Gå til innhold

Hvorfor så enormt hat mot Greta Thunberg?


Anbefalte innlegg

Ottar er en ekstremt marginal gruppe som representerer svært få mennesker og er således ikke spesielt representativ for feminister eller kvinnesak. 

Det kan en diskutere. Gitt at feministene i seg selv utgjør en veldig liten andel av befolkningen, og at Kvinnegruppa Ottar er den mest fremtredende feministiske organisasjonen i landet er det god grunn til å si at hennes uttalelser representerer denne gruppen noenlunde godt. 

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner.

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Hun er jo den mest kjente talspersonen for Kvinnegruppa Ottar.

Nettopp. Med andre ikke representativ for hverken feminisme eller kvinners rettigheter. Vet ikke om hun er med der fortsatt, hun bruker jo mye tid på å skrive ekstremt nedsettende om kvinner på Twitter.

 

EDIT: De har ca. 1000 medlemmer ifølge Wikipedia, det er jo nesten ingen. Vanlige og oppegående feminister identifiserer seg ikke med Kvinnegruppa Ottar.

 

Uansett, det er jo helt irrelevant for trådens tema om Kari Jaquesson er med der eller ei. Prøver du å delegitimere feminismen ved å bruke henne så treffer du dårlig, ettersom svært få ser på henne som noe annet enn ei klin gæren og ondskapsfull dame.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan en diskutere. Gitt at feministene i seg selv utgjør en veldig liten andel av befolkningen, og at Kvinnegruppa Ottar er den mest fremtredende feministiske organisasjonen i landet er det god grunn til å si at hennes uttalelser representerer denne gruppen noenlunde godt. 

 

Ottar er flink til å lage støy og komme med ekstreme uttalelser som mediene elsker å trykke fordi de er så kontroversielle. Men det gjør dem ikke til en fremtredende feministisk organisasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nettopp. Med andre ikke representativ for hverken feminisme eller kvinners rettigheter. Vet ikke om hun er med der fortsatt, hun bruker jo mye tid på å skrive ekstremt nedsettende om kvinner på Twitter.

 

Kvinners rettigheter er jeg helt enig i at hun ikke er noen god representant for. Feminismen i dag er jeg mer i tvil om. Gitt den lille andelen som faktisk er feminister, og hennes egen posisjon, virker hun ikke som noen dårlig representant for feminister.

 

 

EDIT: De har ca. 1000 medlemmer ifølge Wikipedia, det er jo nesten ingen. Vanlige og oppegående feminister identifiserer seg ikke med Kvinnegruppa Ottar.

 

 

 

På samme måte som de færreste av oss "identifiserer" oss med partiet vi stemmer på. Feministene utgjør uansett en relativt liten andel av befolkningen, så jeg tror at å høre på deres talspersoner ofte er nyttig. 

 

Uansett, det er jo helt irrelevant for trådens tema om Kari Jaquesson er med der eller ei. Prøver du å delegitimere feminismen ved å bruke henne så treffer du dårlig, ettersom svært få ser på henne som noe annet enn ei klin gæren og ondskapsfull dame.

 

Poenget var at hun ble avfeid som "en skrulling" og dermed en person hvis meninger ikke var relevante. Min påstand er at meningene til representanten for den mest markante feministiske organisasjonen i landet er viktig å forholde seg til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ottar er flink til å lage støy og komme med ekstreme uttalelser som mediene elsker å trykke fordi de er så kontroversielle. Men det gjør dem ikke til en fremtredende feministisk organisasjon. 

Ottar er antageligvis den første organisasjonen de fleste nordmenn vil tenke på om de blir spurt om en feministisk organisasjon. Å påstå at denne ikke er fremtredende fremstår sånn sett urimelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ottar er antageligvis den første organisasjonen de fleste nordmenn vil tenke på om de blir spurt om en feministisk organisasjon. Å påstå at denne ikke er fremtredende fremstår sånn sett urimelig. 

Men det er fordi media har skrevet masse om dem, så det er ikke rart. De er ikke så fremtredende fordi de er noe folk faktisk støtter i virkeligheten. It's hyperbole dude. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinners rettigheter er jeg helt enig i at hun ikke er noen god representant for. Feminismen i dag er jeg mer i tvil om. Gitt den lille andelen som faktisk er feminister, og hennes egen posisjon, virker hun ikke som noen dårlig representant for feminister.

 

 

På samme måte som de færreste av oss "identifiserer" oss med partiet vi stemmer på. Feministene utgjør uansett en relativt liten andel av befolkningen, så jeg tror at å høre på deres talspersoner ofte er nyttig.

 

Poenget var at hun ble avfeid som "en skrulling" og dermed en person hvis meninger ikke var relevante. Min påstand er at meningene til representanten for den mest markante feministiske organisasjonen i landet er viktig å forholde seg til.

Det blir omtrent som å si at Jan Hanvold er representativ for kristne eller Mullah Krekar er representativ for muslimer.

 

Kari Jaquesson kan gjerne avfeies som en skrulling, noe hun beviser hver eneste dag med det hun skriver. Jeg tror hun er syk, som i og for seg er litt trist.

 

Igjen, dette er helt off topic. Vil du diskutere feminisme kan du sikkert lage en tråd i stedet for at denne spores av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som tenker å øke levestandarden og forbruket mest mulig? Jeg har kanskje 20 gode år igjen, de vil jeg ha mest mulig ut av.
 
Jeg mener at hvis man ikke får barn kan man forbruke som man vil og fremdeles ha god samvittighet. Tenk på de som får barn og får tusener av etterfølgere som forbruker i  all overskuelig fremtid. Hvis man ikke har barn kan man satt på spissen ha hundre biler på kontinuerlig tomgang i bakgården og fremdeles føre til mindre utslipp enn noen som har valgt å få barn.
 
Det mest miljøfiendtlige er å forplante seg.
 
 

Exponential growth of world population
It took 127 years for the world population to double from one billion to two. By contrast, it took only 47 years, from 1927 to 1974, to double from two billion to four. Since 1960, world population has grown by about one billion every 13 years.[/size]


Det har mer for seg å dele ut kondomer enn tomt prat om å berge miljøet og jorden. Mennesker begynner å ligne på virus som dobler seg.

Understanding Exponential Growth

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som tenker å øke levestandarden og forbruket mest mulig? Jeg har kanskje 20 gode år igjen, de vil jeg ha mest mulig ut av.

Sikkert ikke bare du men personlig ser jeg ikke helt gleden i å forbruke mest mulig mens jeg lever.

Mulig du har det kjipere en jeg som har kone, et gammelt hus og 2 barn men jeg føler meg ganske fornøyd med tilværelsen uten at målet skal være å forbruke mest mulig mens jeg lever.

Får jeg opparbeidet meg det jeg trenger er jeg fornøyd.

Det er ikke alle som er med i spillet der den som har mest når han dør har vunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal man leve mens man gjør det eller skal man sette seg ned på en stol og svinne inn i glemsomheten? Det er  vanskelig å drive noe hvis man ikke kan utvide utstyret i takt med at ferdighetene blir bedre og ambisjonene blir større.

 

Hvis man ikke får realisere drømmene siden, er det da vits å leve?

 

Kan det tenkes at det er bedre å stabilisere antall mennesker på jorda enn at dette skal øke så mye at man må begrense livene til hvert menneske?

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir omtrent som å si at Jan Hanvold er representativ for kristne eller Mullah Krekar er representativ for muslimer.

 

 

Kanskje om Hanvold og Krekar, og deres synspunkt, utgjorde noen meningsfulle andel av respektive grupper. Nå kjenner jeg ikke statistikken rundt Islam, men Hanvold virker å være lite representativ når det gjelder statsreligionen i Norge. 

 

Kari Jaquesson kan gjerne avfeies som en skrulling, noe hun beviser hver eneste dag med det hun skriver. Jeg tror hun er syk, som i og for seg er litt trist.

 

Det kan hun sikkert, men som talsperson for landets mest fremtredende faministiske organisasjon må hun nesten tas alvorlig, eller i det minste følges med på.

 

Igjen, dette er helt off topic. Vil du diskutere feminisme kan du sikkert lage en tråd i stedet for at denne spores av  :)

 

Enig, så jeg foreslår at dere ikke bringer det opp videre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En skal være forsiktig med å kritisere Greta Thunberg, hun er et barn og har jo sånn sett krav på særskilt vern.  Men jeg reagerte når hun mener at vi - den voksne generasjon - har ødelagt barndommen hennes,  det virker urimelig og unyansert for å si det forsiktig. Hennes barndom er i global målestokk en av de absolutt mest privilegerte  som tenkes kan.  Hun er redd insisterer hun på å meddele oss alle, og at hun har klart å spre redsel og uro til mange hundretusener,  kanskje millioner av barn verden rundt skal heller ikke stilles spørsmål ved av de som synes hun og budskapet skal være hevet over kritikk. Det synes jeg hun burde bli fortalt av de som står bak henne - for ingen tror vel at hun er helt autonom ? -  hun burde utvise mer ansvar overfor andre barn som ikke har hennes ressurser bak seg.  

Og hva hun har å si til de ca 3 milliarder her i verden som lever i fattigdom og slit og bare ønsker seg en litt bedre hverdag - men som ikke vil få det om vi følger Thunbergs oppskrift gjenstår å se.  Når hun blir 18 er hun voksen og må på en helt annen måte stå opp for meningene  sine enn hun nødvendigvis må i dag.  Hvordan fenomenet Greta Thunberg vil gjøre det blir spennende å se. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal man leve mens man gjør det eller skal man sette seg ned på en stol og svinne inn i glemsomheten? Det er  vanskelig å drive noe hvis man ikke kan utvide utstyret i takt med at ferdighetene blir bedre og ambisjonene blir større.

Hvis man ikke får realisere drømmene siden, er det da vits å leve?

Utstyrsjaget ja.

Det er ikke bestandig utstyret som gjør at du blir bedre eller at du til en hver tid må ha det beste av det beste, alternativet er å kjøpe det beste med det samme å bli ferdig med det så kan du forkusere på dine ferdigheter når du alikavel har det beste.

Om drømmen som skal realiseres er å ha til en hver tid det siste og beste, ja da trenger ikke jeg å leve for det gir ikke mening.

Gi en skateborad mester en planke med hjul på og han skal gjøre flere triks en de fleste eller en en stuntpilot en Cub og han vil gjøre flere halsbrekkende stunt med det en de fleste piloter kan utføre.

Petter Nortug kommer til å løpe i sirkler rundt meg i skiløypa selv om jeg har de beste skien og han gamle Natoplanker av tre.

Men klart jobber du på toppnivå kreves det godt utstyr det er jeg ikke uenig i men til den bruken finnes det alltids industrielt utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ottar er antageligvis den første organisasjonen de fleste nordmenn vil tenke på om de blir spurt om en feministisk organisasjon. Å påstå at denne ikke er fremtredende fremstår sånn sett urimelig. 

 

Av den grunn har Kvinnegruppa Ottar ødelagt mer for kvinnebevegelsen enn de har hjulpet den, da de har ødelagt endel folks forståelse av begrepet feminist. De har derimot meget liten støtte, og har aldri oppnådd noe annet enn å lage litt bråk en gang eller to i året. De aller fleste feminister identifiserer seg ikke med kvinnegruppa Ottar og derfor er ikke Ottar en fremtredende organisasjon da den overhodet ikke er representativ for feminister i Norge. Ottar er vel viktigere som trusselbilde for anti-feminister enn de er som forkjempere for feminister.

Endret av Reg2000
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor så enormt hat mot Greta? Gjerne fra eldre gubber og kjerringer.

 

Jeg forstår bare ikke.

 

Fordi hun angriper livsstilen til vår og neste generasjon.. Hun ønsker å endre samfunnet radikalt slik som MDG ønsker her i Norge. Dermed er det ikke så utrolig at folk blir hatske og forbannet. 

 

Du kan jo se eksempelet med her i Bergen, hvor en byrådsrepresentant gikk fordi hun ikke lengre turde å gå alene i gatene i byen fordi hun får så mye trusler.. Dette er noe vi må jobbe mot da dette bare blir vanligere og vanligere. Hun fant også et kulehull i vinduet sitt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...