Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gammel skoda automat, kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei. Er på utkikk etter ny bruktbil, og har ikke peiling.. Har mest lyst på skoda octavia eller toyta avensis.

Kom over en 2006 octavia i dag, med automatgir. Er det veldig risikabelt å kjøpe?

Hørt at hvis det først ryker noe med automatgirkasser, så er det billigere å kjøpe ny bil..

 

Denne jeg har kikket på:

 

 

 

Ellers noen andre tips om biler i maks 50 000kr-klassen som er å anbefale?

Endret av Namnamnam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er jo en bil som vil holde en del år til og du skal ikke være særlig redd for at automatkassa ryker i ditt eie. Jeg kjører en dobbel så gammel automat som har gått nesten nesten 3 ganger så langt og den går som om den skulle vært ny. 

 

Om du har planer om å eie bilen lenge og bruke lite på reperasjoner og deler er det vel en del som heller mot at det lønner seg å velge toyota fremfor skoda, men for all del så er det gode biler begge to. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det en tidlig DSG og de tidlige har hatt en del tull, så du kan ikke sammenligne det med en gammal klassisk automat.

 

skoda på den tiden brukte bade DSG og vanlig automat (tiptronic).. her må man vite koden på kassen for å vite hva det er.

I annonsen står det bade DSG og tiptronic.... forhandleren har vel ikke peiling?

 

den øversta er DSG, den nederste er 6 trinns tiptronic.. begge til Octavia 2006 mod

post-20774-0-69450000-1467701307_thumb.jpg

Endret av joka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar dere :)

Ble litt usikker nå..

Regreim ble byttet på 120 på denne, så da trenger man vel ikke bytte den på 150?

 

Har lyst på octavia, men er det lurere å velge Avensis?

Og er det egentlig veldig stor prisforskjell på deler/verkstedarbeid på skoda og toyota? Så lenge man ikke har de på merkeverksted..

Tenker jo også at det er lurt å velge manuell girkasse, men automat er jo så godt.. Spesielt i køer :p

 

Er så lei av å kjøpe dritbiler nå..

Lenke til kommentar

På de fleste automatkasser får man bare ut 1/4 av oljen med å bare tappe den av og fylle på ny, derfor brukes ett apparat som "presser" ny olje gjennom hele kassen så alt blir skiftet. Må gjøres på verksted.

 

Betalte 4 tusen for å få det gjort på min 2006 Mondeo. Koster litt, men ny girkasse koster veesentlig mere.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Oi, fant igjen innlegget her nå. Jeg kjøpte bilen, dagen etter begynte motorlampa å lyse... bilen dro frem og tilbake mellom meg og selger, og nye ting dukket stadig opp. Etter 4 måneder kjøpte selger bilen tilbake for 50 000, la den ut som rep. objekt for 30 000. Da var han også lei. 

Nå, 3 år senere har jeg nettopp kjøpt meg en 2011 octavia, og håper på det beste! tvi tvi  :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...