Gå til innhold

Slik er det å spille Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En vanlig PS4 kan du "slå" rent gamingmessig med en PC fra 2006. Om du er/var villig til å bruke litt kr da. For å "slå" en PS4 pro med en selvbygd PC idag må du ut med ca 8000 kr.

På papiret ja men de mest visuelle spillene finnes på Xbox og PS4. Uncharted, Last of Us, Red Dead Redemption 2, Horizon Zero Dawn. Det er ingenting på PC som er i nærheten av grafikken der. Skyldes nok at salgstallene er 10x på konsollene men konsollene er kraftig nok til å levere en insane opplevelse. 

Nesten litt grinete med tanke på at jeg sitter på en helt ekstrem PC og har ikke noe spill i nærheten av de ovenfor. Tviler Red Dead kommer på PC.

troller du ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det er altså et "spill" som består av Cutscenes og Quick Time Events? Gjeeeeesp.

 

Jeg antar du er et troll, men biter på likevel.

 

Har du spilt RDR1? Ja, det er noen få QTE i spillet (ekstremt lite i enern i alle fall), men i all hovedsak er det rent gameplay. Vil anta gameplay-cutscene ratioen er ca samme som i GTA5 og RDR1. Mesteparten av det du fikk se i denne videoen er også gameplay, selv om animasjonene er såpass bra at det kan virke som cutscenes.

Lenke til kommentar

Spiller du med intel hd graphics? Absolutt ALLE kryssplattform spill ser bedre ut på pc, så lenge du har maskinvare til det da.

Neida. Jeg har st GTX1080. Og ja multiplatform spill generelt ser bedre ut på en PC. Selv om det skillet begynner å bli rimelig lite på stadig flere spill pga XboxOneX. Og hvor stillbilder og zoom må til for å vise ”store“ små forskjeller.

 

Men når det kommer til ganske mange eksklusive spill så pusher dem hvor bra spill kan se ut over hele linja. Med spill som ser så bra ut at PC har lite til ingenting å stille opp med.

 

Mye av det her er pga fks Sony har noen av verdens beste spill utviklere.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt ekstremt at det ser så bra ut. Og det på en PS4Pro! Håpet at det ville bli en PC annonsering idag. Men jo mer jeg tenker på det jo mer tror jeg dette gjør seg best på et stort 4K HDR TV en på en PC. For folk flest vel å merke...

 

Nå er det ikke noe info tror jeg om det er HDR i spillet. Men det ser ut til å kunne bli helt fantastisk. Det så ihvertfall helt sykt bra ut i 4K.....

 

Gi det til våren neste år du så blir det nok vist frem, kommer nok på pc neste høst.

Lenke til kommentar

Jeg antar du er et troll, men biter på likevel.

 

Har du spilt RDR1? Ja, det er noen få QTE i spillet (ekstremt lite i enern i alle fall), men i all hovedsak er det rent gameplay. Vil anta gameplay-cutscene ratioen er ca samme som i GTA5 og RDR1. Mesteparten av det du fikk se i denne videoen er også gameplay, selv om animasjonene er såpass bra at det kan virke som cutscenes.

Nei, jeg har ikke spilt eneren.

 

Det kan godt være at det meste i denne traileren er in-game, men spørsmålet om det faktisk er "game" eller om det bare er en slags "on rails"-greie der du utløser en scriptet sekvens som du geleides gjennom. Altså mye film og lite spill.

Lenke til kommentar

Sett bort ifra ytelse så må jeg si meg enig med Avean. Spillene som pusher grafikk har jeg stort sett på konsoll dem siste årene. Og da spesielt PlayStation.

Jeg er helt enig i at hardware tatt i betraktning er konsoll spill konge, og jeg ser helt klart en plass for det. Jeg har ikke konsoll idag men har eid de fleste opp til nå, sist en Xbox One.

 

Det sagt, om du bruker penger på en skikkelig PC kombinert med en god skjerm er ikke konsoll i nærheten en gang. Det betyr ikke at PC er bedre enn konsoll på noen måte, og RDR2 ser helt fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Noen som har fulgt med mer enn meg?

 

Rynker litt på nesen når jeg hører at det er dueller med sheriffen og få vitner til å tie stille.

Jeg er ikke noe særlig glad i å være «ond», spiller alltid super-lovlydig i spill. GTA5 gikk greit, følte jeg, når man i all hovedsak skyter mot andre «onde».

 

Noen som vet litt mer hvilke måter man kan spille på når det gjelder å være mest mulig snill?

 

Helt sikkert som i det første Red Dead Redemption... du velger selv om du skal være kul med folk eller en kjiping!

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at hardware tatt i betraktning er konsoll spill konge, og jeg ser helt klart en plass for det. Jeg har ikke konsoll idag men har eid de fleste opp til nå, sist en Xbox One.

 

Det sagt, om du bruker penger på en skikkelig PC kombinert med en god skjerm er ikke konsoll i nærheten en gang. Det betyr ikke at PC er bedre enn konsoll på noen måte, og RDR2 ser helt fantastisk ut.

Du har ikke konsoll lengre, men er sikker på at de ikke kommer i nærheten av en god PC? Merkelig da, at svært mange av oss som faktisk har det nyeste fra alle leire mener konsoll holder tronen for best grafikk den siste tiden... Handler ikke om FLOPS og benchmarks, det handler om hva de beste utviklerne får til når de optimaliserer mot en spesifikk hardware bygget for spill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du har ikke konsoll lengre, men er sikker på at de ikke kommer i nærheten av en god PC? Merkelig da, at svært mange av oss som faktisk har det nyeste fra alle leire mener konsoll holder tronen for best grafikk den siste tiden... Handler ikke om FLOPS og benchmarks, det handler om hva de beste utviklerne får til når de optimaliserer mot en spesifikk hardware bygget for spill.

 

Kom med sammenlikninger, så slipper dere å "sloss" om hva som har best grafikk :D

 

Picture, or it did not happen...

 

Spillet kommer til PC etterhvert, så det blir verdt å vente på. 

 

60hz/60fps i 2018?  :rofl:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

"Problemet" med en slik diskusjon som vi har sporet på nå er vel at endel ikke har spilt PS4 eksklusive spill og kun spilt på PC? Hadde jo vært en artig ting om det ble laget en tråd som vi skal poste ingame bilder ifra spill vi mener er veldig pene. Litt PC vs konsoll spill bilder rett og slett. 

 

Er nok mange spill hvor mange vil få problem med å vite hvilke spill som kjører på hva når det kommer til nyere AAA spill. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Du har ikke konsoll lengre, men er sikker på at de ikke kommer i nærheten av en god PC? Merkelig da, at svært mange av oss som faktisk har det nyeste fra alle leire mener konsoll holder tronen for best grafikk den siste tiden... Handler ikke om FLOPS og benchmarks, det handler om hva de beste utviklerne får til når de optimaliserer mot en spesifikk hardware bygget for spill.

Sant nok, men det at jeg ikke personlig eier en PS4 eller Xbox gjør ikke at jeg ikke har kjennskap til konsoller da. Jeg har timesvis med moro med konsoll med venner som referanse til uttalelsene mine.

Lenke til kommentar

Neida. Jeg har st GTX1080. Og ja multiplatform spill generelt ser bedre ut på en PC. Selv om det skillet begynner å bli rimelig lite på stadig flere spill pga XboxOneX. Og hvor stillbilder og zoom må til for å vise ”store“ små forskjeller.

 

Men når det kommer til ganske mange eksklusive spill så pusher dem hvor bra spill kan se ut over hele linja. Med spill som ser så bra ut at PC har lite til ingenting å stille opp med.

 

Mye av det her er pga fks Sony har noen av verdens beste spill utviklere.

Sony sine eksklusive spill er på et et eget nivå mtp kvalitet ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Problemet" med en slik diskusjon som vi har sporet på nå er vel at endel ikke har spilt PS4 eksklusive spill og kun spilt på PC? Hadde jo vært en artig ting om det ble laget en tråd som vi skal poste ingame bilder ifra spill vi mener er veldig pene. Litt PC vs konsoll spill bilder rett og slett.

 

Er nok mange spill hvor mange vil få problem med å vite hvilke spill som kjører på hva når det kommer til nyere AAA spill.

Det har absolutt ingen hensikt å lage en sånn tråd, hvorfor? Google/YT er stappet med videoer, artikler, bilder og saker, og omtrent alle er enige. Det er morsomt at det fortsatt er en diskusjon, men sånn er det nå en gang. Absolutt alle grafiske fremskritt skjer på PC, og alle teknologiene blir laget på pc. Uten unntak. Å si at konsoller pusher grafikken i verden blir feil når de teknologiske fremskrittene som har skjedd er fra PCer. Vi er ikke alle like informerte.

 

Jeg legger denne diskusjonen død for min del, og refererer til å gjøre noen internettsøk og fakta. Ønsker dere alle en god dag og håper ikke dere får 30fps i vrangstrupen når dere gjør det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...