Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Hva skulle det ha å si og hva skulle forskjellen være fra andre adaptere?

Det står: Koble bare til Jordete kontakter osv, selv om jeg har andre pcer hvor det står det samme og adapteret er likt, og de har jeg hatt både i jordede og ikke jordede, men problemet er at jeg har lest at den "aluminiums" finishen kan gi deg støt om du ikke bruker en jordet kontakt. :ohmy: :ohmy:

 

Jeg bor i Danmark, og her finnes det slett ikke kontakter med "norsk" type jording (her har jordede kontakter tre pinner, noe som er idiotisk fordi man da er avhengig av jordede stikk for å kunne koble seg til). Men jeg har i hvertfall ikke fått støt eller andre ting av min kjære M1330 ennå :love:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk PC-en min igår å jeg lurer på om jeg har fått en med Whine. Tror ikke jeg hadde tenkt noe på det hvis det ikke var så utbredt. Men er det en liten skviiipe lyd som kommer med håndleddstøtten på høyre side? (T9300 2,5GHz)

 

Er service pack 1 innstalert hos meg? Hvor kan jeg se det? og eventuelt, hvor laster jeg det ned ifra?

 

Takker for svar :)

 

Fikk min i går jeg også, men med T8100 2.1 GHz prosessoren. Jeg har ingen whine og jeg har lastet ned den nye Biosoppdateringen fra Dell. Den heter A10 og erstatter A09.

 

Windows Vista Service Pack 1 får du automatisk gjennom Windows Update. Jeg har lest at folk har oppdaget at webcam og diverse ting slutter å fungere etter SP1, men hos meg så fungerte alt som normalt etter SP1. Systemet ble kjappere og det fikk en frisk start. Jeg anbefaler deg å logge deg inn på www.dell.no og klikke på support>laste ned de nyeste drivere og oppdateringer. Kjør også Windows Update regelmessig eller sett opp en dato for automatisk søk osv :-) Lykke til :new_woot:

 

Skal gjøre det! Hmm nå er pipelyden borte... jeg bare restartet PC-en... Hører man whinen første gang man slår på PC-en? For min var dønn stille :hmm:

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til hvordan man kan få XPS-supporten til å få opp farten? Har vært i kontakt med dem over telefon flere ganger, men de som sitter på andre siden er jo totalt ubrukelige. Har etter mye søking funnet ut at det er disken som er ødelagt, så jeg vurderer å kjøpe disk selv. Er straks inne på 3 uke med venting på svar via mail.. Burde være en norsk support på denne også.

 

Jeg får rikitgnok ingen feil på HD når jeg kjører diagnoseprogram på den, men det kommer bare feil ved en installasjon av vista. (Får samme feilen når jeg prøver disken i en annen 1330, så er rimelig sikker på at det er disken).

 

Noen som har tips til programmer som kan sjekke for feil? Har prøvd noen, men uten hell dessverre.

Lenke til kommentar

XPS supporten er ubrukelig ja. Du sier du har kjørt diagnostikken, er dette Fn+Power (når avslått)? Dette er i tilfelle PSA'en og kan ikke alltid ta alle feil, men verdt å forsøke. Om den ikke gir noe eller du er usikker på hvordan du får den i gang kan du forsøke F12 når du slår på maskinen, og deretter velge Diagnostics. Får du en feilkode i en av disse testene så er det sjelden noen grunn til akkedering fra supporten sin side, med unntak av et par som er rene "feil på filsystem" feil, og ikke maskinvarefeil. Det er i alle fall ikke å anbefale å bruke mail til kontakt så lenge du har et problem og ikke bare behøver litt informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har kun god erfaring med Dell XPS support. Ring til XPS Premiun support, den er åpen 24 timer i døgnet. Koster ikke rare greiene, bare lokaltakst. Den er på engelsk, fikk snakke med riktig så trivelig inder som het Rippon eller noe. Siden han ikke klarte å fikse problemet over telefon og via nettet, kom det, ganske på minutter 48 timer senere en tekniker på døren. Måtte skifte hovedkort pga at maskinen ikke ville registrere at strømkabelen sto i. Ingen problemer etter det.

 

Har ingen utvidet garanti, kun den basisen som følger med!

 

-Tet

Lenke til kommentar
Jeg har kun god erfaring med Dell XPS support. Ring til XPS Premiun support, den er åpen 24 timer i døgnet. Koster ikke rare greiene, bare lokaltakst. Den er på engelsk, fikk snakke med riktig så trivelig inder som het Rippon eller noe. Siden han ikke klarte å fikse problemet over telefon og via nettet, kom det, ganske på minutter 48 timer senere en tekniker på døren. Måtte skifte hovedkort pga at maskinen ikke ville registrere at strømkabelen sto i. Ingen problemer etter det.

 

Har ingen utvidet garanti, kun den basisen som følger med!

 

-Tet

 

Kan godt hende det var han jeg også snakket med ja. Når han ber meg om å avinstallere brannmuren min, når jeg har forklart flere ganger at jeg ikke kommer inn i vista på grunn av en bluescreen, så mister jeg litt troen. I tillegg så kunne han spurt meg hvilken verson jeg har av bios i stedet for å skal ha meg til å trykke på den og den kanppen for å finne biosversonen. Enten så trodde han vel jeg var en noob eller så gjorde han det bare for å være frekk.. hehe.. ikke vet jeg, men det var ikke mye forståelse å møte der i gården. Får prøve igjen en dag snart nå. Kan jo hende det kommer igjennom at det trengs et og annet hw-bytte :)

Lenke til kommentar
Kraftigere kort?

hmm... det er kraftig nok for de fleste spill(i alle fall de jeg spiller)

 

Men jeg veit ikke om det klarer det eneste spillet jeg faktisk spiller og det er The sims 2. ?

 

Hmm... Sims 2 skal funke på GeForce 4 i følge ei nettside jeg leste på.

Side M1330 har en varsjon av GeForce 8, så tror jeg det skal gå bra :D

 

Minimumkrav til The Sims 2 fra Thesims2.no:

 

Hvis du har et T&L-kompatibelt grafikkort med minst 32 MB video-RAM (som nvidia GeForce 2 eller bedre

eller ATI Radeon 7000 eller bedre) trenger du minst:

#

 

 

800 MHz P3 prosessor eller bedre

#

 

 

256 MB RAM med Windows XP, Windows ME, Windows 98 eller Windows 2000

#

 

 

Minst 3.5 GB ledig plass på harddisken

 

Hvis du har et grafikkort som ikke støtter T&L (som TNT2 eller Intel Integrated) trenger du minst:

#

 

 

2.0 GHz prosessor eller bedre

#

 

 

256 MB RAM med Windows XP, Windows ME, Windows 98, eller Windows 2000

#

 

 

Minst 3.5 GB ledig plass på harddisken

 

Anbefalte grafikkort (jo mer RAM, desto bedre):

#

 

 

ATI Radeon 9800 Pro

#

 

 

Nvidia Geforce 4 eller FX

 

Endret av Atzz
Lenke til kommentar
Jeg har kun god erfaring med Dell XPS support. Ring til XPS Premiun support, den er åpen 24 timer i døgnet. Koster ikke rare greiene, bare lokaltakst. Den er på engelsk, fikk snakke med riktig så trivelig inder som het Rippon eller noe. Siden han ikke klarte å fikse problemet over telefon og via nettet, kom det, ganske på minutter 48 timer senere en tekniker på døren. Måtte skifte hovedkort pga at maskinen ikke ville registrere at strømkabelen sto i. Ingen problemer etter det.

 

Har ingen utvidet garanti, kun den basisen som følger med!

 

-Tet

 

Kan godt hende det var han jeg også snakket med ja. Når han ber meg om å avinstallere brannmuren min, når jeg har forklart flere ganger at jeg ikke kommer inn i vista på grunn av en bluescreen, så mister jeg litt troen. I tillegg så kunne han spurt meg hvilken verson jeg har av bios i stedet for å skal ha meg til å trykke på den og den kanppen for å finne biosversonen. Enten så trodde han vel jeg var en noob eller så gjorde han det bare for å være frekk.. hehe.. ikke vet jeg, men det var ikke mye forståelse å møte der i gården. Får prøve igjen en dag snart nå. Kan jo hende det kommer igjennom at det trengs et og annet hw-bytte :)

 

Akkurat hva gjelder det der så kan jeg nødvendigvis bare snakke på egne vegne, men min erfaring er at det er veeeeeeeeeldig sjelden at kunder er så erfarne som de tror de er, og dessuten kan man legge til at begrepene som brukes internt av support ikke nødvendigvis er de som kunden forventer seg, så da er det vanligvis bedre å gå A-B-C ruten heller enn å håpe at kunden faktisk vet hva han/hun gjør. Ikke for at man skal mistro deg som bruker eller for å være frekk, men rett og slett for at det å feilsøke et system er en kokebokprossess der et enkelt manglende eller feil utført steg fort kan endre hele konklusjonen. Når det er sagt, han kunne nok ha spurt om BIOS versjon, men tenkte formodentligvis ikke på det, uten at jeg vet hvordan samtalen mellom dere forløpte.

 

Ellers kan det være han forsøkte å få deg inn i Safe Mode for å avinstallere brannmur, skjønt igjen, kjenner jo ikke til samtalen. Ofte at Safe Mode funker selv om vanlig ikke gjør (litt av poenget med Safe Mode tross alt). Men har enda ikke vært borti at brannmur skaper blåskjermer, skjønt det er ikke akkurat umulig. Hvilken stoppkode fikk du? Har du forsøkt Safe Mode (evt med og uten nettverk)?

Lenke til kommentar

Veldig bra initiativ med ny trå her! Håper førsteposten blir holdt oppdatert!

 

Er det noen som vet om evt. hvordan man kan benytte DirectMedia-knappen til f.eks starte et sekundært OS. For eksempel hvis man fjerner DirectMedia og har vista og Linux dualboot.

 

Og er det noen som vet hva den første partisjonen "Dell utility" er til for? Den er på 47MB.

Lenke til kommentar

Hva angår MDRT knappen så vet jeg ikke om det går an, jeg skulle anta at alt i prinsippet er mulig men klokere hoder enn meg må i tilfelle si hvordan. Hva angår Dell Utility så er det diagnostikk-partisjonen, feilsøkingsverktøy. Jeg anbefaler att du beholder den om du ikke absolutt behøver 47mb ekstra, ellers må du kjøre verktøyet fra CD og det er av forskjellige årsaker ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Akkurat hva gjelder det der så kan jeg nødvendigvis bare snakke på egne vegne, men min erfaring er at det er veeeeeeeeeldig sjelden at kunder er så erfarne som de tror de er, og dessuten kan man legge til at begrepene som brukes internt av support ikke nødvendigvis er de som kunden forventer seg, så da er det vanligvis bedre å gå A-B-C ruten heller enn å håpe at kunden faktisk vet hva han/hun gjør. Ikke for at man skal mistro deg som bruker eller for å være frekk, men rett og slett for at det å feilsøke et system er en kokebokprossess der et enkelt manglende eller feil utført steg fort kan endre hele konklusjonen. Når det er sagt, han kunne nok ha spurt om BIOS versjon, men tenkte formodentligvis ikke på det, uten at jeg vet hvordan samtalen mellom dere forløpte.

 

Ellers kan det være han forsøkte å få deg inn i Safe Mode for å avinstallere brannmur, skjønt igjen, kjenner jo ikke til samtalen. Ofte at Safe Mode funker selv om vanlig ikke gjør (litt av poenget med Safe Mode tross alt). Men har enda ikke vært borti at brannmur skaper blåskjermer, skjønt det er ikke akkurat umulig. Hvilken stoppkode fikk du? Har du forsøkt Safe Mode (evt med og uten nettverk)?

Ja, skjønner jo at supporten må gjøre det slik når de aller fleste kunder ikke har peiling i det heletatt, men jeg hadde gjort det klart at jeg var utdannet dataingeniør (uten at det er noe å skryte av, men da har man hakket mer peiling enn mannen i gata).

 

Safemode eller noen av de andre alternativene førte til STOP: 0x0000c1f5. Med andre programmer, dvs. de fleste aktuelle på Hirens Boot CD, fikk jeg beskjed om alt fra overlappende partisjoner til generell partisjonsfeil. Oppstart med Vista-DVD eller gjenopprettning fra image fungerte heller ikke. Full formatering og etterhvert sletting av partisjoner og alt som var på disken gjorde ikke saken bedre. Ved første boot fra harddisk under installasjon av OS var det filer som enten manglet eller var ødelagte.

 

Siden jeg har tilgang på en annen XPS, som er helt lik denne, prøvde jeg å legge inn Vista med denne, men uten hell det også. Samme feil der. Så det er da disken som er vanskelig (evt. ødelagt på et vis). Derfor er det litt rart at jeg ikke finner noen feil på den når jeg bruker diagnoseprogrammer.

 

Alt som startet dette var en winupdate engang på nyåret. Har blitt litt skeptisk til winupdate etter dette.. hehe

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Har spurt om dette før, men føler liksom at det er litt akutt nå. Siden mange her sikkert har en M1330 og jeg lurer på hvilke temperaturer deres har? Selv har min en peak på 85 grader ved 1080p filmer og da blir det så varmt at filmen lagger. Er veldig irriterende var ikke sånn før. Da kjørte ikke vifta på fult engang med 1080p filmer. Etter 15 min med 1080p film nå er det sånn det kommer et bilde hvert femte sekund og da blir det ikke mulig å se på

Lenke til kommentar
Har spurt om dette før, men føler liksom at det er litt akutt nå. Siden mange her sikkert har en M1330 og jeg lurer på hvilke temperaturer deres har? Selv har min en peak på 85 grader ved 1080p filmer og da blir det så varmt at filmen lagger. Er veldig irriterende var ikke sånn før. Da kjørte ikke vifta på fult engang med 1080p filmer. Etter 15 min med 1080p film nå er det sånn det kommer et bilde hvert femte sekund og da blir det ikke mulig å se på

 

Er maskina gammel?

Hvis du har brukt den en stund, kan det være fult av støv inne i kjølevifte, som gjør at den ikke får god nok kjøling. Har opplevd dette på mange bærbare....

Endret av Atzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...