Gå til innhold

Hvordan reinstallere pcn?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei

 

Tenkte jeg skulle reinstallere pcn. Stemmer det at den blir som ny? For jeg den like rask og sterk som det den var? Hvordan gjør jeg dette 100%?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Du må opplyse merke og modell, hvilket operativsystem som var installert når den var ny og hvilket operativsystem som er installert nå.

 

Her er bilde av systemet:

 

KAGcGl1.png

Lenke til kommentar

Ja, "Using Acer Recovery Management to Restore Windows 8" tilsvarer reinstallering/gjenoppretting til fabrikk.

 

Merk at alt som er installert og lagret siden den var ny eller gjenopprettet sist blir slettet. Ta nødvendig backup først og sjekk at du har alle lisenser for evt. kjøpt programvare før du gjenoppretter.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Når man har Win10 installert kan man lage et recovery image på en USB-pinne og bruke dette til å reinstallere Windows på maskinen. Da vil man få en ren Windows 10 uten problemer, men dersom du allerede har fjernet Win 10 of installert Win 8, er ikke det lenger en løsning for deg (før du evt får oppgradert Win 8 igjen da).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Under installeringen så stoppet den lenge på acer logoen etter at den restartet seg. Prøvde å restaste etter flere timer og slår den på så stopper den på samme sted. Bare 2 sekunder etter oppstart?

 

Når jeg går inn i bios ser jeg at jeg har Windows 10

 

http://i.imgur.com/KBC4zzbh.jpg

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Prøver å gå tilbake til 8.1 nå fra bios. Teit at den skulle låse seg. Tenker kansje jeg må kjøre full windows updated på 8.1 før jeg prøver oppgraderingen til 10.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det du postet bilde av i innlegg #12 heter "Advanced Startup Options". Bios er noe annet.

 

Hvilken Acer modell er dette? Det skal stå på undersiden av pc'en.

 

Aspire V5 series. Modell: ZRI

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ZRI synes jeg er en merkelig modellbetegnelse.

 

Her er en liste over pc'er som Acer støtter med drivere for Windows 10:

 

https://www.acer.com/ac/en/MY/content/windows10-eligible-models

 

 

Sjekk den listen og sammenlgn med det som står under pc'en din. Hva er korrekt modellbetegnelse og står den på listen?

 

Fant den nå. Aspire V5-552

 

Det står dette nede på siden du sendte.

 

* Please make sure to upgrade the BIOS before upgrade to Windows 10. Jeg hadde jo nettopp satt pcn tilbake til ny ved å slette alt og sette en tilbake til fabrikkinstalasjonen. Kansje derfor? Oppdatetrer windows 8.1 gjennom windows update nå. Så skal jeg prøve på nytt med windows 10 når den er ferdig.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...