhastede slutninger på tynt grunnlag. En egenskap nok mange vil anta stemmer for flere av dine påstander. Eller for å si det på en annen måte, det skader selv de tema du faktisk kan nok om til å forsvare.

Satellitter slik de blir beskrevet i dag kan bare ikke eksistere. Derimot eksisterer de som blir fraktet i værballonger, men dette er noe helt annet. Igjen er jeg ikke opptatt av at majoriteten her inne skal være enig eller uenig med meg. Det opplyses kun om den informasjonen som er tilgjengelig og man kan trekke egne konklusjoner selv. Mailene som mottas støtter opp under dette. Siden mange finner hva vi bringer fram interessant er dette kjempefint slik at man kan få folk ut av dvalen slik at de tenker selv og tar ansvar for egne handlinger.

 

Dine nå etterhvert mange tråder forteller en annen historie.

Dine ord.

 

Det eneste som manglet der var noe om 72 jomfruer.

Er det ikke islam du nå sikter til.

 

Dersom én enkelt kilde er enige med dere da er det alt dere trenger, ikke sant? Spesielt om de har noen fancy titler. Ingen fakta nødvendig. Et uttalelse holder.

Ett målepunkt fra Gleason var visst nok også.

 

- JFK saken har jeg rett og slett ikke fulgt. Om USA har drept noen er det knapt nyheter.

- Månelandingen er ikke motbevist.

Tøv.

Ett målepunkt fra Gleson. Snakker du om i fra Nordpolen?

 

-Saken er omtalt som konspirasjonsteori i mainstream media, korrekt?

-Har du sett intervjuet med Israel's spacesjef?

 

Igjen er fokus på slike minimale saker. Chemtrailfolk bryr seg filla om at de puster eksos fra biler hver dag. Vaksinefolk bryr seg filla om at de har kvikksølv i tenna og spiser fisk. Og nå EMF. Men blåtann, wifi og radiostyrt garasjeport må man ha.

Det hele blir så fånyttes med en kost/nytte ratio milevis under hva som er målbart når det ligger bedre, billigere og mer effektive metoder rett foran dem. Det ligger en eim av James Bond-skurk over det hele når det rett og slett ikke er nødvendig for det påstått ønskede resultatet.

Her er du fullstendig på villspor. Hvorfor har man sluttet bruke kvikksølv i tennene? Det er konsentrasjonen som er viktig. Om man spiser fisk blir maten fordøyd og kroppen detoxifiserer det den ikke har bruk for igjennom ulike organer. Derfor er det vel heller ingen som spiser fisk til hvert måltid året rundt?

 

Igjen ser du ikke forskjellen mellom at man barberer seg og skjærer av seg hodet. Ta 5G hvilket vi absolutt ikke har bruk for, men hvor konsekvensene fra dine side, vitenskapsmenn, har dokumentert at risikoen man utsetter seg for er helt hinsides. Dette er dine folk jeg støtter meg til, ikke mine. Israel har utviklet teknologien, men skal ikke bruke det i eget land. Er det ingenting som skurrer på linjen din?

 

Og skal du ta dette med luftkvalitet bør du rette skytset ditt det hører hjemme; politikerne. De er det som skal sentralisere alt og pakke folk sammen i byer. Spre befolkningen og du har løst problemet.

 

Ja for all del. Ta ut den. Den er nok et større problem enn blåtannheadset som "alle" går med.

Her er jeg helt enig i din oppfordring. Kast denne dingsen i søppla der den hører hjemme.

Lenke til kommentar
Lite vits å diskutere med AnArv, han er ikke ydmyk eller rasjonell nok til å ta innover seg det som blir sagt.
 
I tillegg virker han å være sterkt kristen/overtroisk og muligens høyreradikal (i minste fall):
 
Han henger også på Nyhetsspeilet hvor 5G virker å være våpenteknologi ..
 
(Anonym fordi jeg ikke vil havne på radaren til en gærning.)

Anonymous poster hash: b9a33...fb2



Anonymous poster hash: b9a33...fb2
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvorfor?

 

 

Er det ikke åpenbart?

 

Du virker å forsøke å overtale alle andre rundt deg om at de tar feil.

Ikke bare det; du hevder vi alle er i livsfare og at 93% av jordas befolkning systematisk er i ferd med å avlives av myndighetene.

 

Om jeg oppriktig hadde trodd på det, så ville jeg fremstått som seriøs på nyhetene istedenfor å sitte på et anonymt forum og sloss med tastaturet.

 

Så, stiller du i et debattprogram på TV?

Det lar seg helt sikkert ordne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Satellitter slik de blir beskrevet i dag kan bare ikke eksistere. Derimot eksisterer de som blir fraktet i værballonger, men dette er noe helt annet.

Jeg har hvertfall funnet radiosendere langt utenfor jordens atmosfære. Du kan benekte dette så mye du vil uten at det endrer virkeligheten.

 

Igjen er jeg ikke opptatt av at majoriteten her inne skal være enig eller uenig med meg. Det opplyses kun om den informasjonen som er tilgjengelig og man kan trekke egne konklusjoner selv.

Det er vel strengt tatt ikke sant. Jeg har tilgjengelig informasjon som sier at satellitter befinner seg langt utenfor atmosfæren.

Sannheten er vel nærmere at du opplyser om den informasjonen du liker.

 

Mailene som mottas støtter opp under dette. Siden mange finner hva vi bringer fram interessant er dette kjempefint slik at man kan få folk ut av dvalen slik at de tenker selv og tar ansvar for egne handlinger.

Ja, for ingenting gjør det like godt som når man avviser forsøk folk gjør som viser resultater du ikke liker.

 

Er det ikke islam du nå sikter til.

Vanskelig å si. Din ordlyd var som en hvilken som helst hellig kriger med absolutt ingenting å tape.

 

Tøv.

Ett målepunkt fra Gleson. Snakker du om i fra Nordpolen?

Jevndøgnsmålingen andre omtaler i diskusjonene.

 

-Saken er omtalt som konspirasjonsteori i mainstream media, korrekt?

Så du hører på dem når det passer agendaen din?

 

-Har du sett intervjuet med Israel's spacesjef?

Nei. Mener du jeg ikke kan ta ditt ord for det for diskusjonens skyld?

Jeg tviler ikke på at han har sagt det. Derimot sier jeg - hva så om han har sagt det. Hvorfor er han plutselig en kilde du lytter til? Noe sier meg at det er fordi han sier noe du liker.

 

Her er du fullstendig på villspor. Hvorfor har man sluttet bruke kvikksølv i tennene? Det er konsentrasjonen som er viktig. Om man spiser fisk blir maten fordøyd og kroppen detoxifiserer det den ikke har bruk for igjennom ulike organer. Derfor er det vel heller ingen som spiser fisk til hvert måltid året rundt?

Men en vaksine med mindre (og bundet) kvikksølv man tar en håndfull ganger er farligere enn det kvikksølvet man spiser som ikke er bundet og man tar i mye høyere doser.

Jeg bare påpeker en viss slagside om hva man skal bry seg om, og det virker ikke til å være proporsjonalt med faren det utgjør.

 

Igjen ser du ikke forskjellen mellom at man barberer seg og skjærer av seg hodet.

Igjen, jeg bare påpeker at med de to alternativene virker slike som deg til å klage på barberingen.

 

Ta 5G hvilket vi absolutt ikke har bruk for, men hvor konsekvensene fra dine side, vitenskapsmenn, har dokumentert at risikoen man utsetter seg for er helt hinsides. Dette er dine folk jeg støtter meg til, ikke mine. Israel har utviklet teknologien, men skal ikke bruke det i eget land. Er det ingenting som skurrer på linjen din?

5G hinsides? Høre dette fra noen som tror mikrobølger reflekterer i atmosfæren er ikke overdrevent skremmende.

 

Og skal du ta dette med luftkvalitet bør du rette skytset ditt det hører hjemme; politikerne. De er det som skal sentralisere alt og pakke folk sammen i byer. Spre befolkningen og du har løst problemet.

Ok. Ble det for vanskelig kan det være med det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke åpenbart?

 

Du virker å forsøke å overtale alle andre rundt deg om at de tar feil.

Ikke bare det; du hevder vi alle er i livsfare og at 93% av jordas befolkning systematisk er i ferd med å avlives av myndighetene.

 

Om jeg oppriktig hadde trodd på det, så ville jeg fremstått som seriøs på nyhetene istedenfor å sitte på et anonymt forum og sloss med tastaturet.

 

Så, stiller du i et debattprogram på TV?

Det lar seg helt sikkert ordne.

Her tar du feil igjen, slik du har en vane for. Jeg prøver ikke overbevise noen om noe som helst. Dette er informasjon som ikke er tilgjengelig for folk flest og derfor sprer man den i størst mulig grad. Dernest kan folk selv avgjøre om de finner dette troverdig eller ikke. Akkurat det er ikke min sak.

 

Derimot kan man registrere at det er mange brukere her inne som er veldig imot spredningen av informasjon. Hvilket er bekymringsfullt siden disse forsøker stilne alle kritikerne av ulike spørsmål som angår hele samfunnet. De vil i alle fall ikke ha debatt. Kun mennesker som er enig med seg selv. AnArv er åpenlyst en kritiker av politikere, kirken, regjeringen, monarkiet og det juridiske vesenet i alle sine former siden dette systemet er korrupt til beinet. Dermed kjemper vi for min, din og alle andre individer sin sak i Norge slik at man skal bedre distribuere ressursene vi rår over slik at barna våre vil ha en best mulig framtid. Hvordan kan du ha problemer med dette utgangspunktet?

 

Som jeg sa tidligere i en eller annen tråd. Alt til sin tid.

 

Vanskelig å si. Din ordlyd var som en hvilken som helst hellig kriger med absolutt ingenting å tape.

:rofl: 

 

Jevndøgnsmålingen andre omtaler i diskusjonene.

Det er henvist til en video som viser målingene i Juni/Juli og Desember. Disse stemmer.

 

Så du hører på dem når det passer agendaen din?

I motsetning til deg har jeg ingen forutinntatte mening. For meg kan du være ytre venstre eller ytre høyre og ha like sinnssyk ideologi, men skulle de mot formodning si noe som er fornuftig har jeg ingen problemer med å gjengi dette.

 

Nei. Mener du jeg ikke kan ta ditt ord for det for diskusjonens skyld?

Jeg tviler ikke på at han har sagt det. Derimot sier jeg - hva så om han har sagt det. Hvorfor er han plutselig en kilde du lytter til? Noe sier meg at det er fordi han sier noe du liker.

Bakgrunn for meg har absolutt ingen betydning. De som forteller sannheten referer jeg til uavhenging av hvem de er. Sannheten tar ikke hensyn til om jeg liker vedkommende eller ikke. Ta med at von Braun fra NASA har et bibelvers som sier at jorden har en dome over seg i tillegg. Burde begynne ringe en bjelle for noen av globerne. Husk dette er ikke fra min side, men fra deres egen.

 

5G hinsides? Høre dette fra noen som tror mikrobølger reflekterer i atmosfæren er ikke overdrevent skremmende.

Du finner det ikke pussig at et land utvikler en ny teknologi og ikke implementerer dette i eget land. Dette gir ingen logisk mening. Hjelp meg slik at jeg kan forstå hvordan dette henger sammen.

 

Ok. Ble det for vanskelig kan det være med det.

Det er alt annet enn vanskelig. Faktisk såre enkelt.

 

Hva jobber du med forresten? Ser du svarer her inne hele igjennom hele arbeidstiden og derav er det interessant hvordan du klarer kombinere dette med jobb.

Lenke til kommentar

Siden dere ateister har slik en tro på full vaksinering, hvordan har vi da overlevd utviklingen som ettersom vi på et eller annet tidspunkt ville blitt utryddet ettersom vi ikke hadde vaksine. Har fortsatt til gode se apekatter sette vaksiner på hverandre. Eller andre dyr forøvrig.

 

Vi er ikke fullstendig imot vaksiner. Utelukkende mengden som blir gitt, samt cocktailen i hver vaksine ikke er blitt dokumentert i fra produsenten at de ikke forårsaker sterilitet og dna mutasjoner. Litt over 60 forskjellige kjemikalier totalt ved fullt program i USA. Vet noen hva dette tallet er i Norge? 

 

Hva dere da mener er at man skal se fullstendig bort i fra at vaksinene ikke kan dokumentere at de ikke medfører alvorlige skader og at man skal tvinges til å ta vaksinene om man ikke vil? Selv om all statistikk viser en klar sammenheng i mellom sykdommer og vaksiner. Altså dere vil fjerner det aller mest essensielle for alle mennekser; friheten.

Du vet jo absolutt ingenting om vaksiner, så hvorfor kommer du med så bastant synsing om det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dødsraten for polio var synkende før man introduserte vaksinen..

attachicon.gifScreen Shot 2019-03-14 at 23.58.27.png

Den grafen forteller at legene ble raskt flinke til å hode poliosmittede i live før man kom fram til en vaksine. Den viser ikke direkte vaksinens effektivitet, selv om den også kommer inn i bildet, men bare som en forsterkende effekt på toppen av den moderne medisins evne til å holde folk i live når de er alvorlig syke. Altså er det en direkte intellektuelt uærlig graf å vise. Faktisk vil jeg kalle det å lyve når du kobler dette sammen med vaksinens effektivitet. Og du som er kristen vil vel ikke lyve?

 

Under ser du grafen du egentlig er ute etter. Den viser antall tilfeller av polio i USA. Som du ser sammenfaller nedgangen i antall tilfeller perfekt med introduksjonen av vaksinen:

 

post-438282-0-86016700-1552945070_thumb.jpg

(kilde: https://www2a.cdc.gov/nip/isd/ycts/mod1/courses/polio/10130.asp)

 

Og dermed er svadaen og løgnen din avslørt og avkledd. Skam deg!

 

Edit: fikset lenke + litt spissing av språk.

Endret av Arve Synden
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den grafen forteller at legene ble raskt flinke til å hode poliosmittede i live før man kom fram til en vaksine. Den viser ikke direkte vaksinens effektivitet, selv om den også kommer inn i bildet, men bare som en forsterkende effekt på toppen av den moderne medisins evne til å holde folk i live når de er alvorlig syke. Altså er det en direkte intellektuelt uærlig graf å vise. Faktisk vil jeg kalle det å lyve når du kobler dette sammen med vaksinens effektivitet. Og du som er kristen vil vel ikke lyve?

 

Under ser du grafen du egentlig er ute etter. Den viser antall tilfeller av polio i USA. Som du ser sammenfaller nedgangen i antall tilfeller perfekt med introduksjonen av vaksinen:

 

attachicon.gifpolio_cdc_gov.jpg

(kilde: https://www2a.cdc.gov/nip/isd/ycts/mod1/courses/polio/10130.asp)

 

Og dermed er svadaen og løgnen din avslørt og avkledd. Skam deg!

 

Edit: fikset lenke + litt spissing av språk.

 

Derav kan du bekrefte at de 15% som ble tilskrevet den medisinske delen av nedgangen er feil? Jeg kan umulig tenke meg at du har kirsebærplukket noe slik at det skal stemme med ditt vrangbilde?

 

EDIT: Du finner på forklaringer som skal støtte din sak. Hvor kan du dokumentere at legene ble flinkere til å holde folk i live og at dette ikke skyldes andre forhold?

Endret av AnArv
Lenke til kommentar

Derav kan du bekrefte at de 15% som ble tilskrevet den medisinske delen av nedgangen er feil? Jeg kan umulig tenke meg at du har kirsebærplukket noe slik at det skal stemme med ditt vrangbilde?

Nå prøver du bare å ro deg unna. Grafen som viser antall smittede er entydig. Det er DEN som viser hvor effektiv poliovaksinen er. Og det er poliovaksinens effektivitet (eller mer generelt vaksiners evne til å forhindre sykdom) som er tema her. For å kunne dø av polio må du bli smittet først. Blir du ikke smittet av polio kan du ikke dø av sykdommen. Om færre blir smittet av polio, så følger det logisk at færre dør av den. Og grafen jeg viste fram viste at færre BLE smittet umiddelbart etter at vaksinen ble innført. Og dermed er mitt poeng bevist. Nedgangen etter at vaksina ble innført er i hovedsak fordi færre ble smittet. Nedgangen før må være av andre årsaker, nemlig behandling. Den vanligste formen for behandling var respiratorer, også kalt jernlunger. Disse holdt folk i live til de klarte å puste selv (selv om noen dessverre måtte ligge i respirator livet ut).

 

EDIT: Du finner på forklaringer som skal støtte din sak. Hvor kan du dokumentere at legene ble flinkere til å holde folk i live og at dette ikke skyldes andre forhold?

Finne på? Du ble tatt med buksa nede i å prøve å skape inntrykk av at poliovaksinen ikke var/er effektiv. Jeg har vist det motsatte. DET er poenget her. Eksakt hva som var grunnen til at dødeligheten gikk ned en kort periode før vaksinen kom er egentlig ikke så viktig. Det er vaksinens effektivitet som er tema her. Kan du nå innrømme at vaksinen medførte en rask nedgang i antallet som ble smittet av polio?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er henvist til en video som viser målingene i Juni/Juli og Desember. Disse stemmer.

Men om virkeligheten skal beskrives må de stemme også de andre tidene av året.

 

I motsetning til deg har jeg ingen forutinntatte mening. For meg kan du være ytre venstre eller ytre høyre og ha like sinnssyk ideologi, men skulle de mot formodning si noe som er fornuftig har jeg ingen problemer med å gjengi dette.

Ok. Så ting må først gjennom "fornuftsfilteret" ditt. Eller som det heter i dagligtale: Ting du liker.

 

Bakgrunn for meg har absolutt ingen betydning.

Godt jeg ikke sa noe om det da. Du derimot har flere ganger lagt vekt på hva jobben til denne fyren var. Men... Viktig er det vel ikke for deg.

Det har seg slik at man blir tatt seriøst når det man sier samsvarer med det man gjør.

 

De som forteller sannheten referer jeg til uavhenging av hvem de er.

Og du vet det er sannheten fordi...

 

Sannheten tar ikke hensyn til om jeg liker vedkommende eller ikke.

Jeg sa vel at du liker det de sier. Ikke at du liker personen.

 

Ta med at von Braun fra NASA har et bibelvers som sier at jorden har en dome over seg i tillegg. Burde begynne ringe en bjelle for noen av globerne. Husk dette er ikke fra min side, men fra deres egen.

Igjen med name-dropping og appell til autoritet. Det begynner å bli langtekkelig.

 

Du finner det ikke pussig at et land utvikler en ny teknologi og ikke implementerer dette i eget land. Dette gir ingen logisk mening. Hjelp meg slik at jeg kan forstå hvordan dette henger sammen.

Og du aner ikke hvorfor det ikke er logisk, men du bare vet at det er slik?

Het er et tips: Gjør ærlige forsøk på å finne ut hvor 5G ble oppfunnet. Jeg er klar over at det kan gi deg *grøss* korrekt informasjon, men man blir vant til det om man utsettes for det over tid.

Anbefales.

 

Hva jobber du med forresten? Ser du svarer her inne hele igjennom hele arbeidstiden og derav er det interessant hvordan du klarer kombinere dette med jobb.

Proktolog. Jobber med ene hånden og skriver med den andre. Jeg tar nesten aldri feil av hvilken hånd som gjør hva. Og om det skulle skje så sier gjerne pasienten ifra når jeg begynner å hamre opptil flere fingre der ingen fingre burde hamre.
Lenke til kommentar

Vi burde egentlig bare legge den tråden død for alle her vet like godt som meg at disse folkene ikke ser noen fornuft og uansett hva slags fakta du legger frem for dem så vil de ikke se eller lytte. Så det eneste vi bidrar med er mate dette forferdelige trollet. Nå er det utbrudd av meslinger i Oslo hvor jeg bor og jeg merker jeg blir så forbanna for jeg har barn som ikke har fått vaksine enda

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...