Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hevn mot butikk med dårlig kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering, ts?

 

Angående trussel om politi: Takk for godt svar, Krikkert.

 

Hvis jeg tar opp et falskt politi-idkort og sier jeg truer med å bruke min makt, så påberoper jeg meg politiets makt for å løse konflikt til mitt nivå, og dét er jo unektelig ulovlig, sikkert på flere nivåer.

Om jeg truer med å anmelde noen til politiet, så påberoper jeg meg ikke deres makt. Det er kun en trussel, jeg påberoper meg ingen makt. Jeg sier ikke at jeg er politi. Om jeg velger å anmelde, så overlater jeg ansvaret til politiet, med alt papirarbeid, tid, ressurser og negativ pr det koster firmaet.

Lenke til kommentar

Oppdatering, ts?

 

Angående trussel om politi: Takk for godt svar, Krikkert.

 

Hvis jeg tar opp et falskt politi-idkort og sier jeg truer med å bruke min makt, så påberoper jeg meg politiets makt for å løse konflikt til mitt nivå, og dét er jo unektelig ulovlig, sikkert på flere nivåer.

Om jeg truer med å anmelde noen til politiet, så påberoper jeg meg ikke deres makt. Det er kun en trussel, jeg påberoper meg ingen makt. Jeg sier ikke at jeg er politi. Om jeg velger å anmelde, så overlater jeg ansvaret til politiet, med alt papirarbeid, tid, ressurser og negativ pr det koster firmaet.

 

 

For det første, dette er overhodet ingen politsak. Det er en helt ordinær konflikt mellom to sivile parter og skal løses deretter.

 

Politijuristen henlegger neste alle saker som ikke omhandler vold eller har et stort økonomisk skadeomfang på grunn av lav bemanning og tilgang på ressurser.

 

Bedriften vil sikkert ikke en gang motta brev om at det er anmeldt et forhold mot dem.  :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...