Gå til innhold

– Noen spill vil kjøre litt raskere på Xbox One S


Anbefalte innlegg

 

Trudde ikkje pc-gamere var so småelige. Eg trudde heile poenget med pc var å heve seg eit hakk over konsollene (betre bildeflyt og grafikk), ikkje konkurrere i pris.

Enn kjem ikkje langt med 4000,- for ein datamaskin om enn skal spele på den. Og da følger ikkje kontroller eller hdmi/displayport kabel med.

Billige spel finst til konsoll også. Synst ikkje det er eit argument mot konsoll.

Kvifor snakker nokon negativt om konsoller?

Fordi nokre spel bare finst til konsoll kanskje? Eg ser ikkje problemet med å eige begge deler om enn vil spele alle dei gode titlane.

 

PC er jo en mangfoldig og hele tiden endrende bransje, det er ingen komite som sitter og bestemmer hva poenget er, virkeligheten er som den er, og det er det som bestemmer om man kan konkurrere i pris.

 

Man trenger ikke å komme spesielt langt for å matche en konsoll på ytelse, men det er riktig at innkjøpsprisen er dyrere, men så er spillene billigere, uansett hva du "synes".

 

Alle produkter har negative og positive aspekter ved seg, inkludert konsoll, derfor snakker noen om negative ting og andre om positive. Eller samme folk snakker om både negative og positive ting.

 

Jeg ser heller ikke noe stort problem med å ha begge deler, er det noen som har sagt noe slikt? Men jeg velger ofte å kommentere om folk kommer med uriktig informasjon, riktig informasjon er viktig når folk skal velge.

 

AtW

Da er vi einige.

Men etter alle kommentarene i dinna tråden å dømme, synst eg fortsatt at pc-gamere er småelige.

Til HD er alt under 1060/980 håplaust, og til alt over HD med mindre enn eit 1070/980ti er håplaust etter min meining.

Men alle har forskjellige meininger, sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man mener alt under 1060/980 er håpløst, så er Xbone One S kraftig nok for ditt behov.

 

AtW

 

Absolutt.

Konsoll og PC er to forskjellige ting i min verden.

Eg speler på konsoll når det er ein tittel eg vil ha men som ikkje finst på pc. Og det er eg kjempefornøyd med.

Pc-en er min "go to" når eg ønsker betre grafikk framfor konsoll. So enkelt er det.

Eg liker å skru opp grafikkinstillingene på pc-en. Kan den ikkje produsere merkbar betre grafikk enn konsollen min (gitt at det er det samme spelet om du lurer) so vert eg misfornøyd.

Og det er kjekt å sjå kva utviklere presterer med svak maskinvare.

Lenke til kommentar

 

Om man mener alt under 1060/980 er håpløst, så er Xbone One S ikke kraftig nok for ditt behov.

 

AtW

Var det ein skrivefeil der eller?

 

 

Stemmer, er rettet nå. En 1060/980 yter bedre enn en Xbone One S, så om man synes ytelse under det nivået er håpløst, så er ikke Xboxen kraftig nok til ditt bruk.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Om man mener alt under 1060/980 er håpløst, så er Xbone One S ikke kraftig nok for ditt behov.

 

AtW

Var det ein skrivefeil der eller?

 

 

Stemmer, er rettet nå. En 1060/980 yter bedre enn en Xbone One S, så om man synes ytelse under det nivået er håpløst, så er ikke Xboxen kraftig nok til ditt bruk.

 

AtW

Du forstår ikkje. Ein konsoll har fast maskinvare. Den har også eksklusive titler.

Eg eig eit par konsoller fordi eg vil spele dei eksklusive titlane. Og eg er kjempefornøyd med grafikken der. Kvifor? Det finst ikkje betre eller dårlegare innstillinger der. Aksepter det.

Men ein datamaskin kan oppgraderes. Kvifor nøye seg med bare Ok innstillinger på datamaskinen fordi du skal spele med 60hz.

Eg vil spele med høg/ultra innstillinger og 60hz iallfall, på datamaskinen. Da treng du "litt god" maskinvare.

 

Det er lov å vere prisbevisst. Men dei som kjøper konsoll har andre grunner enn dere kanskje.

 

Dinna konsollen er ein minimal oppgradering fra den gamle, men den er eit betre alternativ enn den gamle utgaven dersom du vil kjøpe ein xbox.

Lenke til kommentar

Jeg betalte 2800 for en xbox 360 elite. Den humper og går enda etter temmelig mange år og jeg spilte på den senest i går. Spill er på tilbud på konsoller også.

 

Jeg tror det er svært vanskelig å konkurrere mot det økonomisk.

 

Spilte playstation 2 idag, funker selv om den er 13+ år gammel og spillene er 60fps. 7gen. konsoller og framover er tåpelige.

Lenke til kommentar

 

 

 

Om man mener alt under 1060/980 er håpløst, så er Xbone One S ikke kraftig nok for ditt behov.

 

AtW

Var det ein skrivefeil der eller?

 

 

Stemmer, er rettet nå. En 1060/980 yter bedre enn en Xbone One S, så om man synes ytelse under det nivået er håpløst, så er ikke Xboxen kraftig nok til ditt bruk.

 

AtW

Du forstår ikkje. Ein konsoll har fast maskinvare. Den har også eksklusive titler.

Eg eig eit par konsoller fordi eg vil spele dei eksklusive titlane. Og eg er kjempefornøyd med grafikken der. Kvifor? Det finst ikkje betre eller dårlegare innstillinger der. Aksepter det.

Men ein datamaskin kan oppgraderes. Kvifor nøye seg med bare Ok innstillinger på datamaskinen fordi du skal spele med 60hz.

Eg vil spele med høg/ultra innstillinger og 60hz iallfall, på datamaskinen. Da treng du "litt god" maskinvare.

 

Det er lov å vere prisbevisst. Men dei som kjøper konsoll har andre grunner enn dere kanskje.

 

Dinna konsollen er ein minimal oppgradering fra den gamle, men den er eit betre alternativ enn den gamle utgaven dersom du vil kjøpe ein xbox.

 

 

Du aksepterer grafikken helt fint fra en maskin, men synes den samme grafikken er håpløs på en annen maskin? Det er jo greit nok å ønske bedre grafikk om man kan få det til. Men det virker litt underlig å kalle seg kjempefornøyd med grafikken i et åndedrett, og så kalle grafikk av samme kvalitet "håpløs" når den kommer fra en annen maskin.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du ser jo helt bort ifra konsollens absolutte seiersargument mot PC-en for den generelle forbruker. Du tar en boks, pakker den ut, putter i ledninger, setter inn et spill og er i gang. Eventuelt laster det ned, og kjører igang. Uten å måtte gjøre noen tilpasninger kan man stort sett klare seg igjennom det meste. På en PC må det fort tweakes og tunes for at innstillinger skal matche med maskinvaren...

 

Kjører selv en vanlig Xbox One på min 49" Ultra HD TV, og må si at jeg er svært fornøyd med grafikken i de fleste spillene, også de gamle 360-spillene synes jeg ser mer en bra nok ut.

 

Har man et innbilt behov for å kjøre spill i 1080 fremfor 900 og tror man ser forskjell mens man faktisk spiller, så er man vel såpass hardcore at en rendyrket gamermaskin er å foretrekke.

 

Spillets underholdningsgrad vil ALLTID være viktigere enn hvor mange linjer spillet produserer, og for dem gemene hop ser man ikke forskjell på 53 og 60 fps....

Lenke til kommentar

Du ser jo helt bort ifra konsollens absolutte seiersargument mot PC-en for den generelle forbruker. Du tar en boks, pakker den ut, putter i ledninger, setter inn et spill og er i gang. Eventuelt laster det ned, og kjører igang. Uten å måtte gjøre noen tilpasninger kan man stort sett klare seg igjennom det meste. På en PC må det fort tweakes og tunes for at innstillinger skal matche med maskinvaren...

 

Kjører selv en vanlig Xbox One på min 49" Ultra HD TV, og må si at jeg er svært fornøyd med grafikken i de fleste spillene, også de gamle 360-spillene synes jeg ser mer en bra nok ut.

 

Har man et innbilt behov for å kjøre spill i 1080 fremfor 900 og tror man ser forskjell mens man faktisk spiller, så er man vel såpass hardcore at en rendyrket gamermaskin er å foretrekke.

 

Spillets underholdningsgrad vil ALLTID være viktigere enn hvor mange linjer spillet produserer, og for dem gemene hop ser man ikke forskjell på 53 og 60 fps....

 

Nå er det en oppsett prosess man må igjennom når man skrur på en ny konsoll, opprette en konto (hvis man ikke har en fra før) og eventuell betaling informasjon. Så er det sannsynligvis en stor software (dashboard/firmware) oppdatering med en lengre installasjons prosess. Når alt det endelig er klart og man setter i en nytt spill i konsollen er det en installerings prosess og ofte en større patch oppdatering av spillet. Ikke noe avansert, men jaggu tar det tid og det er langt ifra å bare koble den til, skru den på, sette i spillet og man er igang, slik det var før i tiden med konsoll.
 
Tweaking og tuning er ikke for alle, men det heller ikke man må gjøre på PC. Man har som regel preset innstillinger i spill som "low, medium, high" og har man GeForce Experience er det bare å trykke på en knapp for nogenlunde optimaliserte innstillinger for hardwaren man har. Men det blir gjerne noe mer komplisert på PC ja.
 
Man kan lett se forskjell på 53FPS og vsynced 60FPS på en TV mtp screen tearing. Problemet mitt med konsoll er først og fremst bildeflyt, som etter min mening er alt for ofte for dårlig. 30FPS blir for dårlig i mange spill og når det i tillegg faller under dette i mange tilfeller blir det klart noe som ødelegger spillopplevelsen for min del. Men jeg vet også at det er mange som ikke kunne ha brydd seg mindre om dette.  
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Du ser jo helt bort ifra konsollens absolutte seiersargument mot PC-en for den generelle forbruker. Du tar en boks, pakker den ut, putter i ledninger, setter inn et spill og er i gang. Eventuelt laster det ned, og kjører igang. Uten å måtte gjøre noen tilpasninger kan man stort sett klare seg igjennom det meste. På en PC må det fort tweakes og tunes for at innstillinger skal matche med maskinvaren...

 

Kjører selv en vanlig Xbox One på min 49" Ultra HD TV, og må si at jeg er svært fornøyd med grafikken i de fleste spillene, også de gamle 360-spillene synes jeg ser mer en bra nok ut.

 

Har man et innbilt behov for å kjøre spill i 1080 fremfor 900 og tror man ser forskjell mens man faktisk spiller, så er man vel såpass hardcore at en rendyrket gamermaskin er å foretrekke.

 

Spillets underholdningsgrad vil ALLTID være viktigere enn hvor mange linjer spillet produserer, og for dem gemene hop ser man ikke forskjell på 53 og 60 fps....

 

Litt med vane å gjøre, men jeg synes faktisk med hånda på hjertet at konsoller er mer tungvindte i oppsett, spillte en periode titanfall med noen venner på xbox, var et helvete å sette opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har 4k skjerm og topp grafikkort er tanken på å gå tilbake til konsoll aldri vært mer uaktuelt.

 

Har Xbox one gamepad på rommet og Nvidia shield i stua som jeg streamer spillene fra PC trådløst. Aldri i verden om jeg går tilbake til 30fps og mye dårligere grafikk. Det koster og være kar, men i mine øyne så er det verdt pengene hvis man er interessert .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...