Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wi-Fi dukker ikke opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at du har de-aktivert trådløst nettverkskort på laptopen da? Det er jo ofte en liten fysisk bryter på maskinen som man kanskje har kommet borti. Evt en taste-combo.

 

Wi-Fi står som "On". Når jeg går på "Show available networks" får jeg opp en printer og noe annet som ser ut som et trådløstnett, men det er et annet nettverk som dessuten er "secured".

Lenke til kommentar

 

Kan det tenkes at du har de-aktivert trådløst nettverkskort på laptopen da? Det er jo ofte en liten fysisk bryter på maskinen som man kanskje har kommet borti. Evt en taste-combo.

 

Wi-Fi står som "On". Når jeg går på "Show available networks" får jeg opp en printer og noe annet som ser ut som et trådløstnett, men det er et annet nettverk som dessuten er "secured".

 

Er nettverket gjemt? Logg inn på ruter fra mobilen og sjekk om WiFi har aktivert "Hidden SSID eller lignende". Om du ikke har passord så kan noen ha tullet med deg. 

Lenke til kommentar

Det kan være dårligere drivere for trådlaustkortet på pcen din. 

Var ute for det på 2 (like pcer) som ikkje fikk kopla seg på mitt 2.4ghz nett. Pcene såg nettet men fikk ikkje kopla seg til. 

Kopla pcene til på kabel og dei fikk lasta ned Windows update og drivere (pcene var nyinstallerte) og etter eit par omstarter med windows update var dei på trådlause nettet også. 

Lenke til kommentar

Regionale innstillinger i Windows = Norge?

 

En del wlan-kort baserer seg på regionale innstillinger. Hvis dette f.eks. er satt til USA og wlan-et kjører på 2.4GHz kanal 13, vil det ikke fungere ettersom USA begrenser seg ved kanal 11.

 

Med f.eks. InSSIDer kan du se trådløse nettverk med svakere signalstyrke enn det Windows viser fram i sin oversikt. 

 

Erfaring fra mangt et hotell gjør at jeg gjerne har med meg en USB-adapter når jeg reiser - dette en Alfa-adapter som fungerer bedre mot svake signal enn det mange av mine eller familiens enheter klarer. I en del tilfeller har jeg brukt da Alfa-adapteren til å ta inn nettverket, og så delt det videre til andre enheter via wlan-kortet i den bærbare (f.eks. via VirtualRouter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...