Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vanskelig å lage ordentlig tittel her, men jeg får altså mail i retur fordi de ikke kunne leveres til mottaker. Men jeg har aldri sendt disse mailene.

Det er altså sendt spam fra min mailboks.

 

Har skiftet passord på mailen, og på kontrollpanelet til domenet mailen er under. Har ingen suspekte apper på telefonen så vidt jeg vet, og det er bare denne ene kontoen som blir misbrukt, selv om jeg har andre kontoer på samme domene og på samme enheter.

Selv om jeg har skiftet passord, så kommer det noen slike undelivered meldinger. Men jeg tenker de kanskje kommer selv om mailene er sendt for noen dager siden?

 

Noen som har andre tips til hva jeg kan gjøre?

 

En android-telefon med oreo 8.1, april oppdatering. En jobb-pc levert av en av stor amerikansk bedrift, med min private mail i outlook.

Hjemme logger jeg inn på mailen gjennom chrome på one.com sine sider. Ja, så er altså domenet mitt levert gjennom one.com.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er altså sendt spam fra min mailboks.

 

Det er altså sendt spam fra min mailboks.

 

Neppe.

 

Det er nemlig helt uproblematisk å sende en mail og få det til å se ut som om den kommer fra noen andre.

Hvis mailen blir sendt til en emailadresse som ikke eksisterer, så vil den bli returnert til "avsenderen", i dette tilfellet deg.

 

Dette kalles for email spoofing, og det er ikke noe du kan gjøre noe med, annet enn å fange opp returmeldingen i et spam-filter eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...