Gå til innhold

Stortingsvalg 2017 - Hva stemmer du, og hvorfor?


  

360 stemmer

  1. 1. Hvilket parti planlegger du å stemme på?

    • AP
      33
    • H
      53
    • FRP
      67
    • SP
      20
    • V
      31
    • KRF
      6
    • SV
      22
    • MDG
      21
    • Rødt
      17
    • Demokratene
      1
    • Pensjonistpartiet
      3
    • Piratpartiet
      9
    • Kystpartiet
      3
    • Liberalistene
      39
    • Helsepartiet
      2
    • De Kristne
      1
    • NKP
      2
    • Alliansen
      4
    • Norsk Allianseparti
      0
    • Feministisk Initiativ
      0
    • Samfunnspartiet
      0
    • Norgespartiet
      1
    • Nordmørslista
      0
    • Tverrpolitisk Folkevalgte
      0
    • Nordting
      0
    • BLANKT
      8
    • Stemmer ikke
      17
  2. 2. Hva er dine viktigste valgsaker? (enten du er for eller imot, skriv gjerne noe om det)

    • Skatter og avgifter
      162
    • Helse
      102
    • Miljø
      86
    • Forsvar
      58
    • Utdanning
      107
    • Rovdyrpolitikk
      23
    • EØS/EU
      65
    • Innvandring
      142
    • Personlige friheter
      114
    • Næringsliv
      87
    • Barnehage / kontantstøtte
      21
    • Veibygging
      63
    • Kommunesammenslåing
      44
    • Landbruk
      33
    • Politireform
      34
    • Privatisering
      78
    • Ruspolitikk
      38
    • Annet
      44


Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å stemme Kystpartiet. Det er ut fra en helhetsvurdering hvor den økonomiske politikken har mye å si. Jeg vil stemme på et sentrumsparti som vil ut av EØS, og som vil bruke av Oljefondet til investeringer. Og så har partiet fått med noen interessante punkter i det nye programmet, slik som f.eks. det som er beskrevet her: https://kystpartietakershus.net/%20korrupsjon-og-maktmisbruk-i-norge/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Syntes TS burde unne ruspolitikk ett eget option^^

 

 

 

Tenkte på det, men så tenkte jeg også at det sikkert går under enten helse eller personlige friheter?

 

EDIT: Morsomt at 13/30 på dette forumet planlegger å stemme Liberalistene. Er dette noe de fleste har bestemt seg for å gjøre etter snakk her på forumet?

 

 

Vet at de aller fleste jeg har snakket med som stemmer dette i år har gjort det etter en lang runde med debatt, gjennomgang av argumenter osv - blant annet her inne. 

Lenke til kommentar

Hadde Diskusjon fått bestemme hadde altså Liberalistene og FRP f.eks hatt rent flertall  :wee:

 

Det er interessant å se at det er så mange utradisjonelle velgere her og hvordan ting brer om seg i et mikrokosme.

 

Har selv observert hvordan it-interesserte spesielt ikke følger de politiske trendene like mye som den gjengse velger. 

 

Den største forskjellen vil nok være mellom de som jobber i offentlig sektor og de som jobber i frivillig sektor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ikke så rart at folk i visse demografier og forum kommer ut med et visst resultat. Har lest mye om Liberalsitene her på forumet. Hører jo ikke et pip om dem ellers noe sted.

 

 

Noen ganger ser man ikke skogen for bare trær ;)

 

Kan ellers nevne førsteside på Klassekampen, livesending på Hallo P3 med Tuva Feldman, artikler, kronikker og leserinnlegg i Aftenposten, Nettavisen, Bergens Tidende, Bergens Aftenblad, Digi, Itavisen og massevis av lokale aviser. Forøvrig er partiet det 3-4 største partiet på sosiale medier målt i unikt engasjerte mennesker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil komme til å stemme i år. Jeg har liksom ikke noe ordentlig tillit til noen av partiene. Så lenge Fjasepartiet de Ubegripelige ikke får noen innflytelse, eller Rødt for den saks skyld, så går det mer eller mindre for det samme om det er Solberg eller Støre som er statsminister. Jeg har ikke noe større tillit til den ene eller den andre. Ei heller mannskapet deres. Gi meg politikere som er i stand til å underholde tanker og idéer som ikke er deres egne og som er i stand til å komme med innrømmelser en gang i blant!

Lenke til kommentar

Stemmer nok blankt denne gangen også. Ikke fornøyd nok med noen partier og liker ikke politikkens verden selv her i Norge og blankt er så langt beste måten å vise dette på.

 

edit: Håper ikke "Liberalistene" får noe fotfeste. Flåsete parti som går mot et land jeg ikke har lyst å holde meg i.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

edit: Håper ikke "Liberalistene" får noe fotfeste. Flåsete parti som går mot et land jeg ikke har lyst å holde meg i.

 

Tror ikke du trenger å være bekymret. Det partiet har eksistert lenge uten at det har blitt til noe. Det er bare ikke noe oppslutning i Norge for politikken deres. Bare visse plasser på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...