Gå til innhold

ANMELDELSE: Destiny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Problemet for min del, som level 10 hvor jeg såvidt har begynt på Venus, er at jeg synes brettene er gørrkjedelige. Planeter med utforsking ? Nei, det er det minimalt av. Jeg hadde et håp om at dette også skulle være en god SP opplevelse, men det virker som om hele spillet er lagt opp til grupper som skal angripe sammen.

Lenke til kommentar

Spillet havner i en litt merkelig kurv sånn jeg ser det. Det er absolutt ikke noe feil med spillet, og jeg ville ikke hatt noe motforestillinger om å anbefale andre om å spille det, men det er heller ikke på noen måte noe imponerende eller fantastisk ved spillet. Selv om mange kanskje opplever at spillet har fått sterk kritikk av anmeldere, så tror jeg at mange spillere vil kose seg med spillet rett og slett fordi det er første store spillet etter sommeren (og ingen andre på en god del uker) og det har en slags "mors kjøttkaker" følelse.

Lenke til kommentar

 

Høres ut som et typisk konsoll-FPS. Skjønner ikke at folk gidder spille dem. Bra anmeldelse.

Spillet hadde ikke vært noe bedre på PC. At det er et konsollspill har ingenting med saken å gjøre.

 

 

Nesten alle spill er om ikke annet, litt bedre på PC. Ikke at det sannsynligvis hadde vært nok til å "redde" tittelen såklart. Men jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken om at det at ting kommer ut til konsoll faktisk har noe å si for hvordan spill blir mottatt, jeg tror ikke halo hadde fått samme mottakelse om det var et PC-spill.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min første tanke om Destiny når jeg hørte om det for (tja?) et par år tilbake var at dette ikke kom til å funke pga. konsollers naturlige begrensninger. Åpne mijøer egner seg best på PC. Konsoller er for at barn skal spille arkadespill og karaoke.

"The console wars are over - And the PC has emerged victorious."
-Forbes

Lenke til kommentar

Grafikk nå til dags er alt som folk bryr seg om, de fleste hypet destiny pga "det ser så flott ut", sannheten er at (brace yourself) man kan se på lang avstand at Bungie ikke forstår hva som gjorde Halo så unikt, historien.

Her derimot er det så vidt noe relevant story, men heller grafikk for å fange oppmerksomheten til de "eye-candy gamerne" some feks også spiller Crysis og andre high-end grafikk-spill.

 

Story > Grafikk, Bungie har glemt det.

Lenke til kommentar

Føler destiny ble så overhypet at somme nærmest ventet at spillet skulle kurere kreft når det ble lansert, sammenlignet med andre spill synest jeg dette høster alt for lave anmeldelser, ene og alene for at folk ble skuffet over at dette ikke var mesias gjenfødt som et spill.

Overhypet? Såklart når man lager verdens dyreste videospill setter vel det noen høye forventninger. Nå har ikke jeg prøvd det selv, men noe sier utifra alle anmeldelsene at mye penger har blitt sløst bort - det holder ikke bare å lage et "greit" spill når man har brukt så mange milliarder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien og opp til flere valg Bungie har gjort skuffer i Destiny for meg. Men selve kjerne opplevelsen er noe av det beste jeg har spilt. Jeg sammenligner Destiny litt med Diablo 3 og diverse mmorpg spill.

 

Akkurat som D3 og diverse mmorpg spill ikke er for alle så kan det samme definitivt sies om Destiny også.

 

Har sakte men sikkert begynt å prøve meg på vanskeligere utfordringer og så det nye raid området via Twitch igår. Det ser vanskelig ut og noe som krever 100% samarbeid med 5 andre i ditt fireteam. Hvor ofte kan vi si at et fps spill utfordrer oss som spillere lenger...?

 

Så en som er lei berg å dalbane opplevelsene hvor vi er mer tilskuer og ferdigheter og samarbeid er urelevant. Så er Destiny helt forbanna perfekt! :)

 

Det får terning 5 av meg. Om Bungie tar tak å ordner flere irriterende funksjoner og innhold kommer jevnt og trutt så blir dette fort et solid terningkast 6 for meg.

Lenke til kommentar

Grafikk nå til dags er alt som folk bryr seg om, de fleste hypet destiny pga "det ser så flott ut", sannheten er at (brace yourself) man kan se på lang avstand at Bungie ikke forstår hva som gjorde Halo så unikt, historien.

Her derimot er det så vidt noe relevant story, men heller grafikk for å fange oppmerksomheten til de "eye-candy gamerne" some feks også spiller Crysis og andre high-end grafikk-spill.

 

Story > Grafikk, Bungie har glemt det.

 

Halo har ikke en god historie.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Overhypet? Såklart når man lager verdens dyreste videospill setter vel det noen høye forventninger. Nå har ikke jeg prøvd det selv, men noe sier utifra alle anmeldelsene at mye penger har blitt sløst bort - det holder ikke bare å lage et "greit" spill når man har brukt så mange milliarder.

 

 

Personlig dømmer jeg et spill for hva det faktisk er og hvilken opplevelse de gir meg, uten å kalkulere med at det kostet så og så mye å lage derfør bør det være så og så bra i forhold til de og de paramtere. Jeg gikk inn i destiny med lave forventninger grunnet det jeg nevner i mitt første innlegg og ble veldig positivt overaskett da det virkelig var et spill jeg storkoste meg med.

 

Hypen kan nok i stor grad skyldes på bungie selv da markedsføringen for dette spillet ikke akkurat har vært diskre. Likevel synst jeg absolutt Bungie har levert en mer solid spill opplevelse enn mange spill som blir priset med 8 av 10 og 9 av 10 scorer av diverse anmeldere.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen på mange av disse negative punktene, men et punkt jeg er sterkt uenig med forfatteren er;

Den "åpne" verdenen er åpen nok til å møte og henge på andre spillere på en utrolig lettvin måte. Jeg har i utgangspunktet 6 venner som også spiller Destiny, men jeg har fått noe sånn som 8 nye personer jeg spiller aktivt med. Vi er som regel da to "fireteams" som følger hverandre. En utfordring som forfatteren burde heller trekke fram er å velge hvilken server man vil spille på, dette kunne enkelt blitt valgt via en meny eller i form av "parallelle universer".

Borderlands 1 og 2 er absolutt noe jeg vil anbefale andre som ble litt skuffet over Destiny. Dypere og en mye bedre historie som virkelig trigger spillerene.

Lenke til kommentar

Enig med anmelderen her. Har ikke kommet meg lengre enn level 8, og allerede (!) kjeder jeg meg over at det bare er samme trøtte opplegget om og om igjen. "Jasså, skal jeg gå til en plass og skyte x-antall fiender av samme type som forrige oppdrag, før jeg skal gå til enda ett sted å skyte x-antall fiender av samme type enda en gang sier du? Jøss så overrasket jeg ble.."

 

Det jeg er UENIG med er at multiplayer er så fantastisk. Helt grei skytefølelse, veldig halo, ingenting galt med det. MEN...multiplayer er så ubalansert at det er ubrukelig. Jeg blir konstant kastet inn i kamper med folk som er 20+ level, som sikkert har det åndssvakt gøy med å drepe meg med sine overlegene våpen og armour. Men herrigud som det suger for min del.

 

Får de fikset matchmaking så vil multiplayer nesten være verdt prisen for spillet. Men campaign er middelmådighet pakket inn i kjempe fin grafikk.

Lenke til kommentar

 

Det jeg er UENIG med er at multiplayer er så fantastisk. Helt grei skytefølelse, veldig halo, ingenting galt med det. MEN...multiplayer er så ubalansert at det er ubrukelig. Jeg blir konstant kastet inn i kamper med folk som er 20+ level, som sikkert har det åndssvakt gøy med å drepe meg med sine overlegene våpen og armour. Men herrigud som det suger for min del.

 

 

 

weapon damage og armor har ingenting å si i crucible multiplayeren. Alle våpen har "lik" damage. samme gjelder armoren. De som er 20+ har rett og slett brukt lenger tid i spillet, kjenner maps og våpenenne sine bedre. Slik det er på alle andre multiplayere.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt folk hvorfor de forhåndsbestilte Destiny, og fikk svar tilbake at det "ikke kan feile". Hadde mistanke helt fra start at det ikke kom til å leve opp til hypen, og som vanlig fikk jeg rett.

 

Men har folk lært? Nope. Folk forhåndsbestiller alt mulig uansett så til de grader. Hva skal til for at folk skal forstå at de aldri, aldri bør forhåndsbestille spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...