Gå til innhold

Nå kommer oppfølgeren til Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Masse gull-annonseringer på rekke og rad, denne E3en. Håper det blir noe heftig miljø-manipulering, slik som tidligere spill i serien gjorde så bra. A la tidskrystallene i Skyward Sword, darkworld i Link To The Past, tåka i Twilight Princess, eller noe liknende som snur hele verden på hodet. Savna det i BOTW1. Litt mer utfordrende miljønavigering og puzzles hadde gjort seg. Og sa var jeg en av dem som irriterte seg over at det ikke gikk an å dykke i BOTW. Bring det tilbake, please!

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jeg har valgt å fjerne en rekke innlegg som diskuterer gamer.no sin tidligere anmeldelse av første Zelda Breath of the Wild, dette er noe som har blitt diskutert opp og ned utallige ganger, å jeg ser virkelig ikke noen grunn til å ta denne diskusjonen under hver eneste artikkel som omhandler Zelda :) 
 
Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Traileren ga meg nesten samme horror feelen som OoT ga meg første gang jeg gikk inn i shadow temple og bottom of the well :)

 

Det var vel første og siste gang Nintendo turte å ha litt creepy og brutalt innholdt i ett Zelda spill? Blodet ble jo til og med sensurert vekk i 3DS versjonen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg håper egentlig ikke de skal bruke samme områder, fordi da vil det bare føles ut som en DLC

 

Ville ikke bekymret meg for mye om det. Selv om det teknisk sett er samme område som før, vil jeg anta det har gjennomgått enorme forandringer siden sist. Kanskje det er likt nok til å gjenkjenne enkelte steder, men det meste er helt nytt. Jeg har surret rundt i mange titalls timer i Vvardenfell i ESO; Morrowind, og har besøkt mange steder jeg kjente igjen fra TES3; Morrowind. Men ESO: Morrowind er satt mye lengre tilbake i tid, så det føles ikke som en reprise av TES3. Blir nok mye av det i neste Zelda. :)

 

For øvrig interessant at både Link og Zelda er med i traileren, og de virker rimelig likestilte. Betyr det at begge er spillbare? Det er veldig mange som vil ha en spillbar Zelda, men Nintendo har sagt rett ut at de ikke skjønner hvordan det skal være mulig, uten å gjøre Link totalt overflødig. Men hvis begge er spillbare blir det jo en annen sak. Vi styrer en, AIen styrer den andre. Kanskje vi til og med kan spille i co-op?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Traileren ga meg nesten samme horror feelen som OoT ga meg første gang jeg gikk inn i shadow temple og bottom of the well :)

 

Det var vel første og siste gang Nintendo turte å ha litt creepy og brutalt innholdt i ett Zelda spill? Blodet ble jo til og med sensurert vekk i 3DS versjonen.

 

Tja, twilight princess var jo heller ikke akkurat lyst og lystig :p 

Lenke til kommentar

Tja, twilight princess var jo heller ikke akkurat lyst og lystig :p

 

Dystert er en ting, men OoT var jo direkte brutalt med noen skikkelig fucka enemies som bare kan måle seg med ting fra Soulsborne eller RE. Blod overalt i henrettelsesapparatene å ett tempel nærmest bygd på skjeletter og andre kroppsdeler, historie på veggene som fortalte om den blodige historien til Hyrule og bottom of the well sine 'Dead hands', alt pakket inn i en helt fantastisk creepy atsmosfære. Dead hands har jo også gitt inspirasjon til mange artister :D

 

tumblr_mnwqwzN2f11rlr5vpo1_1280.jpg

46cf73f47b78820ee6c5a664929d626a407a14b4

qaWrvn8.jpg

 

Var det noe fra Twilight Princess som kom i nærheten av dette? Husker seriøst ikke :p

Lenke til kommentar

Tja, twilight princess var jo heller ikke akkurat lyst og lystig :p

 

Og ifølge en fanteori er Link død i Majora's Mask. :p

 

Men en morsom tanke er at Nintendo sa rett ut at de annonserte Metroid Prime 4 for tidlig, og de liker ikke å annonere spill lenge før de slippes. Når kan vi da forvente neste Zelda? Vil tro allerede neste år, men til våren? Sommeren? Høsten?

Lenke til kommentar

Siden open world ikke er noe nytt nå, er jeg spent på om spillet blir bygget rundt en spesiel mekanikk, slik vi har sett i mange tidligere Zelda spill hvor de ikke har hatt en helt ny stil. Håper de har med ordentlige dungeons nå, det savna jeg litt i BotW. Men jeg har selvfølgelig trua, så høye krav Nintendo stiller til seg selv med Zelda så skal det mye til for å skuffe meg.

Lenke til kommentar

 

Var det noe fra Twilight Princess som kom i nærheten av dette? Husker seriøst ikke :p

 

Tja, hele atmosfæren gjennom spillet syns jeg nesten er på nivå med majora's mask vertfall til tider. death sword boss battle'en tror jeg nesten jeg vil si er noe av det mest creepy boss kampen i noe zelda spill (som forøvrig utspiller seg i et gammelt hjemsøkt henrettelseskammer). Ellers er hele storylinen med Twilight Realm som du blir teleportert litt frem og tilbake fra creepy as fuck. 

 

Så har vi jo denne mer en creepy visjonen som en av guardians'ene viser deg.

 

https://www.youtube.com/watch?v=McKddLtjpUo

 

 

Vil vel ikke si at det overgår hverken OoT eller Majoras mask, men poenget mitt var jo bare det at jeg absolutt vil si at nintendo har turt å ha både brutalt og creepy innhold i zelda spillene sine også etter OoT :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda ok, delvis enig. Link kjørte jo faktisk også Master Sword rett igjennom hodet til Ganon i Wind Waker når jeg tenker meg om å det kan jo kanskje kalles litt brutalt det også. Det var i alle fall drastisk kontrast fra resten av det sukkersøte spillet :D

 

Men ja jeg følte personlig aldri noe mer til creepyness/horror-faktoren etter OoT.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Hvis de umiddelbart startet med utviklingen rett etter BotW releasen så er vel ikke slutten av 2020, tidlig 2021 umulig.

 

Dette er første gang vi hører noe konkret om BotW2, men det tok ikke lang tid etter BotW før de begynte å snakke om at "neste Zelda" skulle ha en åpen verden som i BotW. BotW kom i mars 2017, så et nytt tre år senere er slettes ikke utenkelig, nei. For eksempel kom Ocrina of Time i novemer 1998 i Japan, mens Majora's Mask kom ut i Japan i april 2000. Det er bare ett og et halvt år. Oracle of Ages/Season kom ut i februar 2001, og selv om det "bare" er 2D snakker vi to hele spill. Wind Waker kom i desember 2002, men etter det måtte vi vente hele fire år på neste 3D Zelda, Twilight Princess. Men da hadde vi til gjengjeld fått både Four Swords Adventure og Minish Cap å kose oss med i mellomtiden i Japan.

 

Og sånn har det strengt tatt fortsatt hele veien. Det lengste vi har måttet vente mellom to 3D Zeldaer er fra Skyward Sword (2011) til BotW (2017), men da hadde vi både Link Between Worlds og TriForce Heroes i mellomtiden. Vi vet neste Zelda blir Link's Awakening remaken, og jeg tviler på at de lager et "nytt" 2D Zelda etter det. Dermed er det slettes ikke usannsynlig at de gir ut BotW2 rimelig snart, kanskje allerede neste år. :)

 

Merk også at jeg kun har tatt med "hovedspill" her, ikke remakes, remasters osv. Dermed "teller" ikke Link's Awakening remaken når det gjelder hovedspill. Det tok lang tid mellom Skyward Sword og BotW, men vi hadde flere 3D Zelda remakes i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Ca. 5,5 år mellom SS og BotW, men det var et helt nytt konsept og engine som måtte bygges opp samt utgivelse på to plattformer. Med stor gjenbruk fra BotW kan de nok klare samme kvalitet på 3,5 år, da snakker vi høsten neste år.

 

Meget mulig man får BotW 2 i november 2020 og Metroid Prime 4 i november 2021.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ca. 5,5 år mellom SS og BotW, men det var et helt nytt konsept og engine som måtte bygges opp samt utgivelse på to plattformer. Med stor gjenbruk fra BotW kan de nok klare samme kvalitet på 3,5 år, da snakker vi høsten neste år.

Nettopp. Forrige gang Zelda serien tok et så stort steg tok det også 5 år mellom spillene (fra Link's Awakening i 1993 til Ocarina of Time i 1998). Ellers har det kommet et nytt Zelda spill minst annenhvert år (nye spill - ikke remakes). Så de er på en måte på overtid allerede, men det kan jo selvfølgelig være mange grunner til at det tar lengre tid nå. Heldigvig er Nintendo så fornuftige at de tar seg den tiden de trenger til å lage et bra spill, fremfor å være nødt til å få ut et nytt spill minst annenhvert år.

 

EDIT: Jeg laga en tråd om spillet i nintendo-delen av forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1848209&do=findComment&comment=24953160

Endret av Henrik™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...