Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Et så stort fokus på enspillerdelen er sjeldent i nettrollespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt sikker på at dette er et godt spill, og skal prøve det selv, men visstnok så er det veldig mangelfullt på innhold for folk som er på høyeste nivå. Det finnes ikke raids og dungeons, så det blir enten å farme gull for å kjøpe det beste gearet og/eller open world PVP.

Lenke til kommentar

Nok et spill med talentfulle utviklere fra østen som dessverre ikke forstår vesten. Historiedelen i spill er som regel et "hinder" for koreanere og derav blir det aldri lagt noe særlig vekt på det, det er grinden som er viktig...End game er mer grind og PvP som i de fleste andre korea spill.

 

Jeg håper det blir laget et skikkelig mmo som er fokusert på skikkelig gruppespill og ikke bare et "singleplayer" spill i mmo forkledning

Lenke til kommentar

Nok et spill med talentfulle utviklere fra østen som dessverre ikke forstår vesten. Historiedelen i spill er som regel et "hinder" for koreanere og derav blir det aldri lagt noe særlig vekt på det, det er grinden som er viktig...End game er mer grind og PvP som i de fleste andre korea spill.

 

Jeg håper det blir laget et skikkelig mmo som er fokusert på skikkelig gruppespill og ikke bare et "singleplayer" spill i mmo forkledning

 

Grindy er det ja, men bare hvis grinding er det du velger å fokusere på. Det som mange ser ut til å ignorere eller rett og slett se over er at å nå max level og få det beste gear'et ikke er det eneste du kan, og burde, gjøre. Du kan, og burde, ta din tid med å utforske, fiske, byttehandle, crafte osv. Det er utrolig mye å gjøre enn bare å grinde når man setter seg inn i spillet.

 

Din siste påstand gir heller ikke noen mening siden siden BDO er veldig guild orientert der du må gjøre guild quests for å skaffe penger til guilden slik at dine medlemmer får lønn og end-game PvPet består mye av guild kriger og castle sieges.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstod først på fredag hva slags MMO dette var og fikk et 7 dagers pass av en kamerat. Allerede samme kveld kjøpte jeg spillet og ble bare mer og mer glad i det. Nå sitter jeg og tripper på jobb da jeg vil hjem og fortsette å bygge opp handelsruten min og la arbeiderene mine fortsett med å bygge den lille flåten min så jeg kan seile ut på det blå. Å bygge et skikkelig fiskeskip krever litt mer arbeid så det blir senere.

 

Anbefaler å sjekke ut guider på https://www.youtube.com/channel/UCYdoiAO7ax1p0ZbHovrY4Tg/videos

 

 

Er Juuji Amatsuu på Alustin :3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstod først på fredag hva slags MMO dette var og fikk et 7 dagers pass av en kamerat. Allerede samme kveld kjøpte jeg spillet og ble bare mer og mer glad i det. Nå sitter jeg og tripper på jobb da jeg vil hjem og fortsette å bygge opp handelsruten min og la arbeiderene mine fortsett med å bygge den lille flåten min så jeg kan seile ut på det blå. Å bygge et skikkelig fiskeskip krever litt mer arbeid så det blir senere.

 

Anbefaler å sjekke ut guider på https://www.youtube.com/channel/UCYdoiAO7ax1p0ZbHovrY4Tg/videos

 

 

Er Juuji Amatsuu på Alustin :3

 

Dette som virker og være bra med spillet. Men er mange gamebreaking negative ting også. Som elendig voice acting, story, samme type armor gjennom hele spillet hvis du ikke punger ut 400kr. Ingen hjelmer som synes. alt for lette motstandere, alt er cakewalk ettersom jeg har hørt.Alt for fort gjort og nå level cap.

Høres rimelig kjedelig ut og se prikk lik ut som basekarakter på lvl 50. Mesteparten av morroa for min del er å spille gjennom en bra mainstory og interresante quests og finne nye bedre kule våpen og armors etc og på de punktene virker spille og feile miserabelt desverre.

Lenke til kommentar

Startet med 7 dagers pass av en venn. Stoppet med å spille det 5-6 ganger før jeg endte opp med å kjøpe det. Hater MMO egentlig men realtime combat i en stor åpen verden uten instanser? eh JA TAKK!

 

Aldri sett et spill med så vakker armor og sverd heller.

Lenke til kommentar

Veldig rart at du kritiserer spill som Final Fantasy XIV for ikke å kapre en enspiller følelse, spillet har jo sin egen main story som du må spille alene i tillegg til klasse og derreter jobb quest som bare er for det du velger å være.

 

Dette har du helt rett i. Det jeg prøver å få frem er at selv om det der er en enspillerfortelling, føles den for meg veldig lite personlig og "tung" i forhold til de vi møter på i de ordinære FF-spillene. Akkurat dette er jo et punkt Black Desert Online ikke er god på i det hele tatt, så rent historiemessig kan du gjerne ha rett i at FFXIV er mye sterkere her.

Lenke til kommentar

Dette er ett veldig anderledes mmo en det vi er vandt med.

Instancer og raids er ikke en ting, worldbosses er derimot det, samt bemannede festninger som krever flere spillere for å nedbekjempe.

PvP er det neste på listen. Man løper ikke bare rundt og myrder folk til høyre og venstre i dette spillet. PvP skjer som regel på Guild VS Guild basis, enten gjennom å erklære krig mot hverandre eller slåss for byer og ressurspunkter som man kan ta over til guildens profitt.

Videre er det ett engasjerende crafting og profesjonssystem som kan virke overveldende i begynnelsen, men som blir mer og mer givende jo mer tid du bruker på det. Et eksempel kan være at du ikke bare samler ressurser, klikker på en knapp og BAM, reinsdyrsgryte som du kan spise. Her må du samle alle ressursene for så å prøve deg fram til forskjellige ting ved å tilsette en og en ingrediens til for eksempel reinsdyrsgryta di. Det finnes quests som lærer deg mye av det som er basic, men du står også fritt til å prøve deg fram (eller bare google det du vil lage).

Og som nevnt av forfatter av artikkelen, så er combat'en helt fantastisk. Gjør meg ingenting å måtte grinde i timevis når det er ett så solid og inkluderende kampsystem til min dispossisjon.

Lenke til kommentar

Startet med at jeg skulle drepe ca 50 mobs av forskjellige typer i skauen etter hverandre, som et "eviggående" kill X-quest.

I tillegg var controls veldig sluggy, kanskje litt for "realistisk" (som Witcher3 før de patchet inn alternate movement controls). Føles ikke så bra ut for et action-RPG, så blir nok ikke noe kjøp her.

Lenke til kommentar

Har brukt godt over 100 timer allerede i spillet. Elsker det, det er så utrolig mye å gjøre! Opprette traderoutes, utforske å finne nye noder å kople til slik at du kan sende arbeiderne dine dit. Fange hest å kople til vogn til den slik at du kan ta med deg meir for å trade i en annen by :D

Lenke til kommentar

"Det provoserer meg at ikke bare standarden, men kravet, er en brystfager jente i tidlig 20-årene med syltynn midje og brede lår. At dette er typisk for spill fra regionen gjør det ikke noe bedre heller."

 

Hvis sexualiseringen i dette spillet er provoserende så har du ikke spillt mange asiatiske sexualiserte spill. Dette er det asiatiske spillet med minst sexualisering av jenter jeg har spillt, bortsett fra Mario og Pokemon type spill.

 

Jentene ser heller ikke ut som de er i tidlig 20-årene ved start, hvertfall ikke sorceress som jeg spiller. Ser ut som en godt voksen erfaren kvinne. At man kan lage jentene brystfagre er ikke et problem. Hvorfor skal de ikke ha så bra (smakssak selvfølgelig) customization system? Man kan stille inn mennene også. Skal de legge til at man kan lage feite damer? Det har de faktisk gjort ;) Satt opp utseende der dama så gravid ut, det var litt spesiellt...

 

Edit; Haters gonna hate.

Edit2; Når jeg tenker meg om har jeg spillt et par spill av Pokemon type der det var ganske nasty sexualisering av jenter, der var det snakk om jenter som så ut som de var i 14-15-16 års alderen :mellow:

 

Så har vi jo det faktum at 30-35 åringer nå til dags fint kan se ut som det vi vanligvis kaller 20-åringer. Sminketeknologien er ganske avansert i disse dager.

 

Er kommentaren min det man kan kalle "rant"?

Endret av Belphegor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...