Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

I rittet var du sikkert ikke alene heller. Rimelig stor forskjell på farten du holder når du får muligheten til å ligge bak noen i store deler av rittet.

 

Neida, dette var jo et ritt, og det var folk underveis som heia så fikk nok litt fart bare pga. det. Og sykkelen jeg hadde kontra de andre var det STOR forskjell på. Mens vi var mer egnet for terreng, hadde de noen lister som skulle forestille dekk som de rulla på. Jeg klarte å holde meg bak en racer i kanskje 3-400 meter, men da ga jeg opp siden han hele tiden drev og snøt seg og jeg bruker ikke briller...

 

Eller sykla jeg alene og kikka på startnummeret til de som kom forbi :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper å vite hva slags bremser du har. Hvis du har hydrauliske skivebremser, da er jeg jammen ikke sikker. Med andre bremser er det tilstrekkelig å stramme vaieren. Dette kan gjøres enten ved å løsne skruen som holder vaieren på plass og dra til litt før du strammer skruen igjen, eller ved å skru på den lille "justeringsdigsen". Denne befinner seg enten ved der vaieren går inn i bremsehendelen, eller i den andre enden - altså ved bremsen. Hvis du har en landeveissykkel så er det også en liten bryter som man bruker for å kjapt utvide bremsen når man skal ta av og på hjulet. Pass på at du ikke har løsnet på denne ved et uhell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...