Gå til innhold

overgang hdmi til scart?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Jeg må åpne tråden igjen. Jeg har planer om å bygge en htpc, men i dag er det jo kun DVI og HDMI som er aktuelt :S Det må vel være en boks som gjør om fra HDMI til alt mulig annet vel (kompositt, komponent, S-video, scart)? Eller i det minste et nyere skjermkort med enten s-video eller kompositt?

 

Jeg skulle gjerne hatt litt koblingsmuligheter bak på denne pcen. Ene årsaken er at 10 meter med HDMI kabel koster fryktelig mye sammenlignet med 10 meter med komponent (kvalitetsforskjellen her er jo nærmest ikke-eksisterende). Andre årsaken er at jeg gjerne vil ha muligheten til å koble pcen til tven på hybelen min som er en gammel 28" crt.

Lenke til kommentar

Om du går på en standard elektronikkjede vil du nok finne ut at 10m HDMI ikke ligger på mer enn 3-500kr, og du ganske sikkert vil slite med å finne 10m komponent-kabel, da dette ikke er like aktuelt i 2010. Kompositt, derimot, vil du kanskje finne.

 

Blandt alle mine leverandører (til sjappa jeg jobber i), kan jeg ikke finne nye kort med S-video. Du må i såfall, evt høre på QXL ;)

Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe deg en billig 32" LCD-TV. Disse får du for i underkant av 3000kr i dag. Da slipper du disse problemene i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei. Se på produktbeskrivelsen for HDMI Male to VGA: "Work for the device which output properties can be change to analog VGA Video through HDMI output"

 

Vet ikke hva slags utstyr det skulle gjelde.

 

Og i forhold til problemstillingen (S-video eller SCART) så er det liten hjelp i VGA eller DVI.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...