Gå til innhold

Får ikke installert oppdatering


Anbefalte innlegg

Har nettop reinstallert Vista (kom med pc'en) etter at jeg hadde et virus, men nå når jeg vil oppgradere til W7 igjen står det at jeg trenger Windows Vista Service Pack 1.

 

Har prøvd å installert den cirka 10 ganger, og hver gang står det at oppdateringen var velykket, men etter 5 minutter kommer det opp at jeg kan installere den igjen.

 

Har prøvd å oppgradere til W7 hver gang jeg får installert den men da står det at jeg ikke har den...hva faen.

 

Håper noen gidd å hjelpe!

 

Og ja, jeg har prøvd å restarte pc'en etter at oppdateringen var "velykket",

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du W7 på PC'en da du fikk virus?

Hvorfor driver du og installerer Vista da?

Hva slags medium prøver du å installere W7 fra? (DVD, USB, annet ..)

 

(Prøver bare å skjønne hva det er du driver med her.)

 

Ja, hadde W7 når jeg fikk virus, men siden pc'en kom med Vista tenkte jeg at jeg måtte reinstallere den med Vista for så å oppgradere.

 

Har en oppgraderings CD med W7 på.

Lenke til kommentar

Ah, det er kanskje en sånn oppgraderings-CD som er levert av PC-leverandøren?

Da kan du antageligvis ikke bruke den alene til å installere W7, nei.

 

Hvordan går du fram for å (prøve å) installere SP1 for Vista? Windows Update?

I så fall kan du eventuelt vurdere å laste ned SP1 (eller SP2?) for Vista fra Microsoft's 'download'-sider. Da får du en stor EXE-fil (500MB?) som du må kjøre på Vista-installasjonen. Kanskje det vil være mer vellykket enn å gå via Windows Update? (Selv om det også burde fungere.)

Lenke til kommentar

Ah, det er kanskje en sånn oppgraderings-CD som er levert av PC-leverandøren?

Da kan du antageligvis ikke bruke den alene til å installere W7, nei.

 

Hvordan går du fram for å (prøve å) installere SP1 for Vista? Windows Update?

I så fall kan du eventuelt vurdere å laste ned SP1 (eller SP2?) for Vista fra Microsoft's 'download'-sider. Da får du en stor EXE-fil (500MB?) som du må kjøre på Vista-installasjonen. Kanskje det vil være mer vellykket enn å gå via Windows Update? (Selv om det også burde fungere.)

 

Den ble kjøpt seperat fra da jeg kjøpte pc'en, så skjønner ikke hvorfor det ikke går.

 

Det står at den kan kun brukes som oppgradering fra Vista til W7.

 

Får prøve det du sa med å laste det ned fra den siden.

Endret av SmdYouNoob
Lenke til kommentar

Har du prøvd å boote maskinen fra W7-CD'en?

Hvis den er bootbar burde du kunne gjøre en 'clean install' av W7 selv om Vista allerede er installert på maskinen. Da vil Vista bare bli pent lagt til side i en egen folder (som kan slettes når du vil), og du sitter igjen med en ren W7-installasjon. (Men bare hvis du får bootet fra CD'en. Eller DVD'en, kanskje?)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å boote maskinen fra W7-CD'en?

Hvis den er bootbar burde du kunne gjøre en 'clean install' av W7 selv om Vista allerede er installert på maskinen. Da vil Vista bare bli pent lagt til side i en egen folder (som kan slettes når du vil), og du sitter igjen med en ren W7-installasjon. (Men bare hvis du får bootet fra CD'en. Eller DVD'en, kanskje?)

 

Ja har prøvd på det. Men da står det at jeg ikke har driveren som kreves for å "loade" harddiskene så jeg får ikke sletta det som er på dem.

 

Og jeg vet ikke hva driver det er eller hvor jeg får tak i den.

 

Du vet vel ikke hvilken det er...?

 

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P5N-E%20SLI&p=1&os=

 

Har Vista 32-bit versjonen...men de greiene sier meg ingenting, hadde vært fint om noen kunne sagt hva som hadde hjulpet meg med det driver greiene.

Endret av SmdYouNoob
Lenke til kommentar

Du skulle ikke trenge drivere for å få installert Vista ...

 

Hvis du trenger å slette alt som er på diskene før du installerer, så vil jeg anbefale deg å laste ned og installere Linux Live USB Creator - http://www.linuxliveusb.com/ - og så følge oppskriften og lage en USB-stick med PartedMagic på.

 

Den kan du boote PC'en fra, og det gir deg mulighet til å slette de diskpartisjonene du ønsker.

Når du har harddisker som fremstår som 'tomme', så får du kanskje installert Vista ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...