Gå til innhold

Facebook er den nye eieren av Oculus VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg gir opp. Straks noe nytt skjer klikker folk fullstendig, så setter de seg inn i hva saken dreier seg om etterpå.

 

Stråmann...

 

AtW

 

 

Kverulant...

 

 

Om du mener noen av innleggene jeg har i denne tråden er kverulerende, så forslår jeg at du peker på de, om ikke så er det bare tilfeldig drittslenging du driver med.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg gir opp. Straks noe nytt skjer klikker folk fullstendig, så setter de seg inn i hva saken dreier seg om etterpå.

 

Stråmann...

 

AtW

 

 

Kverulant...

 

 

Om du mener noen av innleggene jeg har i denne tråden er kverulerende, så forslår jeg at du peker på de, om ikke så er det bare tilfeldig drittslenging du driver med.

 

AtW

 

 

Kan ikke gå videre med denne samtalen da det vil det bryte med forumets regler for personangrep.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg gir opp. Straks noe nytt skjer klikker folk fullstendig, så setter de seg inn i hva saken dreier seg om etterpå.

 

Stråmann...

 

AtW

 

 

Kverulant...

 

 

Om du mener noen av innleggene jeg har i denne tråden er kverulerende, så forslår jeg at du peker på de, om ikke så er det bare tilfeldig drittslenging du driver med.

 

AtW

 

 

Kan ikke gå videre med denne samtalen da det vil det bryte med forumets regler for personangrep.

 

 

Så hvorfor gadd du da å begynne i det hele tatt? Det du ender opp med å gjøre er å tirre på deg folk, uten å bidra med noe som helst til diskusjonen.

Lenke til kommentar

Mer bensin til hylekoret.

 

Valve sin ekspert på VR hopper over til Oculus! For et stjerne lag Oculus nå har og med ufattelig mye penger i ryggen! Dette burde bli bra! :)

 

http://www.oculusvr.com/blog/introducing-michael-abrash-oculus-chief-scientist/

 

Er ikkje heilt med deg her. Ser du på alle som har ei anna meining om oppkjøpet av OR som hylekor? Det syns eg i så fall er både ufint og unødvendig. Nok om det. Her er litt info eg syns er på sin plass.

 

 

Valve har laga ein VR API som leser driveren fra OR sin SDK og slik sett lar VR-brille og hardware jobbe saman slik at det blir mulig å spille VR-spill gjennom Steam VR. Denne VR API'n kan og styrast av andre VR-briller ved å lage ein driver(SDK).

 

Poenget her er at Valve legger opp til at alle mulige VR-briller skal kunne kjørast på Steam viss VR-utvikler ynskjer det. Dette for at VR skal få ei spillplatform som mange kan utvikle spill til.

 

Valve seie sjølve at at di har testa fleire VR-briller opp mot sin VR API di siste 18 mnd og at det vil komme enda fleire VR-briller di neste 2 åra. Tipper di fleste av desse vil kunne brukast på Steam.

 

At Michael Abrash forlet Valve treng ikkje bety stort. Det er liksom ikkje bare han som har jobba med AR og VR gjennom 2012/2013 hjå Valve. Trur og dette er samme personen som ikkje hadde tru på AR. Muligens var det ikkje bruk for Abrash hjå Valve lenger. Uannsett positivt at han legger alle kluter til på OR. Om Valve lager egne VR-briller eller bare legger til rette for at alle slags VR-briller skal kunne brukast opp mot Steam er opp til Valve. Såleis ser eg ikkje på dette som eit tap men heller ei naturlig utvikling.

 

OR greidde å samle inn litt over 2,4 millioner dollar via Kickstarter i august 2012. Etter dette har det i tillegg blitt samla inn opp mot 90 millioner dollar fra investorer som mest sannsynlig fekk nokre prosenter i OR. Når det kommer til oppkjøpet av OR fekk eigarane aksjer i Facebook for ca 9,6 milliarder + 2,4 milliarder kontant samt nye 1,8 milliarder etter kvart som OR innfrir diverse målsettinger. Kan vi tolke det dit hen at OR har ca 1,8 milliarder i ryggen viss alt går bra?

 

Eg tolker det jaffal dit hen at Facebook vil ha att noko for dette oppkjøpet. Og om det ikkje skal skje ved salg av OR lyt jo pengane komme fra produkter knytta til OR som reklame eller tjenester forlk må betale for:

 

Zuckerberg: "We're clearly not a hardware company. We're not gonna try to make a profit off of the devices long term. We view this as a software and services thing, where if we can make it so that this becomes a network where people can be communicating and buying things and virtual goods, and there might be advertising in the world, but we need to figure that out down the line."

 

Mitt håp for OR har heile veien vore at man kunne kjøpe denne VR-brilla og spille fritt på di VR-platformer som dukker opp(eksempel Steam VR). Føler meg ikkje så veldig sikker på det lenger, men man kan jo alltids håpe. Derimot vil eg heller ikkje støtte dette oppkjøpet før eg ser kva det innebærer, spesiellt med tanke på at det er Facebook som står bak med Zuckerberg i spissen.

 

Rart kor ulikt vi ser på dette sjølv om vi begge er pro VR og trur på VR som ein spillopplevelse i ei nær framtid. :)

Lenke til kommentar

 

Mer bensin til hylekoret.

 

Valve sin ekspert på VR hopper over til Oculus! For et stjerne lag Oculus nå har og med ufattelig mye penger i ryggen! Dette burde bli bra! :)

 

http://www.oculusvr.com/blog/introducing-michael-abrash-oculus-chief-scientist/

men man kan jo alltids håpe

 

Man kan jo alltids modde. :dremel: Med Facebook i ryggen er det i alle fall penger til utvikling av skikkelig hardware.

Lenke til kommentar

 

Mer bensin til hylekoret.

 

Valve sin ekspert på VR hopper over til Oculus! For et stjerne lag Oculus nå har og med ufattelig mye penger i ryggen! Dette burde bli bra! :)

 

http://www.oculusvr.com/blog/introducing-michael-abrash-oculus-chief-scientist/

Er ikkje heilt med deg her. Ser du på alle som har ei anna meining om oppkjøpet av OR som hylekor? Det syns eg i så fall er både ufint og unødvendig. Nok om det. Her er litt info eg syns er på sin plass.

 

 

Neida. Å ha konstruktive meninger er bra. Men du har sikkert fått med deg disse "doomsayers" som nå erklærer Oculus Rift som død og som blir stumme idet en spør om en forklaring på hvorfor dem mener det. Eller med helt tullete svar om dem prøver seg på å forklare. :)

 

Er veldig spent på hvordan Oculus Rift vil bli. Selv tror jeg det blir akkurat som før Facebook kjøpte opp Oculus. Gjenstår å se selvfølgelig.

Lenke til kommentar

I trådene her på forumet har jeg sett mer av folk som erklærer at alle som er negative "klikker i vinkel" "er et hylekor" enn folk som erklærer occulus som garantert død, det er ingen god taktikk å komme generaliserende overdrivelser i forkjøpet med egne generaliserende overdrivelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...