Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Datter i puberteten utilpass med kjønnshår, bør jeg vise hvordan å barbere?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting at din datter er utilpass med kjønnshår, men jeg mener det er et stadium jentungen din må i gjennom uansett hvor mye hun nå skammer seg over denne "skavanken". Hun vil nok selv finne metoder for å fjerne dette om ønsket er sterkt nok. Det er en del av å vokse opp å kunne akseptere forandringene kroppen gjennomgår. Uansett hvor hardt det måtte være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det var nok heller relatert til trådens spørsmål generelt SF ;)

 

Selv slenger jeg meg med de som mener at TS ikke bør involvere seg i dette direkte, men heller snakke med datteren om at kjønnshår er like normalt som hår på toppen av kålen. Synes det blir litt ille at jentunger nede i 13-årsalderen skal føle et press om å måtte være glattbarbert på grunnlag av bilde av idéalkvinnen som blir presentert i samtlige medier som framstiller kvinnen som nærmest en barbidukke med kun hår på hodet. Nå betyr ikke dette at jeg er for skogskritt, men at intimbarbering er noe som bør begynne å falle inn i topplokket når hun blir gamlere.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg fjernet håret da jeg fikk mitt første hårstrå. Var ikke tidlig ute. 12 år, tror jeg, men jeg hatet det. Derfor tror jeg at datteren din også vil forstå hvordan hun kan fjerne det om det er det hun vil. Tok også håret under armene med en gang det kom, husker mamma reagerte på dette.

 

Det var flere av jentene i klassen min som barberte leggene før de fikk kjønnshår.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en prat med henne. Snakket litt rundt emnet. Samt kjøpt en barberhøvel og blader og latt henne ta det valget selv. Ofte er det kanskje ikke nedentil som er verst, men at man får hår på de mer synlige stedene. Som på beina eller under armene. Selv jenter i ung alder syntes det ikke er kjekt å ha hårete bein eller armhuler.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...