Gå til innhold

Obsidian vil bekjempe bruktmarkedet (PC)


Anbefalte innlegg

De vil tjene penger som alle andre forretninger. Hva er det som er så vanskelig å forstå?

 

1. Påstanden om at bruktsalg er som kopiering, fordi det strider mot elmenter økonomi.

Sett fra deres synsvinkel er det faktisk det. Når du laster ned noe ulovlig tjener de ingenting. Om du kjøper spillet brukt fra meg tjener de ingenting.

2. At alle selskaper driter i kundene sine sålenge de tror de får mer penger, for det er ikke rikitg.

Hvem har sagt de driter i kundene? Alt de sier er at de vil bekjempe bruktmarkedet. Det er noe helt annet. Får de ikke penger kan de gå konkurs. Vi har sett det utallige ganger før, og likevel skjønner ikke folk sammenhengen mellom "ikke tjene penger" og "gå konkurs".

3. At selv om ens eneste fokus er mere penger, så tror forskjellige selskaper at forskjellige ting gir de mer penger, derfor vil man støtte de som gjør ting på måten som er best for oss kunder.

At de ikke tjener noe på bruktmarkedet er ren logikk. Den eneste måten de kan tjene noe er om de starter sin egen bruktbutikk. Om jeg gir deg et spill gratis tjener de ingenting på det. Om jeg tar litt betalt for å gi deg spillet tjener de heller ingenting på det. Uansett hvordan du snur og vender på det handler det om å tjene penger, og så lenge vi kjøper, stjeler, låner, bytter osv brukte spill tjener de ingenting på det. Det er ikke avansert matematikk, akkurat.

 

AtW

 

Isåfall kan de ikke elementær økonomi, og din rene logikk er nok i overkant enkel, om folk kan selge ett produkt brukt, så er de villig til å betale mer for det nytt, hvem tjener på at folk vil betale mer for noe nytt tror du?

 

Det er du som argumenterer for at å tjene penger står over alt annet, om det gjør det, så driter de i kunden, deres eneste mål er å tjene mest mulig penger, om du ikke mener det er riktig, så faller jo hele argumentasjonsrekken du dro sammen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt? ser ikke humorn i en endelig digitalisering og download av spill det funker faktisk bra som psn og live beviser

 

Posten din er jo overraskende spekket med merkelige påstander til å være så kort, for å ta det minst viktige først, "gjør alt digitalt"? Det tror jeg allerede er godt på vei :) FOr det andre, det er jo blendene åpenbart for enhver at man ikke slipper kopiering med en download-modell. Det finnes jo mange download-only-produkter i dag også.

 

AtW

Lenke til kommentar

"I tillegg til en bremsende effekt på bruktmarkedet, ser Avellone også andre fordeler med digital distribusjon. Blant annet gir det utviklerne mer fleksibilitet med tanke på å gjøre ferdig produktene. "

 

Etter min mening og burde være etter loven, så skulle de ikke hatt lov til å gi ut uferdige produkter. De har tjent nok på Fallout: New vegas til å gjøre det ferdig flere ganger. Men enda har jeg krasj så ofte at jeg ikke er halveis i spillet engang og har gått lei for lenge siden.

Lenke til kommentar

Skulle tatt seg ut om en forfatter gikk ut og kritiserte bruktbokhandler like sterkt, for eksempel.

 

Eller biblioteka! Tenk å låne vekk bøker GRATIS!

 

Hadde det vore noko tilsvarande MPAA/RIAA for forfattarar hadde nok alle bibliotek vore brent ned til grunnen for lenge sida.

 

Nå skal det jo nevnes at man får lånt CDer og filmer gratis på biblioteket også, ihvertfall her til lands.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...