Gå til innhold

Større trafikk fra kina enn norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt mer trafikk enn det man opplever i snitt, men likevel ikke unormalt. Først og fremst er det en god del trafikk fra søkemotorer, o.s.v., dette er helt uskyldig. Scriptkiddies og hackere som ser etter svakheter er langt verre. Og dette vil du oppleve mye av når du bruker kjente løsninger som WordPress. I tillegg har du et ikke-standard tema som vekker enda større oppmerksomhet. Men så lenge du er sikkerhetsbevisst går det sikkert bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok dessverre ikke ekte trafikk men noe automatiserte greier som snuser på nettsider etter svakheter som de kan utnytte eller bare spamme reklame. Her en hel del trafikk fra indonesia og pakistan på min egen siden som titt og ofte prøver å logge inn som admin.

Endret av Kirikovski
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok dessverre ikke ekte trafikk men noe automatiserte greier som snuser på nettsider etter svakheter som de kan utnytte eller bare spamme reklame. Her en hel del trafikk fra indonesia og pakistan på min egen siden som titt og ofte prøver å logge inn som admin.

Hvorfor prøver folk og gjøre dette å er det noe jeg burde være obs på?

 

Ser nightowl skrev over om og være sikkerhets bevisst, men får nok sette meg mer inn i wordpress for svakheter :/

Lenke til kommentar

Hvorfor prøver folk og gjøre dette å er det noe jeg burde være obs på?

 

De ønsker administratorrettigheter så de kan gjøre gud-vet-hva med nettsiden/webhotellet ditt.

 

Ser nightowl skrev over om og være sikkerhets bevisst, men får nok sette meg mer inn i wordpress for svakheter :/

 

Det enkle:

1. Først og fremst: Hold Wordpress oppdatert! Samme gjelder tema og utvidelser.

2. Installer f.eks. WordFence (eller tilsvarende). Ikke alle mener dette er noe vits, men bedre enn ingenting.

3. Installer noe som enkelt lager sikkerhetskopier og som kan gjenopprette igjen fra en slik. Jeg har såvidt brukt All-in-One WP Migration, denne virker grei til nå.

4. Vær forsiktig med hva du laster opp ellers på webhotellet. Det finnes mye PHP-juggelkode der ute.

 

Litt mer avansert:

1. Skal du tilpasse temaet utover CSS-en bør du vurdere child theme så du slipper merarbeid når temaet oppdateres.

2. Sleng på .htacesss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor prøver folk og gjøre dette å er det noe jeg burde være obs på?

 

Ser nightowl skrev over om og være sikkerhets bevisst, men får nok sette meg mer inn i wordpress for svakheter :/

 

Det er en del av hverdagen med å være eksponert på nettet. Forvent stor trafikk fra f.eks Kina og Russland. 99,9% av det er automatiserte bots som prøver alle mulige kjente svakheter i Wordpress - og de er det mange av!

 

Hold Wordpress oppdatert, få inn nye versjoner så fort de kommer ut, ikke installer alt mulig av plugins ukritisk, og det vil nok stort sett gå bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...