Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hvorfor det? Er dansing på byen det samme som at hun ligger med noen andre?

Det er da mange standarder du kan ha for en potensiell partner uten at det handler om hvorvidt hun garantert vil være utro eller ei.

 

Dessuten er det gode grunner for å anta at de som ikke er utro, ikke er så moralsk overlegne alle andre, men nettopp fordi de lar være å havne i situasjoner hvor utroskap lettere skjer, ender de ikke opp med å være det.

 

Men nå må ikke dette gjøres større enn det trenger å være. Jeg har aldri vært i et velfungerende forhold hvor dama har gjort eller har ønsket å gjøre dette, uansett. Det har aldri vært et tema. Jeg tipper TS har fått visse røde flagg før denne episoden.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noe vås.

 

[edit]Så du kan ikke ta deg en tur på byen med kompiser og så ta en dans eller to med noen, bare for at dama di ikke er der? Har du da lov til å gjøre det hvis damen er med?

Hvis du mener at det skal og bør være like regler for hva menn og kvinner kan gjøre i et forhold, så har vi svært forskjellig oppfatning av virkeligheten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

100% enig.

Kona og jeg har samme deal. Ingen av oss drikker oss dritings eller danser ute på byen uten at vi begge er sammen. Og vi gidder ærlig talt ikke bruke tid på slikt uansett.

Kona har veninnekvelder der hun går på kino og middag eller liknende og avslutter på en rolig bar med veninner.

Jeg har spillkvelder med kolleger og liknende.

 

Alkohol nedsetter dømmeevnen og sperrer.

Dansing på byen legger opp til fysisk kontakt med motsatte kjønn.

Jeg forstår veldig godt at kona ikke liker tanken på at jeg skal stå godt brisen på et dansegulv mens jeg har fysisk kontakt med lettkledde bimboer.

 

Og med "Danse" tror jeg Coffee sikter til ting i denne retningen:

 

 

Dere om det. At dere ikke kan gå ut på byen, drikke alkohol og danse uten at dømmekraften svekkes så mye at den andre må være urolig for om den andre skal være utro, er og blir jo deres sak.

 

Vi andre bare argumenterer for at det er innafor å danse med andre uten at det skal være en stor greie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessuten er det gode grunner for å anta at de som ikke er utro, ikke er så moralsk overlegne alle andre, men nettopp fordi de lar være å havne i situasjoner hvor utroskap lettere skjer, ender de ikke opp med å være det.

 

Tror ikke det handler om moral, men kjærlighet. Elsker man den man er sammen med og er trygg på seg selv, så er det en selvfølge at man får gjøre 'som man vil'. Liker man å danse, blir bedt ut av venner men partner ikke kan dra, så drar man selv. Det er ikke slik at man konsekvent er uten partner, men når det passer seg sånn. 

 

Betviler at forhold blir evig hvis man skal innskrenke den andres liv mer enn nødvendig.

Forøvrig er jobb en av de plassene mange er utro ... bare til info. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at det finnes andre ekstremt gode damer der ute som aldri ville gjort noe slikt. Du velger selv om du vil tilgi det. Det er ikke slik at om man er utro en gang så er man det for alltid, det finnes faktisk folk som er utro og som angrer som en hund i ettertid, gjør alt de kan for å opparbeide tilliten igjen og forblir lojale. Mennesker gjør feil, og vi lærer av feilene. Jeg har selv vært utro i et tidligere forhold. Jeg lærte ganske mye av den hendelsen. Jeg har også opplevd at partner har vært utro, og tilgitt, men slitt med å forholde meg til det. 

Utroskap er grusomt. Men man må også huske at vi gjør feil alle sammen. Men så må man også huske at noen feil blir gjort med vilje, og ikke alle lærer av det. Det er så mye å ta hensyn til. Lengden på forholdet har også mye å si. Om dere har vært sammen i la oss si 10 år, har barn og hus sammen og lignende, så blir det for dumt å bryte opp alt det bare pga litt klining. MEN, det betyr heller ikke at det å kline med andre er ok og skal være akseptert. Skjønner du hva jeg mener...? Det er et paradoks. Om dere har vært sammen i noen måneder så tenker jeg at det er lurt å snu og ikke se seg tilbake... Dere har investert fint lite i forholdet i løpet av noen måneder, men om dere hadde vært sammen i mange år så er der mye annet i forholdet enn bare kjærlighet dere mellom. 

Slik jeg skjønner det er du på ferie. La være å prate med henne (om du klarer), og ikke tenk så mye på det akkurat nå. Dette er så klart tilnærmet umulig men du kan i det minste prøve. Så får du ta tyren ved hornene når dere møtes igjen. Det kan hende du blir blendet av forelskelse og ikke helt klarer å tenke klart, men det vil du nok uansett gjøre etterhvert. Du må finne ut selv hva du kan leve med. Det er en positiv ting at hun har fortalt deg om det. Det betyr at hun har samvittighet og ønsker å være ærlig. Det er en god verdi, og en motpol til det hun gjorde. 



Anonymous poster hash: 280fe...4cf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg så virker det merkelig å ha regler som begrenser livene til hverandre så mye at man må styre unna sosiale happenings for at partneren skal føle seg trygg.

Jeg kunne aldri tenkt meg å leve meg en så sjalu og usikker partner.

 

Når det gjelder hva du bør gjøre, ts, så er det bare du som kan vite det. Det er bare du som kan sette deg ned og se objektivt på forholdet deres. Hvorvidt er er noe alvorlig som ligger under for at dette skjedde.

 

For min del var den ordlyden du la frem noe skremmende. "Jeg ble dritings og føkka opp fullstendig" ville hos meg bli langt bedre mottatt enn å "miste seg selv" og "passe inn i en ramme".

Det gir meg et inntrykk av å være innøvd og unnvikende.

Det at hun sier det selv kan være et tegn på at hun genuint angrer - men det kan også være et tegn på taktikk. Om hun vet noen felles bekjente vet hva som skjedde kan hun regne med at du får vite det av en tredjeperson og da er det smartere å komme den i forkjøpet.

 

Men igjen - det blir spekulasjoner.

 

Det siste du bør gjøre er iallefall å legge særs vekt på andres mening om hvorvidt du er patetisk eller ikke for å tilgi utroskap. Det sier ingenting om deg som person, men mye om usikkerheten til de som har den holdningen.

 

Nå skal man ikke godta alt for å få et forhold til å fungere. De fleste forhold fungerer ikke i lengden så det eneste du kan gjøre er å veie positive aspekter mot negative og ta ditt valg derfra. For min del hadde dette kanskje vært en kjempepositiv ting da det kanskje hadde åpnet for å slippe å leve monogamt ettersom det ikke er det mest ideelle for meg og jeg ikke føler meg truet av andre menn når jeg er i et forhold.

Jeg er ikke en douchebag, jeg er en attraktiv seksuelt aktiv mann og det er ingen menn som har noe jeg ikke har. Jeg ser derfor ikke at jeg har noe å frykte. Skulle forholdet allikevel ryke så er det mange andre damer å ta av.

 

Krisen går over.

Gjør det du har mest lyst til.

Ikke tenkt på hva andre tenker, men la iallefall denne hendelsen være en øyeåpner for hva partneren din er kapabel til å finne på.

Husk at de fleste av oss lever ikke i en Disney verden med én soulmate og happy ever after.

Reality bites :)

Endret av Invader Zim
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så har du lært til the hard way at du ikke blir sammen med jenter som går ut på dansegulvet uten typen, når de er i et forhold.

 

I et forhold, skal dama også være på kjøkkenet og foreta seg det meste av husstell i din bok? Hva mener samboeren din om dette? 

 

 

Hvis du mener at det skal og bør være like regler for hva menn og kvinner kan gjøre i et forhold, så har vi svært forskjellig oppfatning av virkeligheten.

 

 

Jeg blir litt nysgjerrig på folk som deg. Hvorfor skal ikke reglene være like for begge parter? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg så virker det merkelig å ha regler som begrenser livene til hverandre så mye at man må styre unna sosiale happenings for at partneren skal føle seg trygg.

Jeg kunne aldri tenkt meg å leve meg en så sjalu og usikker partner.

 

 

Ja, jeg kunne heller aldri levd sånn. Min holdning er at jeg eier ikke mine partnere og jeg bestemmer dermed ikke hva de skal gjøre eller ikke gjøre – og vice versa. Selvsagt kan man vise hensyn mens den andre jobber seg gjennom usikkerheter, men det fordrer jo at de faktisk jobber med det da.

 

TS: du må rett og slett finne ut for deg selv hvorvidt du i det hele tatt er i stand til å få tillit til dama di igjen, og i så fall hva som skal til for å få det. Så må dere se om den jobben er verdt det. Alternativet er jo å bryte opp og gå videre, og det trenger på ingen måte være en dårlig løsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I et forhold, skal dama også være på kjøkkenet og foreta seg det meste av husstell i din bok? Hva mener samboeren din om dette?

 

Jeg blir litt nysgjerrig på folk som deg. Hvorfor skal ikke reglene være like for begge parter?

Det er den type damer jeg er interessert i, ja. Skjønner du poenget? Jeg velger de som er slik. Jeg er ikke interessert i å tvinge noen til noe som helst.

 

Uansett, erfaringsmessig er det slik alle damer som har møtt noen de virkelig liker oppfører seg. Hvis dama ikke elsker å lage middag til deg, så ser hun rett og slett ikke noe særlig opp til deg. Hun har antakelig valgt deg fordi hun følte alternativet var verre, ikke fordi hun føler hun har vunnet i lotto som traff deg.

 

Reglene er ikke like, av den åpenbare årsak at menn og kvinner ikke er like. Det er mye som ligger i min natur, som ikke ligger i hennes natur, og vice versa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hm, interessant. Hva kan du gjøre som hun ikke kan, og omvendt?

Et helt tilfeldig men konkret eksempel, som vil føre til meget ubehagelige situasjoner for jenter i 100% av tilfellene, og som jeg har en rekke anekdotiske bevis for, er å oppholde seg eller vandre alene i visse områder av Oslo, feks Brugata og omegn, på natta. For meg er imidlertid ikke dette noe problem.

 

Så har du dansegulvet, som denne tråden handler om. Hele dansegulvets dynamikk er lagt opp til at kvinner beveger seg på et seksuelt tiltrekkende måte, og menn som på aggressivt vis prøver seg, helt til han møter noen som aksepterer forsøket. På en hel del dansegulv er det en atmosfære som er svært intim, noen steder er i grenseland av hva som er komfortabelt, selv for single.

 

Så, forskjellen her er at jeg som mann må gjøre en hel del aktive fremstøt for å ende opp med å kysse noen, da det er opp til meg å ta initiativ hvert steg på veien. For en jente derimot, vil det være nok å forholde seg passiv ved at alt hun trenger å gjøre er å ikke avvise mannens fremstøt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Coffeee har ett godt poeng. Mange kvinner sliter med å si nei til folk (be a good girl, behave, don't make a scene! alle ting man ofte hører når man vokser opp som jente), de kan finne på å ''freeze'' i en slik situasjon. Det er en del av fight or flight mekanismen vi har, mange glemmer at mange lett bare fryser til når de ender opp i slike situasjoner, og da kan uheldige ting skje. 

Dette er virkeligheten vi lever i. Den er ikke rettferdig og burde forandres, men det er den faktiske virkeligheten vi må forholde oss til nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, forskjellen her er at jeg som mann må gjøre en hel del aktive fremstøt for å ende opp med å kysse noen, da det er opp til meg å ta initiativ hvert steg på veien. For en jente derimot, vil det være nok å forholde seg passiv ved at alt hun trenger å gjøre er å ikke avvise mannens fremstøt.

 

 

Haha, her innrømmer du en del ting om deg selv. Synd for deg at det er din opplevelse.

 

Men da forstår jeg det sånn at du mener du kan danse alene og ha det gøy, men ikke hun du er sammen med? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Coffeee har ett godt poeng. Mange kvinner sliter med å si nei til folk (be a good girl, behave, don't make a scene! alle ting man ofte hører når man vokser opp som jente), de kan finne på å ''freeze'' i en slik situasjon. Det er en del av fight or flight mekanismen vi har, mange glemmer at mange lett bare fryser til når de ender opp i slike situasjoner, og da kan uheldige ting skje. 

 

Dette synes jeg var rimelig tåpelig. Så om en jente er ute på dansegulvet og koser seg, og en gutt spør om hun vil være med han hjem, så klarer hun ikke si nei? Hun fryser til is, er klar til å bli løftet opp og bært til sengs, og holder seg pinnestiv til samleiet er over? Interessant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette synes jeg var rimelig tåpelig. Så om en jente er ute på dansegulvet og koser seg, og en gutt spør om hun vil være med han hjem, så klarer hun ikke si nei? Hun fryser til is, er klar til å bli løftet opp og bært til sengs, og holder seg pinnestiv til samleiet er over? Interessant.

Du viser at du helt klart ikke forstår hva jeg prater om. Greit å vite. 

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...