Gå til innhold

Derfor fjerner Microsoft Start-knappen i Windows 8


Anbefalte innlegg

Metro-programmer er noe annet, men det er ikke brukt noen slike i videoen

Det er det som er problemet da det er hardnakket påstått at man ikke kommer unna metro uten "kirurgiske inngrep" hvis man skal bruke Windows 8.
Metroen som flesteparten gnåler om er Start-menyen. Den er skrevet med Metro-språket. Og den er ikke uten videre lett å kvitte seg med.

Men Metro er så mye mer. Det finnes bøttevis av tablet-liknende programmer som også er skrevet for/med Metro, og disse oppfører seg som tabletprogrammer flest (fullskjerm, store knapper, osv.). Forskjellen er at du ikke trenger å bruke disse programmene for å bruke Windows. Det er helt frivillig om du ønsker å bruke disse jalla-programmene eller ikke. I videoen er alle disse programmene enten avinstallert eller gjemt. Og du ser dem aldri igjen hvis du ikke ønsker det.

Så det eneste Metro-greiene du må forholde deg til er Start-menyen.

 

 

Å kalle visualisering for noe annet en simulering blir som å kalle en banan for en banan i stedet for frukt.

( det er ikke en frukt det er en bananen (her ser jeg bort fra den vitenskapelige betegnelsen) )

 

ja det er en visualisering men det er også en simulering av hardvare.

Visualisering er noe annet enn virtualisering. Et hvilket som helst OS kan i utgangspunktet kjøres i en virtuell maskin siden OSet stort sett ser nativ hardware. F.eks ser OSet om du har AMD- eller Intel-prosessor, akkurat som om det skulle kjørt rett på maskinvaren. Dette burde også en programmerer vite.

 

 

Da er det slutt på høyremenyen ?

og dobbelt klikking ( eller tilsvarende ) fungerer heller ikke

Kan du slutte med å anta og påstå helt idiotiske ting før du har forsøkt systemet? Du hadde vært ferdig for lenge siden hvis du hadde installert Windows 8 i VirtualBox og prøvd selv.

Høyreklikk fungerer som før i vanlige Windows. Både i utforsker, på skrivebordet og i alle andre programmer du er vant til å bruke høyreklikk. Den eneste plassen den ikke fungerer er når du har søkt etter filer i den nye Start-menyen. Hvis du søker etter programmer, fungerer høyreklikk som før.

Og dobbeltklikk fungerer selvfølgelig som før. Du bruker uansett ikke dobbelklikk i start-menyen, så jeg skjønner ikke hvordan du trekker den slutningen.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er påstått mye rart om Windows 8 som jeg ønsker å få avklart , det er grunnen.

 

virtualisering ( jeg skrev ordet feil i forrige innlegg) er jo hardware simulering så hvorfor kan man ikke da kalle det for simulering ?

Om man gjør det via et program eller gjennom et tillegg i operasjons systemet har ikke så mye å si for betegnelsen .

 

 

Det er jo på samme nivå som si at en Mac ikke er pc, men en Mac eller at bergensere ikke er fra Norge men fra beregn

Lenke til kommentar
Det er påstått mye rart om Windows 8 som jeg ønsker å få avklart , det er grunnen.
Du lurer på såpass mye idiotisk at du burde prøve det selv.

 

virtualisering ( jeg skrev ordet feil i forrige innlegg) er jo hardware simulering så hvorfor kan man ikke da kalle det for simulering ?

Om man gjør det via et program eller gjennom et tillegg i operasjons systemet har ikke så mye å si for betegnelsen .

Store deler av hardware blir ikke simulert. Teknologien i hardwaren (f.eks VT-x i CPU) gjør at virtuelle maskiner kan kjøres rett på hardware. I de beste tilfellene er det ingen simulering i det hele tatt. Kun en hypervisor som fordeler ressurser.

Bottom line er uansett at du kan kjøre Windows 8 i VirtualBox og likevel oppleve alt som om det var installert rett på hardware. Eventuelt kan du installere Windows 8 rett på maskinen din. Da kan du i hvert fall ikke klage over "simulerings"-fjas. Windows 8 kan dual-bootes sammen med det meste. Dette burde også en programmerer vite.

Lenke til kommentar

Du lurer på såpass mye idiotisk at du burde prøve det selv.

 

Det er nå mere idiotisk å krangle om hva som funger og ikke fungerer i Windows 8 en at jeg lurer på hva som er riktig

Nå er jeg heller ikke interessert i å ødelegge oppsettet på Windows 7 ( som forøvrig jeg måtte laste ned i stedet for å bruke OEM versjonen) for å få en fungerende versjon.

 

Diskusjonen dreide seg om man kunne fjerne metro eller slippe å bruke den og om man fikk beholde startknappen

Det siste er jo ferdig diskutert

 

Å teste Windows 8 uten metro er jo poengløst så lenge det oppfører seg på samme måte som Windows 7

å teste Windows 8 med metro er også lite hensiktsmessig siden jeg har liten nytte av metro

jeg akter også å vente lenge før jeg tar eventuelt tar i bruk Windows 8

 

Bare fordi men lutre på neon detaljerer om windows8 så er det over-kill å gjøre en full installasjon

dessuten så frykter jeg en del hardware problemer

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...