Gå til innhold

Paladins brukte bakgrunnsbilde fra Overwatch i reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fraskrivelse av ansvar for lovbrudd er selvsagt en av hovedfordelene med eksternalisering. Om Hi-Rez taler sant, kan vi konstatere at det forsøkes brukt av mykvareprodusenter, slik det brukes av andre bransjer som kles- og elektronikkprodusenter. Spørsmålet er jo om det i det hele tatt bør sees på som en formildende omstendighet, prinsippet er simpelten for lett å utnytte.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Plagiat av ett bilde? Prøv heller hele spillet er plagiat av Overwatch. Og før en eller annen luring prøver å si det ikke er plagiat; når folk etterligner ett annet konsept med utallige likheter, da er det faen meg plagiat. Jeg driter en lang i selve sjangeren, det er ikke hva det er snakk om her. Må være total blind for å ikke se at alt som er populært blir plagiert av andre spillutviklere. Det handler om å cache inn og tjene penger her. Ofter skjer det lenge før det aktuelle spillet faktisk er ute og her er det nok kanskje snakk om industrispionasje eller bare ren etterligning av det lille innholdet som er vist fra spillet pre-release. Alle vet at alt Blizzard tar på blir til gull, så det er ikke rart at spillutviklere lager etterligninger av dette.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Plagiat av ett bilde? Prøv heller hele spillet er plagiat av Overwatch. Og før en eller annen luring prøver å si det ikke er plagiat; når folk etterligner ett annet konsept med utallige likheter, da er det faen meg plagiat.

 

mja.. Soldier 76 i Overwatch heter Viktor i Paladins.. såeh
Lenke til kommentar

Plagiat av ett bilde? Prøv heller hele spillet er plagiat av Overwatch. Og før en eller annen luring prøver å si det ikke er plagiat; når folk etterligner ett annet konsept med utallige likheter, da er det faen meg plagiat. Jeg driter en lang i selve sjangeren, det er ikke hva det er snakk om her. Må være total blind for å ikke se at alt som er populært blir plagiert av andre spillutviklere. Det handler om å cache inn og tjene penger her. Ofter skjer det lenge før det aktuelle spillet faktisk er ute og her er det nok kanskje snakk om industrispionasje eller bare ren etterligning av det lille innholdet som er vist fra spillet pre-release. Alle vet at alt Blizzard tar på blir til gull, så det er ikke rart at spillutviklere lager etterligninger av dette.

 

Hvem er det som sier at Paladins er et plagiat av Overwatch? Begge to er jo klart et plagiat av Team Fortress 2, som igjen er et plagiat av Global Agenda. Global Agenda ble sluppet i 2010 av de samme utviklerene som lagde Paladins. Så fortell meg. Hvem er det som kopierer hvem?

Lenke til kommentar

 

Plagiat av ett bilde? Prøv heller hele spillet er plagiat av Overwatch. Og før en eller annen luring prøver å si det ikke er plagiat; når folk etterligner ett annet konsept med utallige likheter, da er det faen meg plagiat. Jeg driter en lang i selve sjangeren, det er ikke hva det er snakk om her. Må være total blind for å ikke se at alt som er populært blir plagiert av andre spillutviklere. Det handler om å cache inn og tjene penger her. Ofter skjer det lenge før det aktuelle spillet faktisk er ute og her er det nok kanskje snakk om industrispionasje eller bare ren etterligning av det lille innholdet som er vist fra spillet pre-release. Alle vet at alt Blizzard tar på blir til gull, så det er ikke rart at spillutviklere lager etterligninger av dette.

 

Hvem er det som sier at Paladins er et plagiat av Overwatch? Begge to er jo klart et plagiat av Team Fortress 2, som igjen er et plagiat av Global Agenda. Global Agenda ble sluppet i 2010 av de samme utviklerene som lagde Paladins. Så fortell meg. Hvem er det som kopierer hvem?

 

Artistisk stil og spill elementer er alt for ulike til at man kan kalle Overwatch ett plagiat av Team Fortress 2. Inspirert ja, men alt mulig som skapes i dag er mer eller mindre inspirert av spill i forveien. Plagiat er når man kopierer stil og elementer mer eller mindre regelrett med små variasjoner. En sjanger eller spillmodus må kunne gå an å bruke om igjen i andre spill, så lenge man har sin egen vri på det. Ellers vil spillmarkedet bli veldig kjedelig. 

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...