Gå til innhold

All verdens nyttigste programvare v2


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle slenge inn et program jeg har brukt mye i det siste. :)

 

Mumble

- Link til hjemmeside -

 

Et alternativ til software som Teamspeak og Ventrilo. Dette er, i likhet med nevnte, et VoIP-program med hovedfokus på spillere. Mumble opererer med meget lav latency, god lydkvalitet, og kan tweakes til stort sett hva man måtte ønske. Det er mange grunnner til at jeg velger Mumble fremfor TS/VT, men mer kan leses på Mumbles hjemmesider. Mumble er også open-source.

 

Kategori: Spillrelaterte programmer.

Edit: Leifs

Endret av jH-
Lenke til kommentar

Jeg vil bare komme med noen bemerkninger når det gjelder valg av Brannmurer.

 

Jeg ser at du anbefaler Sygate. Sygate ble spist opp av Symantec for 4-5 år siden og har blitt lagt ned.

Den finnes bare på noen servere , og har ikke blitt oppdatert i det hele tatt (selv brannmurer må oppdaters ).

Den var på sin tid regnet for å være en av de beste , og jeg har selv brukt den (ikke nå lengere).

 

Zone Alarm som er en gammel traver har vært med i mange år.

Mens fullversjonen er meget bra er det nok ikke tilfelle med gratisversjonen. Den er ikke tett i det hele tatt ...

 

For å bekrefte min påstand er det bare å lese denne leaktesten fra Matousec

Matousec har sannsynligvis den mest omfattende leaktesten på nettet , og er den som ekspertene på forumet på wilderssecurity bruker.

 

Jeg råder deg heller til å anbefale Online Armor

 

eller Comodo

 

Disse to firewaller er mange klasser bedre enn Sygate og Zone Alarm.

Lenke til kommentar
Lagt til og oppdatert etter deres ønsker :p

Fortsatt ingen som har noen idé til design?

Har litt fritid nå, så skal få til å lage det, men har bare ingen gode ideer :p

 

 

Takk, ;)

 

skal du lage design selv eller?

 

kan du bare ikke hente noe fra oswd eller noe lignengde?

Lenke til kommentar

Ideen var at noen kanskje hadde giddet å tegne opp/designe et design i Photoshop eller noe sånt, og så sende til meg så kan jeg lage det...

Synes ikke det er noen grunn til å bruke et ferdigdesign fordi de ikke nødvendigvis passer til en side som denne, men dersom du/dere/noen finner et design et sted så er det bare å sende meg linken =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hmm.. Kommer ikke på noen i farten, men det finnes sikkert ett der ute.. Anyone?

 

Det blir nok ikke noe nytt design med det første etter at forespørselen ble veldig dårlig tatt imot:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=883254&hl=

 

Ah, du må ikke ta web-designerne så alvorlig. De skal alltid ha en mening, en ide og et overordnet mål med alt de gjør:P

 

Siden fungerer fint som den er, jeg personlig trenger ikke noe fancy design.

 

Angående et program for å finne duplikater av filer kan du prøve ut http://brooksyounce.byethost13.com/soft/dupfinder.htm

Har ikke testet det selv, men virker lovende.

Lenke til kommentar

Her kommer et forslag til:

GeoGebra er et program for å tegne trekanter, firkanter og diverse geometriske figurer. Krever java for å kjøre. Hører vel med til kategori tegne/cad program. Omtale kan leses her.

 

Ønske:

- Bilderedigeringsprogrammer i egen kategori.

 

 

Og så har jeg noen kommentarer til programmene som allerede ligger der:

 

Gimp:

Et alternativ til photoshop. Avansert bilderedigeringsprogram.

 

Ultimate Boot Disk

Oppstarts-cd med masse diagnoseverktøy. Inneholder bl.a memtest som kan sjekke om rammen er ok.

 

Launchy

(tråden sier jo ingenting om hva programmet gjør). Dette programmet gjør bruk av startmenyen helt overflødig. Istedet for å rote etter det riktige programmet blandt hundrevis av andre kan du bare stave første delen av navnet. Fex hvis jeg skulle åpne excell. Da kan det hende det holder å skrive "ex" før programmet skjønner at det er "excell" jeg vil ha tak i.

 

Open Office

Kan legge til at det inneholder en funksjon som MS office ser ut til å mangle, nemlig et eget program for å tegne figurer, Open Office Draw.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...