Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.gamereactor.no/anmeldelser/646373/Far+Cry+5/

 

https://itavisen.no/2018/03/26/slik-fullforer-du-far-cry-5-pa-fem-minutter/

 

https://www.gamer.no/artikler/forsteinntrykk-ikke-den-far-cry-revolusjonen-vi-hadde-hapet-pa/433324

 

https://www.cdkeys.com/pc/games/far-cry-5-pc-uplay-cd-key?utm_currency=NOK&gclid=EAIaIQobChMItrfPio-M2gIVwZIYCh1L0wqtEAQYASABEgL8CPD_BwE

 

Må si basert på dette er prisen litt stiv 450 kr det billigste.

Hadde håpet fått med farcry serien i oppusset versjon i så fall særlig farcry 1.

Hva sier dere? Jeg tror jeg venter halv år å kjøper dette til 200 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er ekstremt overrasket over spillet. Har ikke vært noe fan av tidligere spillene pga karakterer og historie som ikke har fenget men det her elsker jeg. Historien er troverdig og du interesserer deg for karakterne. Fra første øyeblikk jeg fyrte opp spillet så fikk jeg litt sånn Rockstar Games kvalitet over spillet. Musikken er 10/10 og lyddesignet er også knallbra. Dem benytter egen spatial audio virker det som så slå av surround emulering og la spillet gjøre jobben.

 

Gameplayet syns jeg er kraftig forbedret også, ikke så arkade som det var tidligere. Du tar mer skade men du gjør også mer skade. 1 kule fra en pistol er nok :) Stealth mekanikkene liker jeg også. Ikke kommet så veldig langt enda men dette tror jeg er første Far Cry jeg digger. Virker som det er bra optimalisert også. Har alt på Ultra i 3440x1440 oppløsning og har 80-90fps med 1080Ti. Kraftig skjermkort men i forhold til størrelsen på spillet og detaljnivået så er det ganske bra. Har mindre fps i Witcher 3 f.eks.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er ekstremt overrasket over spillet. Har ikke vært noe fan av tidligere spillene pga karakterer og historie som ikke har fenget men det her elsker jeg. Historien er troverdig og du interesserer deg for karakterne. Fra første øyeblikk jeg fyrte opp spillet så fikk jeg litt sånn Rockstar Games kvalitet over spillet. Musikken er 10/10 og lyddesignet er også knallbra. Dem benytter egen spatial audio virker det som så slå av surround emulering og la spillet gjøre jobben.

 

Gameplayet syns jeg er kraftig forbedret også, ikke så arkade som det var tidligere. Du tar mer skade men du gjør også mer skade. 1 kule fra en pistol er nok :) Stealth mekanikkene liker jeg også. Ikke kommet så veldig langt enda men dette tror jeg er første Far Cry jeg digger.

Hva spiller du det på. Pc, xbox eller ps4

Lenke til kommentar

 

Jeg må si jeg er ekstremt overrasket over spillet. Har ikke vært noe fan av tidligere spillene pga karakterer og historie som ikke har fenget men det her elsker jeg. Historien er troverdig og du interesserer deg for karakterne. Fra første øyeblikk jeg fyrte opp spillet så fikk jeg litt sånn Rockstar Games kvalitet over spillet. Musikken er 10/10 og lyddesignet er også knallbra. Dem benytter egen spatial audio virker det som så slå av surround emulering og la spillet gjøre jobben.

 

Gameplayet syns jeg er kraftig forbedret også, ikke så arkade som det var tidligere. Du tar mer skade men du gjør også mer skade. 1 kule fra en pistol er nok :) Stealth mekanikkene liker jeg også. Ikke kommet så veldig langt enda men dette tror jeg er første Far Cry jeg digger.

Hva spiller du det på. Pc, xbox eller ps4

 

PC

Lenke til kommentar

Noen som har testet den map editoren? Er ganske spent på hvor avansert den egentlig er. Vet vi kan lage egne story missions, men er det mulig å lage en egen kampanje? Og hvor kreative kan man være med moduser osv? Brukte sykt mye tid på Neverwinter Nights da det kom pga editoren, og har et lite håp om at Far Cry 5 kan bli en verdig etterfølger. Selvsagt ikke en like avansert greie, men morsom nok å pusle med. :)

Lenke til kommentar

 

Hvor er det billigst til PC?

 

Dyrt overalt tror jeg, men 518,- på Gamesplanet er vel greit nok.

 

Litt overrasket over at spillet "bare" var på 23 GB, håper det kommer av god komprimering/optimalisering mer enn manglende innhold :)

 

23GB? Hvor har du fått det ifra? Jeg sjekket diverse Far Cry-spill på Steam, og de er satt til

 

Far Cry - 4GB

Far Cry 2 - 3.5GB (pluss saves)

Far Cry 3: Blood Dragon - 3GB

Far Cry 3 - 15GB

Far Cry 4 - 30GB

Far Cry: Primal - 20GB

Far Cry 5 - 40GB

 

Med andre ord er Far Cry 5 det største spillet til nå i filstørrelse, ifølge Steam. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...