Gå til innhold

Konsoll til nevøen min i julegave - Hvilken? Er PS3 fortsatt bra nok? X-Box?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hjelp! :) 

 

Jeg har ikke spilt noe selv på over 10 år, så er helt blank her. Men vurderer å skjemme ut nevøen min og gi han en spillkonsoll til jul.

 

PS4 eller X-Box One blir nok for dyrt i år, så sant jeg ikke får noen andre i familien med på kjøpet.

 

Er PS3 fortsatt aktuell eller er denne på vei ut?

 

Hva med X-Box 360? Er Nintendo noe å vurdere?

 

Eller bør man rett og slett fleske ut og på en eller annen måte gå for det siste nye? Er jo greit at det varer en stund.

 

Når det gjelder spill vet jeg ikke så mye annet enn at han elsker Minecraft og spiller det mye på PC-en. Skal høre litt mer med han om han selv har noen preferanser. 

 

Han er 8 år.

 

På forhånd takk for tips og innspill! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 er sakte men sikkert på vei ut, men tatt hans alder i betraktning vil det ikke være noe problem - han følger sannsynligvis ikke så mye med på hva som foregår i spillverdenen at han sitter og gleder seg til alle de nye storspillene, og vil nok ha utrolig stor glede av en PS3. Spillbiblioteket til PS3 er mye større enn til PS4, førstnevnte har dusinvis med spill som vil passe for ham uavhengig av hvilke preferanser han har, og attpåtil til en billig penge.

 

Om du gidder å ta deg råd til en PS4 - nice. Men en PS3 vil holde i bøtter og spann. Du kommer definitivt til å vinne gi-beste-julegave-konkurransen uansett.  :wee:

 

EDIT: Forresten, når jeg sier at PS3 er på vei ut mener jeg ikke at den kommer til å slutte å fungere i løpet av kort tid, men bare at det produseres færre spill og at konsollen får lite fokus fra Sony i forhold til PS4. Han kommer til å ha mange gode år med konsollen.

Endret av Curumo
Lenke til kommentar

Hjelp! :)

 

Jeg har ikke spilt noe selv på over 10 år, så er helt blank her. Men vurderer å skjemme ut nevøen min og gi han en spillkonsoll til jul.

 

PS4 eller X-Box One blir nok for dyrt i år, så sant jeg ikke får noen andre i familien med på kjøpet.

 

Er PS3 fortsatt aktuell eller er denne på vei ut?

 

Hva med X-Box 360? Er Nintendo noe å vurdere?

 

Eller bør man rett og slett fleske ut og på en eller annen måte gå for det siste nye? Er jo greit at det varer en stund.

 

Når det gjelder spill vet jeg ikke så mye annet enn at han elsker Minecraft og spiller det mye på PC-en. Skal høre litt mer med han om han selv har noen preferanser. 

 

Han er 8 år.

 

På forhånd takk for tips og innspill! :)

 

Jeg ville ikke anbefalt hverken PS3 aller X360 idag. Selve maskinen er så si borte ifra butikker og spillene er du veldig heldig om du finner. Å bestille ifra nett butikker begynner også å bli ekstremt stusslig. Isåfall så må du/han bero seg på å kjøpe spill digitalt og da er det greit å ha en OK internet linje.

 

Som du skriver så er det greit om det varer en stund. PS3 og X360 ligger nå på dødsleie og om jeg skulle anbefalt det så ville det vært om du får tak i en brukt med mange spill inkludert. Men han er 8 år og sjansen for at andre i klassa har en PS4 eller XBO er stor. Da kan en byttelåne spill og Minecraft vil se vesentlig bedre ut. Ser guttungen til søstern som er et par år eldre. Der går det i PS4 og PC for både han og vennene hans på skolen.

 

Men penger vokser jo ikke på trær så en må jo handle utifra det.. Men om mulig så ville jeg se om det var mulig å kjøpe en PS4 eller XBO. Følg med på BlackFriday som er i November ;)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Her var det en del sprikende svar! :) 

 

Men, gitt at jeg har økonomi (kanskje jeg kan få med flere i familien), så virker det jo mer fornuftig å gå for PS4 eller XBox One.

 

Gitt at man går for en av de to - er det hipp som happ egentlig?

 

Tilbud - Ser at BlackFriday er nevnt. Skal følge med på den. Er det ellers vanlig at tilbud på slike konsoller dukker opp? 

 

Tror ikke jeg ønsker å kjøpe brukt. 

 

Takk for alle svar. :) 

Lenke til kommentar

Ville nok spurt gutten kva for konsoller venner spiller på, samt kva konsoll han kunne tenkt seg. Kan bli veldig feil å velge PS4 eller XO og ende opp med motsatt konsoll av det han gjerne vil ha. Om PS4 er ønsket konsoll ville eg kjøpt PS4 Pro og viss XO er ønsket konsoll ville eg kjøpt XO Slim. Begge litt dyrare, men får du med deg fleire i familien burde det gå fint.

Lenke til kommentar

Ville nok ikke spurt rett ut. Tar bort veldig mye av overraskelsefaktoren. Jeg tror ikke at det er så mange 8-åringer som har Xbox One eller PS4, så jeg tror det ikke spiller noen rolle med tanke på vennegjengen. Jeg tror ikke dette har så mye å si heller om vennegjengen har den samme konsollen da det ikke er noe særlig å slippe 8-åringen online.

Lenke til kommentar

Ville nok spurt gutten kva for konsoller venner spiller på, samt kva konsoll han kunne tenkt seg. Kan bli veldig feil å velge PS4 eller XO og ende opp med motsatt konsoll av det han gjerne vil ha. Om PS4 er ønsket konsoll ville eg kjøpt PS4 Pro og viss XO er ønsket konsoll ville eg kjøpt XO Slim. Begge litt dyrare, men får du med deg fleire i familien burde det gå fint.

Min påstand er at en 8-åring ikke har behov for hverken PS4 Pro eller Xbox One S utgaver.

En 8 åring er mer enn fornøyd nok med standardutgaven. Og siden pris allerede er et tema, bør ikke PS4 Pro, eller Xbox One S være på vurderingslisten.

 

Men enig som det blir skrevet her. Litt viktig å treffe Sony vs Microsoft i forhold til hva vennene spiller på.

Både med tanke på byttelåning av spill, og det å ta med seg kontrolleren til venner for lokal multiplayer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Han er 8 år, så jeg ville personlig ikke oversett verdien av Ratchet & Clank, Jax & Daxter, og Sly spillene på PS3. Med en Xbone eller PS4 blir det rimelig få barnespill å velge mellom IMHO. Også i forhold til f.eks en Wii U med en ekstra Wii controller for bakoverkompatibilitet med Wii spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...