Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Flere som syntes SLS er fin? Jeg syntes ikke den er fin. Er et eller annet med fronten jeg ikke liker tror jeg. Eneste jeg syntes er litt tøft er måkevingene.

Synes den ser langt bedre ut enn SLR. Er helt på høyde med det beste fra Italia og Aston Martin f. eks. Ganske enkelt en av de fineste bilene jeg har sett. Elsker det lange panseret. Og dørene seff. :D

 

Noen som har noen tanker rundt Mclaren sin nye bil, MP4-12C?

Reint designmessig så liker jeg den ikke helt. Ser litt billig ut faktisk.

 

Konge bil, men ville hatt den i svart og ikke de kromfelgene.

Kromfelger er helt jævlig. Og hvit på en så stor bil blir litt feil for meg. Men er faktisk usikker på hva jeg ville hatt av S-klasse/7-serie/A8. Alle har så høyt "vil ha"-nivå. På hver sin måte.

 

Ser Porsche kommer med V6 versjon av Panamera som vil gå under navn Panamera 2 og Panamera 4.

Vil det si bakhjulsdrift da? Og kanskje manuelt gir? Så nylig en Panamera i levende livet og den ser brutalt rå ut.

 

Noen som har en formening av hva som er forsvarlig når det kommer til kjøp av bil og kjørelengde, når alle servicer er fulgt?

Det kommer vel helt an på hvilken bil det er snakk om. Hvor gammel den er, pris osv. Diesel kontra bensin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en formening av hva som er forsvarlig når det kommer til kjøp av bil og kjørelengde, når alle servicer er fulgt?

Som nevnt tidligere så kommer det veldig an på hvilken type bil det er. En Volvo 740 som har 300k mil kan fortsatt rulle noen år til, men kjøper du for eksempel Polo som har gått tilsvarende så ville jeg vært mer skeptisk :p

Lenke til kommentar

Ser Porsche kommer med V6 versjon av Panamera som vil gå under navn Panamera 2 og Panamera 4.

Vil det si bakhjulsdrift da? Og kanskje manuelt gir? Så nylig en Panamera i levende livet og den ser brutalt rå ut.

Den får det samme som den nåværende Panamera, eneste forskjellen er så langt jeg vet bare en mindre motor. Noe som følgelig gir bilen en noe mer akseptabel prislapp.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Noen som har en formening av hva som er forsvarlig når det kommer til kjøp av bil og kjørelengde, når alle servicer er fulgt?

Som nevnt tidligere så kommer det veldig an på hvilken type bil det er. En Volvo 740 som har 300k mil kan fortsatt rulle noen år til, men kjøper du for eksempel Polo som har gått tilsvarende så ville jeg vært mer skeptisk :p

Var ikke 300 000 mil litt langt? :p Tenker du kanskje mener km :D Måtte bare :roll:

Men ot: Panamera er temmelig fin!

PS: Måtte i mine innlegg! :D

Lenke til kommentar

Noen som har en formening av hva som er forsvarlig når det kommer til kjøp av bil og kjørelengde, når alle servicer er fulgt?

Som nevnt tidligere så kommer det veldig an på hvilken type bil det er. En Volvo 740 som har 300k mil kan fortsatt rulle noen år til, men kjøper du for eksempel Polo som har gått tilsvarende så ville jeg vært mer skeptisk :p

Var ikke 300 000 mil litt langt? :p Tenker du kanskje mener km :D Måtte bare :roll:

Men ot: Panamera er temmelig fin!

PS: Måtte i mine innlegg! :D

Detaljer, detaljer :p

Lenke til kommentar

Både Estoque og Rapide ser bedre ut enn Panamera, men om de er bedre biler er jeg slettes ikke sikker på.

 

Alfa kan design, men jeg synes det er rart at de ikke tar høyde for at et nummerskilt også skal plasseres et sted. Det ser ikke bra ut når det er på høyresida. Likevel glad for at jeg ikke bor i Nederland f. eks. Det er jo ikke noen vits å ha en fin bil når du uansett må ha to GULE jævla skilt på bilen. :nei:

Lenke til kommentar

Både Estoque og Rapide ser bedre ut enn Panamera, men om de er bedre biler er jeg slettes ikke sikker på.

 

Alfa kan design, men jeg synes det er rart at de ikke tar høyde for at et nummerskilt også skal plasseres et sted. Det ser ikke bra ut når det er på høyresida. Likevel glad for at jeg ikke bor i Nederland f. eks. Det er jo ikke noen vits å ha en fin bil når du uansett må ha to GULE jævla skilt på bilen. :nei:

Jeg syns ikke det er negativt med skilt på høyresiden. Ser bare mer sporty ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Hva syntes folket om Scirocco? Sexy front og overall look, men litt kjip midtkonsoll. Men spesielt bakdelen er kjip syntes jeg. Fronten sier "Watch out!" mens baken sier "jeg har en feit og slapp rumpe".

 

Har lyst på en i fremtiden men da vil jeg bytte ut bakfanger og kanskje lyktene bak.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Syns Scirocco er noe for seg selv. VW har virkelig latt seg slippe litt løs og gjort noe annet enn kjedelig Golf. Passat CC er også en slik bil, kanskje i litt mindre grad. Hvis bare Vw fortsetter sånn og får omtrent alle andre merker til å gjøre det samme kan vi kanskje begynne å få litt kule biler som skiller seg ut fra de kjedelig grå metallic-boksene vi har nå. Nå overdriver jeg litt og det er drøssevis med kule nye biler på markedet, men dere skjønner hva jeg mener. ;)

Lenke til kommentar

Synd at Scirocco har et megatrist interiør. Eksteriørt er den veldig kul, i riktig farge. Savner for øvrig den single-frame-grillen som konseptutgaven (Iroc) hadde, men siden Augi har enerett på slike griller innad i konsernet er det vel greit nok.

 

En annen bil som virkelig burde være i skuddet nå er jo nye Audi A1. Jeg spår en storselger på det europeiske markedet.

Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
  • Gavekort klistret denne emne
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...