Gå til innhold

Nintendo dårligst på miljø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alvorlig talt, hvem velger konsoll etter hva som er mest miljøvennlig? Jeg tviler på det er mange. Faktisk tror jeg de færreste tar miljøvennlighet inn i vurderingen, foruten som bonus. Kjøper du bil som er miljøvennlig er det som oftest noe som kommer av lavt bensin forbruk, og du kjøper den fordi den er billig i drift. Å kunne komme med miljøet etterpå er en bonus, noe man kan si for å dytte seg litt opp.

 

Jeg kjøper ikke spill utifra hvem som har mest miljøvennlig produksjon. Faktisk tror jeg ikke jeg kjøper noe basert på hvor miljøvennlig det er. Hvorfor? Miljøvennlig er ofte dyrt, og jeg som kunde må plukke opp regningen. Hvis jeg har to nesten identiske valg, og den ene er miljøvennlig, så tar jeg den. Men ellers, tviler sterkt.

Lenke til kommentar

360'er blir for det meste reparert, ikke kastet på dynga. Skal litt mer til enn at loddetinnet mister grepet før det kastes istedefor å få en kjapp fiks.

 

Nå tar forsåvidt testen for seg produksjonen og informasjon om hvordan å kvitte seg med konsollene etter de "dør". Strømforbruk vinner nok Wii på, men praktisk sett har det jo mye å si hvor mye den er på og, ikke at jeg tror Wii mister førsteplass på "minst strømforbruk" av den grunn.

Lenke til kommentar

Meget bra av Greenpeace å sette fokus på dette!

 

Ikke mange kommer til å bry seg da, ihvertfall ikke gamere. Men mer oppmerksomhet rundt problemet er bra.

 

Håper bare dette på en eller an måte blir tatt opp i storpolitikken også. Slik at miljøsvinene blir mer oppmerksomme på hva de gjør og presset til endring.

 

Jeg tipper de fleste av disse store elektronikk-gigantene har sine produksjoner i Kina, India og andre billige land. Jeg hørte en reportasje fra kina for en knapp veke siden med to norske reportere som oppserverte hvor grufulle forholdene var anngående forurensing.

 

Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Jeg ville ikke bodd i nærområdet der slikt utstyr masseproduseres billig.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper ikke spill utifra hvem som har mest miljøvennlig produksjon. Faktisk tror jeg ikke jeg kjøper noe basert på hvor miljøvennlig det er. Hvorfor? Miljøvennlig er ofte dyrt, og jeg som kunde må plukke opp regningen. Hvis jeg har to nesten identiske valg, og den ene er miljøvennlig, så tar jeg den. Men ellers, tviler sterkt.

Det finnes ingen miljøvennlige biler.

Lenke til kommentar

Jiiz!

 

Ghaundan: jeg er imponert over hvor ignorant det går an å bli! Gratulerer!

 

At du ikke kjøper noe utifra hvor miljøvennlig det er sier bare noe om DEG og ikke gamere generelt.

Og det er nettop på grunn av sånne som DEG, at denne kloden er så rævkjørt som den er.

Det er "du som må plukke opp regningen"? Ja, selvfølgelig! Varen DU velger å kjøpe koster miljøet masse, så ved at du ikke tar regningen med ditt navn på, hvem skal ta den da?

Det blir vel som Mr.Gnom sier de som bor ved fabrikkene der de produseres. Kina, India, o.l.

Men det skal jo selvfølgelig ikke være VÅRT problem!?

 

Jeg synes vi må tenke oss litt mere om når det gjelder konsekvensene av de handlingene vi gjør.

 

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/02_1...207_468x762.jpg

Lenke til kommentar

Får poste dette her også da:

http://arstechnica.com/news.ars/post/20071...rch-effort.html

 

The research in general appears lazy. Nintendo's failing grade appears to be based entirely on this entry in the corporate FAQ, which briefly summarizes some of the steps the company has taken to protect the environment. Anything that's not covered there is simply rated "No Information." Similarly, all of the information on Microsoft originates from press materials and corporate statements on the company's web site. Clearly, Greenpeace did not perform an exhaustive evaluation of chemical use through the manufacturing pipeline.
Lenke til kommentar
Siden SONY er mest miljøvennlige tror jeg at jeg skal investere i en PS3 til meg selv til jul. Ved å kjøpe en PS3 istedet for 360/WII vil jeg forhåpentligvis hindre at havnivået stiger og dermed redder jeg mange menneskeliv.

 

Eller kanskje jeg bare skal gi faen.

 

Hahah, velg alternativ 2, du. :!:

 

Forøvrig nekter jeg å tro på dette. Som en ekte fanboy vet jeg at alt laget av Nintendo er resirkulerbart som løvet i en skog, og det de tenker mest på er hvordan de kan utmerke seg best på Greenpeace sin liste. Jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen i Greenpeace' beskrivelse av Nintendo i denne listen. :roll:

Lenke til kommentar

Men nintendo var jo en av de få som faktisk produserte mesteparten av manualene og pakningene av resirkulert papir og uten et eller annet stoff? Jaja, jagerflyturene som skjer her i landet for moro skylt forurenser sannsynligvis tusenvis av ganger mer enn produksjonen av wii maskinene (har ikke lest alt ennå) hvis det var det som var ille.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...