Gå til innhold

Russland eller USA - Hvem ville vunnet i krig?


Anbefalte innlegg

Nå er jeg ingen krigs forsker, men hvis jeg måtte tro hva som stod sterkest, tror jeg nok USA, som det også har blitt sagt er verdens sterkeste krigs nasjon. Vil tilnærme Kina også.

Russerne har fått hode i fatle, spesielt etter 91', som Sovjet stod vel uten tvil de sterkest.

 

Stor forskjell er vel alle landene US har i ryggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det anmodes trådstarter og de som diskuterer å holde seg til trådens tema og argumentere FOR og IMOT. Unødvendig quoting, personangrep , generell drittkasting , trolling ogsv. vil bli tatt hånd om med ikke konvensjonelle midler.



-Veileder off.


Personlig tror jeg ikke at en krig mellom Usa og Russland vil gi en klar vinner ,et godt eksempel akkurat nå er jo at det er Russland som sender Amerikanske Astronauter til verdensrommet og at det er Amerikanerne som sitter i DEEP SHIT når det gjelder økonomi men på en annen hånd så har jo også amerikanerne tilgang til verdens beste militære teknologi først så og si (selv om vi nå ser at kineserne og Russerne ligger rett etter) og har enorme våpenfabrikker som kan settes i høygir om man får behov for det.

Amerikanerne er jo også generelt bevæpnet til tærne, og til og med bestemor på 103 vet hvordan man skal skyte med et håndvåpen så selv om Russiske bakkestyrker er generelt overlegne Amerikanerne i antall så kan dette fort snu seg med mønstring av sivile.

Uansett så har landene dette i favør av hver andre (mulig jeg er utdatert på noe eller ikke har helt oversikt ) :

USA :
*Tidlig ute med ny teknologi , bakkestyrkene har avansert utstyr som gir kommandantene oversikt over hva som skjer og fiendens nærvær (Gps, satelitt, hjelmonterte kameraer , droner ).
*Tilgang på avansert våpenteknologi før mange andre land.
*Avansert Anti-rakett forsvar ( SHIELD ) som er beregnet på eventuelle Atomangrep.

Russland :
*Mange Soldater.
*Bedre støttet av befolkningen enn eventuelt USA i en krig.
*Muligens bedre tanks / nummer ? (Må innrømme jeg ikke kjenner til russiske styrker så godt)
Lenke til kommentar

Som sagt, Israel er et lite land som gjemmer seg bak USA.

 

Du må komme med et bedre svar enn det.. Men, det er vel her kjernen ligger. Israel. Hatet mot dem skal ALLTID spres utover til å omfatte det utenkelige. I denne omgang snakker vi Russland vs. USA. Hvis man misliker Israel så oppfordres det til å starte med det, og ikke gå rundt grøten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen konkrete eksempler på hva USA sitt forsvar har til disposisjon.

 

Beste kampfly:

 

F-35 Lightning II

Produsent: Lockheed Martin (USA)

 

Beste bombefly:

B-2 Spirit

Produsent: Northrop Grumman (USA)

 

Nest beste stridsvogn:

M1 Abrams

Produsent: Lima Army Tank Plant (USA)

(Verdens beste stridsvogn: Challenger II UK)

 

Beste kamp helikopter:

AH-64 Apache

Produsent: Boeing (USA)

 

Beste hangarskip:

Gerald R. Ford klassen

Produsent: Newport News Shipbuilding

Denne vil erstatte Nimitz klassen.

 

Beste mannskapsvogn:

Stryker ICV

Produsent: General Dynamics Land Systems (USA)

 

Dette var noen eksempler. Jeg gidder ikke å gå inn på våpen, eller typer krigsskip som for eksempel: Armored cruiser, Battlecruiser, Capital ship, Corvette osv.

 

Poenget mitt er at russerne har ikke en drit som er tilsvarende som slår dette.

Lenke til kommentar

Russland hadde klart å bombe møkka ut av Israel (som er mindre enn Hedmark-fylke)fra 8k-10k km avstand med rakettene sine. Og da mener jeg ikke atomvåpen.

 

 

Og hva så om USA har 11 hangarskip, hva skal de med dem når Russland fyrer avgårde langdistanseraketter og sender ubåter?

Lenke til kommentar

Om vi skulle satt en militær liste, opp mot hverandre, så ville den blitt som følger:

 

USA's flyvåpen = Totalt overlegen det russiske flyvåpenet (Både i antall, samt teknologi)

 

USA's marine = Totalt overlegen den russiske (Og resten av verden, for den saks skyld, både i antall, samt teknologi)

 

USA's hær = Totalt overlegen Russlands hær (Både i antall, samt teknologi)

 

En amerikansk krigføring mot Russland, ville bestått av en massiv luftinnvasjon av Russisk infrastruktur, for å skaffe seg luftherredømme fortest mulig.

 

Det amerikanske flyvåpenet ville hamret det russiske flyvåpenet sønder og sammen, rimelig fort.

 

Den amerikanske angrepsmetoden ville i hovedsak bestått av at fregatter, kryssere og destroyere ville spydd ut Tomahawk missiler mot militær mål i Russland, og nermæest mørkelagt Russland (Tatt ut radarinstalasjoner, flyplasser, militære baser etc+) over en lengre periode, mens amerikanske hangarskip hadde spydd ut F/A-18 hornets, som kontinuerlig ville tatt ut det de så av bakkemål.

 

Dette ville pågått over en lengre periode, til amerikanerene var rimelig sikre på at alt av synelige, militære mål var tatt ut.

 

Etter dette, ville en påfølgende bakkeinnvasjon, bestående i hovedsak av US army, med et stort fokus på M1 Abrams og Bradley's, med god støtte fra AH-64D Apache helikoptre, AC-130, EC-130, B1 og B2 bombere, i tillegg til snarlig flystøtte fra hangarskipene, når dette trengs.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

(...)

 

Poenget mitt er at russerne har ikke en drit som er tilsvarende som slår dette.

 

Helt sant. F-22A Raptor er faktisk bedre i luft mot luft enn F-35, og som følge av dette eksporterer ikke amerikanerne raptoren. USA har også et stort fokus på Beyond Visual Range (BVR) fighting, noe Russland ligger litt etter i (med mindre de har noen topphemmelige prosjekter på gang nå).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Russland hadde klart å bombe møkka ut av Israel (som er mindre enn Hedmark-fylke)fra 8k-10k km avstand med rakettene sine. Og da mener jeg ikke atomvåpen.

 

 

Og hva så om USA har 11 hangarskip, hva skal de med dem når Russland fyrer avgårde langdistanseraketter og sender ubåter?

 

USA har avansert luftvern teknologi som kan hindre interkontinentale ballistiske missiler (ICBM) å nå sine destinasjoner. Jeg regner med at USA har slikt teknologi allerede installert i sitt hjemland, før de prøver å få slikt installert i Europa. Vi er kjent med dette under navnet "rakettskjold".

 

Hva hjelper det at russland kommer med ubåter når USA har dette:

 

Beste ubåt:

Virginia class submarine

Produsent: General Dynamics Electric Boat

Newport News Shipbuilding and Drydock Company (USA)

Lenke til kommentar

Russland hadde klart å bombe møkka ut av Israel (som er mindre enn Hedmark-fylke)fra 8k-10k km avstand med rakettene sine. Og da mener jeg ikke atomvåpen.

 

 

Og hva så om USA har 11 hangarskip, hva skal de med dem når Russland fyrer avgårde langdistanseraketter og sender ubåter?

Og Israel's flyvåpen kan uproblematisk nå alle hovedstader i Europa, Moskva også. Dessuten skade russerne svært hardt med atomvåpen. Men jeg ser ingen grunn til at Russland og Israel skulle komme i konflikt. I motsetning til religiøse nutheads i Midtøsten har ikke Russland noe å hente i Israel.

Lenke til kommentar

Dette er en diskusjon hvor argumenter påfaller argumenter. Dagen hvor disse braker sammen, ser man hvem som stiller sterkest.

 

 

Statistikken er rimelig enstydig.

 

USA er total overlegen på alle områder.

 

Og trådens tema er i grunn like tåpelig, som om vi skulla ha snakket om at Norge og Israel skulle ha gått til krig mot hverandre. Norge hadde ikke hatt en sjanse.

 

Men pr. Dags dato er det dessverre en trend, spessielt blandt venstresiden, til å kritisere USA for nærmest alt her i verden, og det er kult blandt unge å si; "Amerikanere er dumme, USA suger, FUCK USA", i tillegg til å sette USA opp mot nærmest alt.

 

"Russland hadde eid USA, Iran kommer til å mose USA etc+"

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men pr. Dags dato er det dessverre en trend, spessielt blandt venstresiden, til å kritisere USA for nærmest alt her i verden, og det er kult blandt unge å si; "Amerikanere er dumme, USA suger, FUCK USA", i tillegg til å sette USA opp mot nærmest alt.

 

 

Ironien er at fordommer mot USA er helt OK mens hadde en brukt lignende fordommer mot Palestinerne(alle er terrorister!) for eksempel ville venstresiden skrike rasisme og advare folk å ikke dømme dem på slikt måte. Prinsippet bør være det samme, fordommer mot andre er ignorante og forkastelig uansett hvilket land eller kultur det gjelder. Ignoranse, stereotyping og demonisering brukes i alle kriger og som en amerikaner selv må jeg si at slik anti-amerikanisme ser ut som hykleri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har aldri tenkt på hva USA har gjort?

 

1.Være den første til å bruke atombombe under 2. verdenskrige forså å skade og drepe millioner av mennesker i Japan?

Det døde 150K mennesker, ikke millioner. Og jeg er glad for at de brukte atombombe under andre verdenskrig, fordi det reduserte antallet som ville ha blitt drept. Hadde de faktisk invandert japan, så ville langt flere dø å begge sider.

 

I tilegg så viste det de humanetiske konsekvensene av atombomber. Om de ikke slapp en over Japan, ville det vært langt større sjanse for atomkrig under den kalde krigen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det døde 150K mennesker, ikke millioner. Og jeg er glad for at de brukte atombombe under andre verdenskrig, fordi det reduserte antallet som ville ha blitt drept. Hadde de faktisk invandert japan, så ville langt flere dø å begge sider.

 

I tilegg så viste det de humanetiske konsekvensene av atombomber. Om de ikke slapp en over Japan, ville det vært langt større sjanse for atomkrig under den kalde krigen.

 

Langtidseffektene av prøvesprengninger av Atombomber og ikke minst bombingen av Japan kan godt ha en sammenheng med forskjellige typer for kreft over hele verden , isåfall kan dødstallene egentlig være umulig å kartlegge...

 

Jeg er definitivt ikke glad for bruken av atombomber og håper at vi i fremtiden aldri kommer til å ha behov for å bruke dem igjen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Russland har mange fine ubåter de og, selvom USA er teknologisk overlegen enn Russland, så har Russland dobbelt så mange langdistanses raketter og masse annet med atomvåpen i seg enn det USA har.

 

 

 

SE på denne: http://www.fn.no/Temaer/Fred-og-sikkerhet/Nedrustning/Hvilke-land-har-atomvaapen

 

Det du fokuserer på, er en ren atom-militær kraft.

 

Russland har flere atomstridshoder enn USA. Men det meste av hva Russland har, er utdatert dritt, fra Soviet's tid (Hvor atomstridshoder har en lei tendens til å bare forsvinne fra depoene), hvor Russland hadde vært heldig om de hadde klart å få start på 1/4 av atomrakettene sine.

 

USA's atomvåpen er teknologisk overlegen Russland's atomvåpen, og i ren slagkraft, så er nok USA i stand til å utslette verden 25 ganger, mens Russland er i stand til å utslette verden 12 ganger.

 

(Når holder det riktig nok med 1 gang, dog)

 

 

US Navy:

 

324,466 active duty personnel

3,700+ aircraft

 

 

NAVAL POWER

 

Total Navy Ships: 2,384

 

Major Ports & Terminals: 21

Aircraft Carriers: 11 [2011]

Destroyers: 59 [2011]

Submarines: 75 [2011]

Frigates: 30 [2011]

Patrol Craft: 12 [2011]

Mine Warfare Craft: 14 [2011]

Amphibious Assault Craft: 30 [2011]

 

Russian Navy:

 

140,000 active duty personnel

 

Total Navy Ships: 233

 

Major Ports & Terminals: 7

Aircraft Carriers: 1 [2011]

Destroyers: 14 [2011]

Submarines: 48 [2011]

Frigates: 5 [2011]

Patrol Craft: 60 [2011]

Mine Warfare Craft: 34 [2011]

Amphibious Assault Craft: 23

 

 

 

Den russiske marinen er patetisk svak, og liten, sammenlignet med US Navy (Som har en større, og mer slagkraftig marine, enn resten av verden samlet sett har)

 

 

US air force:

 

AIR POWER

 

Total Aircraft: 18,234 [2011]

Helicopters: 6,417 [2011]

Serviceable Airports: 15,097 [201

 

(Inklusiv alt, droner, Tomahawks etc+)

 

 

Russian Air Force:

 

 

Total Aircraft: 2,749 [2011]

Helicopters: 588 [2011]

Serviceable Airports: 1,213 [2011]

 

(Inklusive alt)

 

 

Det Amerikanske flyvåpenet er både teknologisk og antall-messig overlegen det russiske. USA har forøvrig et mektigere flyvåpen enn Russland, EU og Israel har, kombinert sett.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Russland har mange fine ubåter de og, selvom USA er teknologisk overlegen enn Russland, så har Russland dobbelt så mange langdistanses raketter og masse annet med atomvåpen i seg enn det USA har.

 

 

 

SE på denne: http://www.fn.no/Temaer/Fred-og-sikkerhet/Nedrustning/Hvilke-land-har-atomvaapen

 

Det du fokuserer på, er en ren atom-militær kraft.

 

Russland har flere atomstridshoder enn USA. Men det meste av hva Russland har, er utdatert dritt, fra Soviet's tid (Hvor atomstridshoder har en lei tendens til å bare forsvinne fra depoene), hvor Russland hadde vært heldig om de hadde klart å få start på 1/4 av atomrakettene sine.

 

USA's atomvåpen er teknologisk overlegen Russland's atomvåpen, og i ren slagkraft, så er nok USA i stand til å utslette verden 25 ganger, mens Russland er i stand til å utslette verden 12 ganger.

 

(Når holder det riktig nok med 1 gang, dog)

 

 

US Navy:

 

324,466 active duty personnel

3,700+ aircraft

 

 

NAVAL POWER

 

Total Navy Ships: 2,384

 

Major Ports & Terminals: 21

Aircraft Carriers: 11 [2011]

Destroyers: 59 [2011]

Submarines: 75 [2011]

Frigates: 30 [2011]

Patrol Craft: 12 [2011]

Mine Warfare Craft: 14 [2011]

Amphibious Assault Craft: 30 [2011]

 

Russian Navy:

 

140,000 active duty personnel

 

Total Navy Ships: 233

 

Major Ports & Terminals: 7

Aircraft Carriers: 1 [2011]

Destroyers: 14 [2011]

Submarines: 48 [2011]

Frigates: 5 [2011]

Patrol Craft: 60 [2011]

Mine Warfare Craft: 34 [2011]

Amphibious Assault Craft: 23

 

 

 

Den russiske marinen er patetisk svak, og liten, sammenlignet med US Navy (Som har en større, og mer slagkraftig marine, enn resten av verden samlet sett har)

 

 

US air force:

 

AIR POWER

 

Total Aircraft: 18,234 [2011]

Helicopters: 6,417 [2011]

Serviceable Airports: 15,097 [201

 

(Inklusiv alt, droner, Tomahawks etc+)

 

 

Russian Air Force:

 

 

Total Aircraft: 2,749 [2011]

Helicopters: 588 [2011]

Serviceable Airports: 1,213 [2011]

 

(Inklusive alt)

 

 

Det Amerikanske flyvåpenet er både teknologisk og antall-messig overlegen det russiske. USA har forøvrig et mektigere flyvåpen enn Russland, EU og Israel har, kombinert sett.

 

Hvorfor nevner du Israel?

Er så lei av USA fans som sier at USA er best osv.. også sier at Israel også er best. Tyrkia er sterkere enn f.eks Israel, India er sterkere enn Israel, Kina er sterkere enn Israel, og det fins mange andre land som er sterkere enn Israel.

 

Folk overdriver Israel alt for mye.

Endret av onanihardt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...