Gå til innhold

Bredde på bilder på nettsider (pixel)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Driver å frisker opp det å lage hjemmeside og oppdatere, og har nesten alt på plass.

 

Det jeg sliter med å finne er hva som er anbefalt bredde i pixler på bilder jeg bruker.

 

Noen som har et utgangspunkt som kan benyttes?

Du har ikke statistikk da på oppløsningen eller type enhet de fleste som besøker siden har? Og så bruke det?

Lenke til kommentar

Du har ikke statistikk da på oppløsningen eller type enhet de fleste som besøker siden har? Og så bruke det?

Aner ikke om får fram slike data, men skal sjekke i morgen.

 

Er det noe som de som hoster siden kan sitte på hvis ikke jeg har denne type statestikk?

Lenke til kommentar

I dag må nettsider være responsive, dvs. fungere på både små (mobil) og store (pc, retina) enheter.

 

For å gjøre dette har man vanligvis flere størrelser av det samme bildet, og hvilken versjon av bildet leseren laster inn bestemmes av skjermstørrelsen.

 

Utgangspunktet er vel egentlig hvor stor du bestemmer (i koden) bredde/høyde skal være på nettsiden du lager.

 

Er det en side du lager i HTML/CSS eller bruker du et innholdssystem som WordPress eller lignende?

 

Hvis du Googler responsive image tutorial eller lignende finner du mye om temaet. Men usikker på om det finnes en mal for riktig og galt her.

Endret av naldy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...