Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Som da også kan skje med switch.
Helt klart, men poenget er at det er spill som selger konsoller. Folk kjøper konsoller for spill, ikke for alle mulige andre ting (generelt).
Jeg liker hvordan du poengterer at spill selger konsoller, når du tidligere var ganske bastant på at wii solgte bra for at den var rettet mot "ikke spillere".

Såklart kjøper folk spillkonsoller med spill som hovedgrunn, og alt annet den kan som bonus. Ingen kjøpte wii for å spille et par timer i uken for så å legge vekk konsollen(som jeg går ut ifra er det du mener med "ikke spiller").

Dessuten mener nå jeg at du fint kan betraktes som en gamer/spiller om du kjøper en spillkonsoll, for det er tross alt lite annet du kan gjøre på en nintendo maskin ^^,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Som da også kan skje med switch.

 

Helt klart, men poenget er at det er spill som selger konsoller. Folk kjøper konsoller for spill, ikke for alle mulige andre ting (generelt).

 

Der er vi enige etter du la til generelt. Selv synes jeg det var merkelig at gamecube ikke solgte bedre med tanke på spillene, men jeg likte nok feil spill i den tiden.

 

Jeg la til "generelt" for å unngå kverulering på unntak, da de som kjøper av andre årsaker er så forsvinnende få at det ikke egentlig er relevant.

 

"Kverulere", er det det du kaller å fortelle om hvorfor man selv kjøpte konsollen? (jeg eier 2 Xbone pga dette), Og jeg vet at Ps3 solgte mange spillere fordi det var den billigste BD-spilleren på markedet ganske lenge.

Synd denne gruppen ikke passer inn i ditt verdensbilde.  (Nei, jeg sier ikke at vi er i flertall, men vi er ikke en parentes heller. Det vet jeg pga hvor mye det er snakk om konsoller på AV-forum, der jeg henger oftere enn her).

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

 

 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Som da også kan skje med switch.

 

Helt klart, men poenget er at det er spill som selger konsoller. Folk kjøper konsoller for spill, ikke for alle mulige andre ting (generelt).

 

Jeg liker hvordan du poengterer at spill selger konsoller, når du tidligere var ganske bastant på at wii solgte bra for at den var rettet mot "ikke spillere".

 

Det var den også, på den måten at Nintendos strategi var å lage spill for massene.

 

Såklart kjøper folk spillkonsoller med spill som hovedgrunn, og alt annet den kan som bonus. Ingen kjøpte wii for å spille et par timer i uken for så å legge vekk konsollen(som jeg går ut ifra er det du mener med "ikke spiller").

Dessuten mener nå jeg at du fint kan betraktes som en gamer/spiller om du kjøper en spillkonsoll, for det er tross alt lite annet du kan gjøre på en nintendo maskin ^^,

Nei, "gamer" er et ord man bruker om folk som er entusiaster. Altså mer opptatt av spill enn de fleste.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Som da også kan skje med switch.

 

Helt klart, men poenget er at det er spill som selger konsoller. Folk kjøper konsoller for spill, ikke for alle mulige andre ting (generelt).

 

Der er vi enige etter du la til generelt. Selv synes jeg det var merkelig at gamecube ikke solgte bedre med tanke på spillene, men jeg likte nok feil spill i den tiden.

 

Jeg la til "generelt" for å unngå kverulering på unntak, da de som kjøper av andre årsaker er så forsvinnende få at det ikke egentlig er relevant.

 

"Kverulere", er det det du kaller å fortelle om hvorfor man selv kjøpte konsollen? (jeg eier 2 Xbone pga dette), Og jeg vet at Ps3 solgte mange spillere fordi det var den billigste BD-spilleren på markedet ganske lenge.

Synd denne gruppen ikke passer inn i ditt verdensbilde.  (Nei, jeg sier ikke at vi er i flertall, men vi er ikke en parentes heller. Det vet jeg pga hvor mye det er snakk om konsoller på AV-forum, der jeg henger oftere enn her).

 

Det er ikke relevant for diskusjonen at en person i et forum kjøpte en konsoll av en eller annen merkelig grunn. Det handler ikke om grupper som ikke passer inn i mitt verdensbilde, men om nisjegrupper som ikke gir de store salgene.

Lenke til kommentar

Igjen, din påstand.  Xbone satser mye på å være et mediesenter, og selger derfor konsoller til personer som bruker disse funksjonene primært. De er ikke i flertall, men du kan bare slutte å sammenligne den gruppen med "ingen". Dette vet du tydeligvis ingenting om, bare synser.

Lenke til kommentar

Igjen, din påstand.  Xbone satser mye på å være et mediesenter, og selger derfor konsoller til personer som bruker disse funksjonene primært. De er ikke i flertall, men du kan bare slutte å sammenligne den gruppen med "ingen". Dette vet du tydeligvis ingenting om, bare synser.

Jeg snakker om massemarkedet, ikke nisjemarkeder.

Lenke til kommentar

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gamer

 

Hekemo går ut ifra at gamer = hardcore gamer.

 

Det er egentlig så enkelt som det, så kan vi legge den diskusjonen død, da det har gått i ett i denne tråden.

 

Jeg mener uansett at Nintendo ikke frir mer til casual gameren enn hva Sony og Microsoft gjør. Noe jeg mener er positivt for alle.

Konteksten av ordet "gamer" var en spillentusiast. Hvorfor kverulere på dette? Du og andre vet godt hva som generelt menes med "gamer", og det er ikke bestemor som spiller Wii Sports i helgene.

 

Nintendo fridde til massemarkedet i langt større grad med Wii enn Sony og Microsoft gjorde. De traff også. I en periode. Med Wii U glapp det. Nintendos uttalte strategi med Wii var å nå nye målgrupper som ikke spilte vanligvis.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

Switch har fram til og med september solgt 7,63 millioner eksemplarer på knappe halvåret siden lanseringen, og Nintendo sier nå at de har tro på 14 millioner solgte ut finansåret 2017 – altså til og med mars neste år.
 
Det er en økning på førti prosent over forrige prognose, da de sa de skulle selge ti millioner i samme tidsrom.
 
Også 3DS selger fortsatt greit, og med sine nesten to millioner solgte det siste kvartalet har den krøpet opp til nesten 69 millioner solgte maskiner.

 


Samtidig sier Nintendo at de nå tror de vil selge 50 millioner spill til konsollen på samme tid, mot 35 millioner i forrige prognose.
 
«The Legend of Zelda: Breath of the Wild» har nå solgt 4,7 millioner på Switch, og de siste Wii U-tallene var på noe over en million.
 
Med andre ord er spillet ganske nære seks millioner solgte, noe som gjør det til det tredje bestselgende i serien etter «Ocarina of Time» (7,6m) og «Twilight Princess» (8,58m).
 
«Mario Kart 8 Deluxe» har solgt smått utrolige 4,42 millioner eksemplarer, og dermed har de to versjonene av spillet passert 12,7 millioner.
 
«Splatoon 2» har allerede passert tre millioner solgte, mens «ARMS» har bikket millionen.
Selskapet gikk nesten 2,9 milliarder kroner i pluss det siste halvåret.
 
Forøvrig har det ikke blitt solgt noen Wii U-maskiner de siste ni månedene. Dermed stopper maskina på 13,56 millioner. RIP.
 
 
Endret av fnwilborn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, jeg husker i sommer og senhøst.
Flere mente at Xbox One X kunne de bare gå inn i en butikk og kjøpe på release dag, eller i løpet av uken.
At det kun var en entusiastkonsoll som ikke kom til å selge så mye.
Vel, vi var en del entusiaster, da det siden launch knapt har vært få butikker hvor en kunne få den over disk hvis en ikke var hurtig.

Så gjenstår det å se om den lagerpåfyllingen som kommer nest uke er nok, eller om de går tom igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...