Gå til innhold

Test: Samsung Syncmaster 2494HS


Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat denne skjermen for 2mnd siden, morro at den nå testes.

 

Min konklusjon er som testens, bra farger og kontrast, noe gjennomlys ved sorte bilder, men jeg har ikke lagt merke til dette overhode i normal bruk... Godt med tilkoblinger ((JA, man kan trykke seg mellom kilder, og/eller ha auto kildevalg, om man kobler til noe velger den automatisk, dog ikke prøvd selv.)

 

Glimrende film/TV-serieskjerm.

Glimrende Gamingskjerm (fps).

Og absolutt godkjent som Kontorskjerm også, bruker å sette opp 2 vinduer vertikalt og jobber slik, eventuelt et og div annet som spotify, msn, twitter el på andre halvdel...

Liker meget godt 16:9 aspektet. Ser fordelene med 16:10, men ærlig talt, hos meg spiller prisen en like stor rolle, hadde ikke betalt 1-2000 mer for en 16:10...

 

Godt fornøyd, betalte 1.995kr på komplett.

Å den er nå en utgått modell hos komplett.no, så testen og Samsung er kanskje litt sent ute..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at 16:10 er mer anvendelig til kontorbruk, gaming osv. I tillegg tjener man ikke mye på filmer siden av en eller annen pervers grunn skal de ha 2,35:1.

Det som er deilig er å kunne se tv-serier uten å strekke eller ha svarte streker.

Er tapet mot 16:10 med ekstra plass i topp og bunn verdt 1000 og at man må se på TV-serier med svarte striper? Skal kjøpe meg en 24" snart, så jeg er stadig usikker på hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Er dette en LED-skjerm ? Alle snakker om LED TV-er, men finner aldri info om dette ang dataskjermer... noen som har en forklaring ?

 

LED-baklyste skjermer er fortsatt ganske dyre. Det finnes noen, men de er enda ikke så utbredte. Wikipedia om baklys i LCD

 

Apples LED Cinema Display

SyncMaster XL24

 

Dette er de jeg vet om.

 

Når det kommer til LED-baklyste LCD-TVer så er det mer utbredt. Samsung er for øyeblikket ledende i utvalg på dette, men Sony og Pioneer følger tett på om dagen, såvidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Tilbehør

 

Det Samsung har lagt ved av tilbehør er etter vår mening litt slantent. En filmskjerm med HDMI-tilkobling hadde vi forventet at ble levert med HDMI-kabel, men det er ikke tilfellet. Den eneste bildekabelen som er på plass er faktisk kun den du trenger for D-Sub-tilkobling.

- Manual

- CD

- Strømkabel

- Lyskabler

- D-Sub-kabel

Bare jeg som lurer på hva denne LYSkabelen brukes til? :D

Lenke til kommentar
Er dette en LED-skjerm ? Alle snakker om LED TV-er, men finner aldri info om dette ang dataskjermer... noen som har en forklaring ?

 

LED-baklyste skjermer er fortsatt ganske dyre. Det finnes noen, men de er enda ikke så utbredte. Wikipedia om baklys i LCD

 

Apples LED Cinema Display

SyncMaster XL24

 

Dette er de jeg vet om.

 

Når det kommer til LED-baklyste LCD-TVer så er det mer utbredt. Samsung er for øyeblikket ledende i utvalg på dette, men Sony og Pioneer følger tett på om dagen, såvidt jeg har skjønt.

 

 

samsung P2370L skal også ha led

Lenke til kommentar

Mye skrivefeil her ... Det heter ikke "som sakt" SOM SAGT !!! :thumbdown:

 

Til TXD1979:

Ja jeg ville ikke kommentert på en forumbruker, men syns det skal være litt høyere krav på artikkelskrivere !

 

Syns det er mye halvseriøst i testene for tida ! Blogg-aktige ting .. Det er ikke som det var før da PC-World og slike testa produkter ..

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

En ting jeg savner i tester av skjermer her på HW.no, er informasjon om hvilke oppdateringsfrekvenser som støttes. Det burde være en enkel sak for produsentene å ordne ordentlig håndtering av 24p (typisk 48 eller 72Hz) og 50Hz oppdateringsfrekvens, i tillegg til 60Hz. Det er utrolig hvor mye dette har å si for flyten i bildene ved filmavspilling, og det virker som produsentene får mer og mer fokus på den slags bruk, så dette burde etter min mening vært obligatorisk for produsentene å implementere. Per i dag vet jeg bare om en dataskjerm som støtter både 24p og 50Hz slik det skal gjøres, og det er Eizo FlexScan HD2442W (som er svinedyr...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...