Gå til innhold

ANMELDELSE: Gears 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva andre skulle meine er strengt tatt rivande likegyldig for meg.

 

Selvfølgelig. Du må jo lage an anmeldelse basert på hva du mener. Som sagt. Smaken er som baken. Gears 5 var ikke helt det store for deg. Poenget var at veldig mange som har anmeld spillet har likt hva dem har spilt. Så får det bli opp til dem som vurderer å spille spillet å se på forskjellige anmeldelser å danne seg et bilde om Gears5 kan være av interesse.

 

At lufta har gått ut av deg var kanskje et dumt stikk men skrevet med et lite smil  :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kva andre skulle meine er strengt tatt rivande likegyldig for meg.

 

Selvfølgelig. Du må jo lage an anmeldelse basert på hva du mener. Som sagt. Smaken er som baken. Gears 5 var ikke helt det store for deg. Poenget var at veldig mange som har anmeld spillet har likt hva dem har spilt. Så får det bli opp til dem som vurderer å spille spillet å se på forskjellige anmeldelser å danne seg et bilde om Gears5 kan være av interesse.

 

At lufta har gått ut av deg var kanskje et dumt stikk men skrevet med et lite smil  :)

Alt vel ?

 

Må innrømme eg blei overraska over reaksjonane på spelet etter mi oppleving, hadde venta hardare dom.

Lenke til kommentar

 

Mao. like greit vente til Doom Eternal.

 

Med andre ord, like greit å lese flere anmeldelser, og ikke lese kun én anmeldelse og tro alle er 100% enige. GameReactor gav det 9/10, for eksempel.

 

https://www.gamereactor.eu/gears-5-review/?page=1

Nettopp. Husk også at gamer.no var en av de som ga Zelda BotW 6/10, så for guds skyld: sjekk andre anmeldelser. Og for autentisitetens skyld er det OK å sette en faktisk objektiv fan av serien til å anmelde spillet, både så fans kan få bedre kontekst og sammenligning - mens nye fans får et bedre helhetsbilde og blir lettere ledet inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mao. like greit vente til Doom Eternal.

 

Med andre ord, like greit å lese flere anmeldelser, og ikke lese kun én anmeldelse og tro alle er 100% enige. GameReactor gav det 9/10, for eksempel.

 

https://www.gamereactor.eu/gears-5-review/?page=1

Nettopp. Husk også at gamer.no var en av de som ga Zelda BotW 6/10, så for guds skyld: sjekk andre anmeldelser. Og for autentisitetens skyld er det OK å sette en faktisk objektiv fan av serien til å anmelde spillet, både så fans kan få bedre kontekst og sammenligning - mens nye fans får et bedre helhetsbilde og blir lettere ledet inn.

Kva er det du vil fram til her? At eg ikkje likar serien? Eg gav det første spelet full pott.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Mao. like greit vente til Doom Eternal.

 

Med andre ord, like greit å lese flere anmeldelser, og ikke lese kun én anmeldelse og tro alle er 100% enige. GameReactor gav det 9/10, for eksempel.

 

https://www.gamereactor.eu/gears-5-review/?page=1

Nettopp. Husk også at gamer.no var en av de som ga Zelda BotW 6/10, så for guds skyld: sjekk andre anmeldelser. Og for autentisitetens skyld er det OK å sette en faktisk objektiv fan av serien til å anmelde spillet, både så fans kan få bedre kontekst og sammenligning - mens nye fans får et bedre helhetsbilde og blir lettere ledet inn.

Er ikke ofte vi har en person som anmelder både det første (2006!!!), fjerde og femte spillet i en serie. Så den han-er-ikke-objektiv-fan-greia di må du nok revurdere. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er dette et middelsmodig gears of war spill, eller er det et middelsmodig spill generelt? Hadde vært interessant å hørt hva noen som ikke har spilt tidligere spill føler om det. Regner med du mener det ligger rundt 5-6 etter å ha lest dette. (før flerspillerdelen)

 

Har ikke spilt så mange av spillene selv, men vet historien på mange måter sluttet med Gears 3. Gears 4 foregår mange år etter, og har noen nye personer, blandt annet Kait Diaz. Mener det var en cliffhanger eller noe med henne (aldri fullført det selv), og Gears 5 har henne som hovedperson. Det alene sier jo litt. De første var så macho som det går ann å komme. Vi snakker store, steintøffe men som er så macho at skjegget deres gror eget skjegg. Nå har vi en dame i hovedrollen. Gears 5 er også mye mer open world enn de forrige. Med andre ord tror jeg vi sitter med en slags Resident Evil 4/God of War PS4/Assassin's Creed: Odyssey situasjon her. Spillet er nok glimrende i seg selv, men har lite med de originale å gjøre. Noen takler det bedre enn andre.

 

Nå sier jeg selvsagt ikke at gamer.no ikke takler det. Det jeg vil frem til er at man aldri må stole på kun én anmeldelse. Ta så mange som mulig, og gjerne hent inn feedback fra andre steder også, som venner, forums osv. Noen kan gi spillet slakt pga dårlkig historie, andre driter i historien og spiller kun multiplayer. Og vice versa. Sånn jeg ser det er karakteren i en anmeldelse ikke viktig i seg selv. Det viktige er hvorfor det fikk nettopp den karakteren. Da er det lettere å legge til og trekke fra poeng, alt etter som hva man selv legger vekt på.

 

BTW at det har en dame i hovedrollen er ikke ment som kritikk på noe vis heller. Jeg bare poengterte det for å vise hvor annerledes det er fra de første. Da de første kom var det mange som ikke trodde vi kunne ha en spillbare dame i det hele tatt, selv som companion.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...