Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei , jeg sitter og vurderer en Laptop fra Multicom : http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634635

 

Er det noen som har erfaringer med denne modellen når det kommer til viftestøy og varmeutvikling ?

Er litt skeptisk når det kommer til levetid på gaming laptoper når det kommer til varmeutviklingen.

Kommer til å bruke den mest til spill som BF1 , Doom , Dishonored osv.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen,

 

Har fulgt med denne tråden en stund og havnet selv med P651R http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634583

 

Vanskelig å si om jeg er fornøyd riktig enda, men etter tilbakemeldingene i denne tråden regner jeg med å bli det.

 

I tillegg oppgraderte jeg maskina med 512GB Samsung evo 850 og 2x8GB ram. Har tenkt å utstyre den med 32GB på sikt da jeg tenker det er smart siden jeg i tillegg til gaming driver med en del store CAD tegninger og tunge 3d applikasjoner. 

Det jeg imidlertid lurer litt på er, vil det ha noe å si for ytelsen og maskina om jeg putter inn denne rammen sammen med den som sitter i fra før?  Er litt utdatert når det kommer til hardware og hva som smart og ikke, men leste i instruksjonsboka at dette ikke var en god ide... Noen som har et synspunkt dette?

 

Hiss

 

 

Denne jeg sitter på gjerdet og lurer på om jeg skal kjøpe nå ... Erfaringer fram til nå ? 

Tenker denne framfor en msi gs63vr etter masse god lærdom fra Gabri3L.

 

På papiret får man en del mer for pengene, men i virkeligheten, leverer den opp til forventingene? får man en problemfri hverdag med denne fra multicom ?

 

Bør man kjøpe med 45 dagers pixelgaranti for kr 500 ?

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Jeg trenger en ny gaming laptop og valget står mellom 2 valg.

 

De koster like mye, men det er litt forskjell på komponentene.

 

Laptop #1:

Litt svakere prosessor (i7 6700HQ), 1TB HDD, men et kraftigere grafikkort (GTX 1070)

 

Laptop #2:

Bedre prosessor (i7 6820HK), 256 GB SSD + 1TB HDD, men svakere grafikkort (GTX 1060 6GB)

 

Spørsmålet er da om hvilken av de 2 jeg burde velge. Min egen logikk tilsier at jeg burde gå for laptop #2, da prosessoren er overklokkbar og vil ikke bottlenecke like mye som i laptop #1. Hva anbefaler dere? :)

Endret av GaymerGRILL
Lenke til kommentar

I utgangspunktet nr.2, MEN den er tynnere (4mm) og har dårligere kjøling. Kjøleløsninga er dessuten separat og svakere enn hos nr 1. Hos nr 1 er det en heatpipe som går mellom cpu og gpu og avlaster\deler byrden under last. Både 6700HQ og 6820HK er særdeles villige til å undervolte og du får dermed ned temp og bedre turboutnyttelse. Hos nr.2 vil undervolt bare hjelpe cpu, hos nr.1 vil undervolt av cpu gjøre gpu kjøligere og. Det er ikke mulig å undervolte gpu. Hos Skjermkortet i nr 2 er sånn ca 30-40% kjappere. Jeg kjøpte nr.1 og bytta ut hdd med en 250 smasung 850 evo. Er svært fornøyd med den :)

 

Her har du en test av 17" utgaven av nr 2: http://www.notebookcheck.net/Nexoc-G734III-Clevo-P670RS-G-Notebook-Review.174030.0.html den vil være omtrent identisk mtp støy som 15"-utgaven du ser på siden de har identisk kjøleløsning og 17"-utgaven har tomrom og litt kraftigere høyttalere på den ekstra plassen.

Her har du test av nr 2 med litt svakere cpu: http://www.notebookcheck.net/Schenker-XMG-P507-Clevo-P651RP6-G-Notebook-Review.172321.0.html

 

Beklager hvis det blir mye teknisk, men har du pengene ville jeg gått for nr.1 da du har en pc som fort lever godt et år eller 2 til pga kraftig gpu :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt unomalt hvis du har i7-7500U eller svakere.

 

Har du 6700HQ og 6820HK burde vel du se i oppgavebehandler hva som tar kraften? System?

Da jeg merker samme på intel NUC i5 5250U når jeg har m.2 pci-e)

 

Få laptoper klarer vel 1-2% i så fall ved lav belasting.

Lenke til kommentar

Det stemmer. 

 

Alle skruene under så av med bunndeksel. Der finner du plass til disker og to ramplasser som er opptatt. 

 

På igjen med deksel minus to skruer som er til tastatur. Så er det et hull under som du skal stikke noe tynt inn for å presse tastaturet av, før du fjerner tastaturet for hånd. Under tastaturet er det to ekstra plaser til ram. Litt merkelig at de ikke har latt de to plassene under dekselet være ledig.

 

Så kommer alle driverene på cdrom, selv om maskinen ikke har cdrom. Men man kan laste de ned via multicom, men steike det tar tid :) 3 gb...

Endret av Smultring77
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men vet noen om på enkelt av multicom modeller fingerleser og windows hello https://support.microsoft.com/nb-no/help/17215/windows-10-what-is-hello

er samme? Eller funger kun microsoft nettbrett\Acer maskiner med dette?

 

F.eks

Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-

> 6700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD 7200rpm, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten

> OS, 25mm tynn

 

Gir det (Ingen kompaktibel windows hello enheter på denne maskinen?)

 

Da enkelte maskiner har egne driver til dette er det ikke sikkert det funger om hverandre.

Da jeg vet enkelte fingertrykk leser for vista\ windows 7 må ha spessielle program for å lese i bios. Men funger ikke utenom.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det stemmer. 

 

Alle skruene under så av med bunndeksel. Der finner du plass til disker og to ramplasser som er opptatt. 

 

På igjen med deksel minus to skruer som er til tastatur. Så er det et hull under som du skal stikke noe tynt inn for å presse tastaturet av, før du fjerner tastaturet for hånd. Under tastaturet er det to ekstra plaser til ram. Litt merkelig at de ikke har latt de to plassene under dekselet være ledig.

 

Så kommer alle driverene på cdrom, selv om maskinen ikke har cdrom. Men man kan laste de ned via multicom, men steike det tar tid :) 3 gb...

Bør man ta av dekselet under og nappe uti batteriet før man setter i ekstra RAM?  

Hadde vert ganske simpelt å bare tatt av tastaturet for å så plugge de til 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men P651R chassiset har utgått da?

 

Vil heller tro at multicom selger ut det de har på lageret fordi det trolig kommer nye modeller med i7-7xxxHQ/HK i første kvartal 2017.

 

Det er dog ikke ventet store ytelsesøkninger vs 6xxx prosessorene. Men det er viktig for intel å alikevel lansere noe nytt, slik at markedet hele tiden fores med nye modeller, og holder salget i gang. (Samme som med en bil, en 2016 modell kan være ca like bra som en 2017 modell, men man vil likevel ha 2017 modellen om man kan).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...