Gå til innhold

Lønn som lærling


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå ferdig som helsefagarbeiderlærling. Har vært det i 2 år. Begynte 1.sep 2017 med 30%lønn. Så økte jeg etter 6 måneder til 40%, så 50% og 80% det siste halv året.

Jeg begynte på siste arbeidsplassen 1 mars og kontrakten min gikk ut den 31.09.2019 i år. Jeg ventet lønn nå i september da den telles fra 15. Til 15.

Jeg fikk lønn i august, som var det æ hadde jobbet fra 15.juni til 15.juli og det var tydeligvis siste lønna mi sier de på lønningskontoret. Jeg forstår det ikke helt. Jeg hadde ferie fra 18.juli til 25.august altså 5 uke som skulle være betalt! Også var jeg på jobb siste uka i august da kontrakten gikk ut 31.08 men jeg har ikke fått 1kr for august måned??? Jeg fikk timeliste og alt var ok. Trudde til og med at jeg skulle få lønn i oktober også men bare halve... er det noen her som har mer peiling på det? Fikk tilbakemelding at jak jeg skulle få var utbetalt i august, men jeg fikk ingenting ekstra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får normalt ikke lønn når du har ferie, det er dette du får feriepenger til.

 

Gitt at du har rett mtp. utbetalingsperioden (15. - 15. og utbetalt 15. for forrige periode):

15. Juli - 15. August skulle du kanskje hatt et par dagers betaling hvis du jobbet noen av dagene 15. - 17. Juli.

15. August - 15. September kommer vel neste måned.

 

Ble du trukket for 5 ukers ferie samtidig som du fikk utbetalt feriepengene?

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...