Gå til innhold

Scanner til å digitalisere gamle bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Coolscan 50V og en CanoScan 9000. Coolscan'neren slår CanoScan ned i støvlene og vel så det.

 

Hadde jeg vært oppmerksom på at Nikon skulle slutte å lage Coolscan så hadde jeg kjøpt en ekstra i reserve.

 

Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte en Coolscan 5000 for noen år siden som FotoVideo da solgte ut for 6000.- som var halv pris av originalen. Men den gangen trodde jeg de bare hadde salg fordi det skulle komme en ny modell.

 

Så hvis man får tak i en pent brukt Coolscan så er den verdt pengene hvis man har tenkt å fortsette å skyte film. Ikke mye annet som kan skanne i den kvaliteten unntagen virkelig dyre proff skannere al.a. trommelskannere.

 

Nikon har heller ikke vært villige til å oppdatere driverene for win7, men noen har laget noen løsninger for det.

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...