Gå til innhold

Hva er normal pris for regnskapsføring?


Anbefalte innlegg

Jeg har et AS som ikke har hatt noen drift foregående år, og det har kun blitt produsert en håndfull bilag ifm stiftelse og økning av aksjekapitalen. Fikk faktura nå i dag for årsoppgjøret der dem krever meg for 11 arbeidstimer a 850 kr. stykket. Er dette normal pris og tidsbruk for å gjøre et årsoppgjør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre så kan jeg si at det er normal pris og tidsbruken ser ikke ut til å være veldig langt unna det man kan forvente. Hadde regnskapsfører for typ 10 år siden og da var det 750,-/time og han brukte 5-6 timer på å sortere noen få regninger og føre inn bittelitt på selvangivelsen.

 

Det er ikke spesiellt vanskelig å gjøre det selv i starten når det er et lite firma og det er uansett veldig greit å lære seg lovene og reglene rundt regnskapet. Du vil få god hjelp her inne hvis du bestemmer deg for å gjøre ting selv, mange som har vært uerfarne og fått alt de trenger av hjelp her :)

Lenke til kommentar

Må kanskje prøve meg på det til neste år da! Problemet er at firmaet skal drive med fiske når det kommer i gang, og jeg frykter at det kan være mye særregler ute å å gå. Prøvde å se på dette med årsoppgjør selv men forsto fint lite av alle postene i altinn :)

 

 

Be om spesifisert regning.

 

Var spesifisert timepris og antall timer. Hadde bedt dem om å ta årsoppgjøret så jeg vet jo hvilken jobb som er gjort.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...