Gå til innhold

Oppdatere CentOS Offline


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har satt opp dual boot på min hjemmemaskin, Win10 og CentOS 7. Dessverre har jeg ikke mulighet for Ethernet kabel der jeg bor nå da internett deles med utleier. Har derfor behov for å installere driver til det eksterne nettverkskortet koblet til maskinen, og det er her hodebryen starter.

 

Det finnes drivere til Linux på github, men make er avhengig av div snæx, gcc som igjen er avhengig cpp, som igjen er avhengig av libmpc osv, osv.

 

Finnes det en måte å kjøre en yum update eller evt. laste ned alt av dependencies til compilere nevnt over, hive det over på en usb stick og få det installert?

 

Ser at det finnes muligheter for offline repository med Yum, men vet ikke hvor lett det er å sette opp.

 

Forslag taes mot med åpne armer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har koden på github byggescripts for å lage en rpm-pakke? Isåfall kan du fyre opp en VM på Windows (hvor jeg regner med at du har nett-tilgang), kompilere alt der, og installere den resulterende rpm-pakka på CentOS. Dette kan forsåvidt også være en del knot, du bør ha matchende kernelversjoner etc.. men muligens minste motstands vei.

 

Annen mulighet; få tak i en laptop med wifi og ethernet, plugg ethernetkabelen mellom laptopen og maskinen din (du trenger ikke switch), og del internett via wifi'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk! Funker fjell med shared.

 

Prøver nå å kompilere driveren, men får en annen feilmelding:

  CC [M]  /home/llearning/Netgear-A6210/os/linux/../../sta/assoc.o
In file included from /home/llearning/Netgear-A6210/include/os/rt_linux.h:77:0,
                 from /home/llearning/Netgear-A6210/include/rtmp_os.h:30,
                 from /home/llearning/Netgear-A6210/include/rtmp_comm.h:64,
                 from /home/llearning/Netgear-A6210/include/rt_config.h:34,
                 from /home/llearning/Netgear-A6210/os/linux/../../sta/assoc.c:28:
/home/llearning/Netgear-A6210/include/cfg80211.h:45:49: error: ‘IEEE80211_NUM_BANDS’ undeclared here (not in a function)
  struct ieee80211_supported_band Cfg80211_bands[IEEE80211_NUM_BANDS];
                                                 ^
make[2]: *** [/home/llearning/Netgear-A6210/os/linux/../../sta/assoc.o] Error 1
make[1]: *** [_module_/home/llearning/Netgear-A6210/os/linux] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/kernels/3.10.0-693.11.6.el7.x86_64'
make: *** [debug] Error 2

Installert kernel-devel og kjørt oppdateringer. Virker som om felk peker mot manglende kernel headers, men ser ikke helt hvordan det er tilfelle. Får nesten leve med shared :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...