Gå til innhold

Fargerom på laptopskjerm


Dawgster

Anbefalte innlegg

Jeg har en MSI GT62VR laptop per i dag (men fortsatt tid igjen av åpent kjøp). Den dekker 84% sRGB og 55% Adobe RGB. Bruker PCen stort sett til Illustrator, Photoshop og InDesign (men også noe gaming). Vil dette være en veldig stor ulempe med tanke på f.eks. print og/eller grafisk design? Eller er det ikke noe jeg bør tenke på? Har sett på en Asus Zenbook Pro, men denne har ikke ekstra harddisk og kun en GeForce GTX 960M GPU. Den 1070-GPUen som sitter i MSIen drar bedre unna enn den i Asusen i f.eks. Illustrator så er litt usikker på hva jeg bør gå for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil helt klart være en ulempe om fargene som dukker opp i print er forskjellige fra det du trodde de skulle være. Det vil gå med unødig med tid og penger om du må gjøre det om igjen.

 

Nå finnes det laptopper som har full støtte for sRGB og AdobeRGB, f. eks. Dell XPS 15 med 4K skjermen. Hvis du virkelig liker MSIen så er det vel så greit å skaffe en ekstern skjerm som har god farge støtte. Dell UP3216Q eller Dell UP2716D er 2 av mange muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...