Gå til innhold

Area 51 - kan myndighetene stå bak konspirasjonsteoriene?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så utrolig dypt inn i disse greiene, men hvordan er det å spå grunnstoff med element nummer 115 på noe som helst måte magisk eller utrolig?

 

Numrene på grunnstoffene følger jo hverandre, etterhvert som vi oppdager nye så får de nummer +1 avhengig av antall elektroner rundt kjernen? Siste versjon periodesystem har 118 grunnelementer i seg. Neste gang vi oppdager et nytt element vil det altså inneholder 119 elektroner rundt kjernen i stedenfor 118, og da får det nummeret 119. Element 119 finnes jo, vi har bare ikke klart å påviste eller skape det enda. 

 

Jeg kan da spå at vi i løpet av de neste 50 årene vil finne grunnelement 121 .. ? Det er jo bare et spørsmål om vitenskap og teknologi før vi finner det, det er jo ingenting utrolig med en slik spådom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spå? Vi har visst i ca 150 år at det periodiske systemet går opp til 118, men det er ikke før de siste par tiårene det er lagt litt innsats i å fremstille de mest ustabile grunnstoffene, altså de fra ca 100 og opp, rett og slett fordi det krever mye penger og mye innsats uten å ha noe særlig nytteverdi. Eller sagt på en annen måte: utgifter uten inntekter. For morroskyld, nysgjerrighet og prestisjejakt.

 

Nei, "grunnstoff-tallet" sier ingenting om antall elektroner rundt kjernen. Det tallet er et mål på antall protoner i kjernen.

 

Det periodiske system har vært komplett (118) siden 1870-årene rett og slett fordi vi vet hvorfor systemet er organisert som det er.

 

Du må gjerne foreslå en iterativ tilnærming og tro vi klarer å "finne opp" nye grunnstoffer ganske enkelt ved å regne +1. Men det er altså ikke så enkelt ettersom systemet er fullsatt og ikke har plass til mer.

Lenke til kommentar

Spå? Vi har visst i ca 150 år at det periodiske systemet går opp til 118, men det er ikke før de siste par tiårene det er lagt litt innsats i å fremstille de mest ustabile grunnstoffene, altså de fra ca 100 og opp, rett og slett fordi det krever mye penger og mye innsats uten å ha noe særlig nytteverdi. Eller sagt på en annen måte: utgifter uten inntekter. For morroskyld, nysgjerrighet og prestisjejakt.

 

Nei, "grunnstoff-tallet" sier ingenting om antall elektroner rundt kjernen. Det tallet er et mål på antall protoner i kjernen.

 

Det periodiske system har vært komplett (118) siden 1870-årene rett og slett fordi vi vet hvorfor systemet er organisert som det er.

 

Du må gjerne foreslå en iterativ tilnærming og tro vi klarer å "finne opp" nye grunnstoffer ganske enkelt ved å regne +1. Men det er altså ikke så enkelt ettersom systemet er fullsatt og ikke har plass til mer.

 

Ok - ikke alt jeg har fått med meg riktig, men poenget mitt er vel at det ikke var noen stor kunst av Lazar å "spå" grunnstoff nummer 115 slik flere hevder?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

For de som måtte ha interesse å i grave litt i dette...

Står en god del i videobeskrivelsen til denne videoen for mer. Bl.a en link til mer bakgrunnstoff om Bob Lazar fra Jeremey Corbell og bl.a link til iTunes og Vimeo for å kjøpe, se (og laste ned) den originale dokumentaren og ekstramateriell.

Hovedsiden til Jeremey om Lazar; https://www.extraordinarybeliefs.com/films#/lazar/

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...